כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

76 תגובות על הכתבה

  1. איציק רנרט

    טוב שכתבת על זה- לא שזה עוזר במשהו- ראיתי את סרטון הפיגולים בטלביזיה לםני כמה ימים וחשבתי לעבור לאורנג' או פלפון- לא ששתיהן חסינות יותר מאטימות לב, אבל לפחות הן עוד לא עשו קמפיין כל כך מרושע. כל פעם אני חושב שהגענו לשיא בההתבהמות- ומסתבר שיש לאן עוד קצת להדרדר

  2. איילת

    עכשיו ברור לגמרי בשביל מה הגדר הזו קיימת, הרי הכל סבבה אגוזים כזה.

  3. גלעד

    באמת מבחיל. אבל מכיוון שלא מזמן פורסמה קריקטורה גזענית להפליא במעריב, הלועגת לצבע עורו של נשיא ארה"ב, מה שעובר ללא כל התנצלות, הרי שהגבולות בארץ ללא הגבולות ממשיכים להמתח.
    אני צופה התייחסות של גדעון לוי בקרוב.

    מאוד מפתיע שחברה מסחרית כל שהיא מוכנה לקשור עצמה ביודעין, בכל צורה לגדר ההפרדה השנוייה במחלוקת. על אחת כמה וכמה חברה עם מאות אלפי לקוחות במגזר הערבי, וזאת ללא שום קשר לשאלה האם גדר ההפרדה מחוייבת המציאות בעיניה (בעיניי כן,
    אך לא בתוואי הקיים)

    מדהים לחשוב שפרסומת כזאת עוברת את כל המסננים. משהו באמת לקוי במערכת

    מעניין אם יורידו את הפרסומת מהאוויר, ואם כן, כמה זמן זה ייקח.

  4. עידן

    אכן, סוג של שיא באטימות נשבר כאן. כמו לשחק עם אוגרים בכלוב. מה שמעניין זה הצימוד הזה, בין האגביות של הדיכוי לבין הפנאן העדרי, של החיילים. דברים כאלה חייבים לעשות ביחד, כחלק מהמון.

  5. תמי

    כמב אני שמחה (שוב) שאין לי טלויזיה, וכמה, אכן, מרגיז מתסכל ומעורר בחילה.
    ואני די בטוחה שאצל מרבית הצופים לא מתעוררת אפילו אי נוחות למראה הדבר הזה.
    שמעתי השבוע, אני לא יודעת אם זה נכון, שבשעת צפייה בטלויזיה המוח שלנו פעיל אפילו פחות מאשר בזמן שינה. זה אינטרס ראשון במעלה של החברות הגדולות והשלטון שאנשים יהיו במצב הזה.

  6. זו ש

    מה בסך הכל כולנו רוצים? שיהיה קצת כיף. אמנם בצד השני אין בני אדם, אלא רק מישהו חסר שם ונטול פנים שזורק כדור, אבל מה אכפת לנו? לנו כיף. אחלה בחלה. אז מה אם בצד השני נאבקים כדי להתקיים. ביג דיל. יותר חשוב סלקום.
    קרנפים.

  7. גלעד

    מי שאישר את הקרנתם של פרסומות עם חיילי צה"ל למראית עין כדי למכור שוקו, ייאלץ כעת לבלוע את הצפרדע הנוכחית, ומי יודע כמה עוד עתידות לבוא.

    אני מציע קמפיין בבלוגוספירה בו כל פוסט על הפרסומות הזאת יתוייג ב"בחילה" כדי להביא את החיפוש אחר המינוח הזה בעתיד בגוגל אל אחת ההגדרות היותר טובות.

  8. איילת

    זה שאין לך טלוויזיה זה לא משנה את העובדה שיש אנשים שחושבים שזו פרסומת שראויה לאישור ולשידור.

  9. מירי

    ראיתי ביום ד', בצפייה אקראית בטלויזיה, וטרם התאוששתי. דוחה ברמות על.

  10. אליסיה

    אוי ואבוי, בחילה זו התחושה המדוייקת שמעוררת הפרסומת הזו

  11. עידית פארן

    אם צפית בטלויזיה- קיבלת את זה
    כמה שתשתדל לא, לא תהיה לך בחילה
    היא תהיה מדברים אחרים
    (ואיילת צודקת, זה שאין לך טלויזיה לא משנה את העובדה שפרסומות כאלה נעשות ועולות לשידור)
    זה מדכא לחשוב כמה מעט אנחנו יכולים לעשות, בעוד שבמחשבה יש לנו הררי הררים של תובנות
    ולפעמים בכל זאת לעצום את העיניים (קרי להימנע מצפיה בטלויזיה)
    זה סוג של מנוחה….

  12. מיכאל ז.

    כל הזמן אני קורא שבהפגנות נגד הגדר יש כדורי גומי, אז הם בסה"כ מראים לנו את כדורי הגומי.

    חוץ מזה, בפרסומת מראים רק צד אחד. לא ראוי ולא אסתטי להראות ערבים בפרסומות בפריים טיים.

  13. לאונידס

    אלא לראות בפרסומת הזאת (אין לי שום קשר למשרד הפרסום, לחברה המפרסמת או לתחומים הנלווים כלל)
    סרטון תמים וחביב שאומר שגם החיילים הקשוחים שלנו הם קודם כל נערים ששמחים למשחק, ושבצד השני, למרות שלא מראים אותו ממש, יש בני אדם (לא מחבלים… רוצחים… חיות…) שנהנים בדיוק כמונו ממשחק בכדור, והמשחק הזה מאחד לרגע אויבים ומזכיר לנו שכולנו בני אנוש, וכן, כולנו רוצים שיהיה לנו כיף, גם אם המציאות של שני הצדדים לא משהו.

    אני חושב שאם כבר יש בעיה בסרטון הזה, היא שעד עכשיו אני בתור צופה לא זוכר מה הוא מנסה לפרסם בעצם.

  14. יובל

    לאונידס – לצקצק בלשוני בהתחסדות? איפה הצקצוק ואיפה ההתחסדות? זה פשוט מבחיל
    אבל, כולנו רוצים שיהיה לנו כיף? חלקנו רוצים קודם כל לחיות, הכיף זה מותרות

    ועידית – קצת התבלבלת. יש לי טלוויזיה אפילו שתיים. אני אמנם לא כל כך רואה כרוץ 2 או 10 כך שלא כל כך נחשף לפרסומות אבל יש דברים שאי אפשר שלא להיתקל בהם

  15. אסתי

    הטובות לבועטים והטובות עוד יותר ליורים.

  16. לאונידס

    בהקשר כזה, שהוא בהחלט נתון לוויכוח, זה צקצוק והתחסדות.
    הרי גם אתה וגם מגיביך יודעים שכוונת הפרסומת היתה להראות שיש בסיס לדו קיום כי כולנו בני אדם וכולנו נהנים מאותם דברים פשוטים וחולמים על עתיד טוב יותר. מהצד שלי זה פשוט נראה כאילו הייתם חייבים למצוא בכוח משמעות שלילית, כדי להראות כמה אתם יפי נפש והומאניים.
    ולא, אני לא חושב שיפה נפש זו קללה, אבל "לקבל בחילה" מפרסומת כזו חיובית… ובכן זה דורש מוח קצת קיצוני, נקרא לזה בעדינות.

    גם אנחנו כיהודים רוצים לחיות, בחורים צעירים רוצים להנות ולא ללבוש מדים ולהיות בסיורים, וגם בני האדם בצד השני מוצאים את הדרכים שלהם להנות, לפחות בדברים פשוטים כמו משחקים בכדור.
    באמת, נכון שהמצב שלהם לא הכי מזהיר כללית, אבל גם אצלם יש מסעדות, מועדונים, בתי קפה ובתי קולנוע.
    ולעשות מהם כאלה מסכנים שגם לשחק משחק פשוט זה מותרות בשבילם, גובל אפילו בהתנשאות מצד כמה מהמגיבים פה.

  17. יובל

    אני ממש ממש ממש לא מסכים. אני ממש לא חושב שזו הייתה כוונת הפרסומת. ואתה יודע מה, נניח שכן. על אחת כמה וכמה. מה זאת אומרת כולנו רוצים שיהיה כיף? אני אגיד לך – לרצות זה לא מספיק. המצב לא מזהיר כללית? זה ללא ספק האנדרסטייטמנט של השנה. לעשות מהם כאלו מסכנים? נו באמת. תעשה לי טובה
    ושוב – ממש לא צקצוק והתחסדות
    אתה יכול לא להסכים איתי אבל תתן לי את הקרדיט לפחות על זה

  18. יובל

    אתה יודע מה, שאלה טובה. לא ממש יכול לענות עליה. אבל כשאני חושב על זה עכשיו, אני חושב שהתשובה לא באמת משנה. כך או כך זה עדין נשאר מבחיל לטעמי. אשמח לשמוע את דעתך, אגב

  19. תמי

    כוונת הפרסומת היא לא להגיד משהו בעל משמעות על דו קיום או שמחת חיים. כוונת הפרסומת לעשות כסף, ועל זה גם יסכימו, אני משערת, האנשים שעשו את הפרסומת הזו, אחרי שהם ישכחו לרגע את כל המילים היפות שבטח משתמשים בהם במשרדים שבהם מכינים קמפיינים כאלה ובמשרדי הלקוחות שלהם, במקרה הזה – חברת תקשורת. זה מן טעון כזה שמושמע בקלות כנגד בקורת, לומר שהמבקר הוא מי שמחפש בכוח משמעות שלילית, כדי לצאת יפה נפש…נו באמת, זה קל מדי.
    הפרסומת הזו כמו כל דבר אחר שנוצר נוצר בתוך הקשר פוליטי חברתי של זמן מסויים וכוחות שפועלים בו

  20. יובל א.

    מה חושב הנוער שרואה פרסומת כזו ולא מכיר את הסכסוך מ 1948? שמאחורי הגדר נמצאת נרניה? אולי נמצא שם העולם ההזוי והמופלא מהפרסומות של פלאפון? ואולי גרים שם שירה מרגלית ואורן פרנק שפוטרו ממקאן בגלל חוסר נאמנות לסלקום? מרגלית עוצרת על החזה, מרימה לפרנק, ופרנק בוולה בועט לחייל מעבר לגדר!! גוווווללללל!

  21. יאיר

    נגיד, נגיד, שהפרסומת הזו רצתה להראות דו-קיום – אז למה היא לא מראה מי חי בצד השני של הגדר, שלא לדבר על איך החיים נראים בצד השני של הגדר? איזה דו-קיום אפשרי אם אין בכלל צד שני ממשי?

  22. יגאל סרנה

    מאחר ואני מבלה לא מעט מעבר לקיר הזה
    נדמה לי כי יש משהו כמעט חתרני בפרסומת הזאת
    לא מבחיל
    אלא מתעד בדיוק את הקיר שבנינו כדי לשכוח את קיום האחר ופה הוא צץ נטול פנים כמו לתעד את 2009 שלנו

  23. ניר

    אכן, פרסומת מבחילה. אבל "טקסט מכונן של ישראל בשנת 2009"? טקסט מכונן של ברנז'ונת זעירונת שמיצרת את הפרסומת הזו, והרבה פרסומות אחרות שמגעילות את רוב האנשים בישראל.

    הכותבים באתר הזה קרובים הרבה יותר למי שמייצר את הזבל הזה מאשר הישראלי הממוצע. הוא קולגה של חלקם.

  24. לאונידס

    גם אני חושב שהיה כדאי להראות את הצד השני של הגדר.
    ואולי זה דווקא מכוון, כי בשבילנו אין צד שני. אנחנו לא רואים אותו, אנחנו לא יודעים. אבל דווקא מהמקום המעורפל הזה כן מתקבל סימן שיש שם בני אדם כמונו.

    תמי, ברור שהפרסומת רוצה קודם כל לגרוף רווחים במכירות, אבל הרעיון מאחוריה היה חיובי וניסה לפנות לרגש. נכון שהביצוע קצת טכני ונטל נשמה אבל זה משותף להרבה פרסומות שלהם. הרעיון יפה כי הוא מנסה להגיד שברור שהמצב לא טוב, אבל שאפשר למצוא איזו קרן אור בתוכו.
    תאמיני לי שהפרסומת הזו כלל לא היתה עולה לשידור אם לא היו חושבי שאנשים מבינים אותה בהקשר החיובי הזה, כמו שאני הבנתי.

    יובל- נכון שלרצות זה לא מספיק, אבל גם להראות צד אופטימי זה לא חטא גדול כ"כ.
    משהו שמוציא לרגע את הכבדות והפוליטיקה מהסיטואציה והופך אותה למשהו שגם אנשים צעירים יכולים להבין ולהזדהות איתו, ואולי אפילו לגלות יותר מעורבות במצב בעקבותיו.
    במקום שיקרה מה שקורה תמיד- או שאנחנו מלקים את עצמנו או שמאשימים אותם.
    לראות את המצב פעם אחת בסיטואציה קצת שונה- לדעתי מרענן.
    ושוב, גם אצלנו יש עניים ומסכנים ואין ספק שגם אצלם, הרבה יותר מאצלנו. אבל סה"כ הם לא חיים בתוך מזבלה, ולא צריכים לשבת ולבכות כל היום רק כדי לפרנס את רגשי האשמה שלך.
    לפעמים משחק בכדור הוא רק משחק בכדור.

  25. יעל

    הצלחת לבטא את זה בצורה מושלמת

  26. יובל

    קודם כל לא מראים צד שני. כאילו לא סופרים אותו בכלל
    אני בספק אם מישהו יקח את הפרסומת הזו ויזדהה איתה, שלא לומר יגלה קצת יותר מעורבות במצב. קשה לי להאמין שזו גם הייתה המטרה של סלקום. וזה שאנחנו תמיד או מלקים את עצמנו או מאשימים אותם, זה לא תירוץ או סיבה לעשות פרסומת כזאת למרכז מדיה של חברה סלולרית. הערת ביניים – הלוואי שהיינו מלקים את עצמנו קצת יותר, לא היה מזיק בכלל
    לגבי ה"הם לא חיים בתוך מזבלה". אני בטוח שזה ממש מעודד, ולא ניכנס להגדרות של מזבלה מהי, ומה זה חיים נורמלים
    ולבסוף, אתה יכול לנוח בשקט לגבי רגשות האשמה שלי, אני מניח שהם יחיו עוד הרבה זמן עם פרסומות כאלו, ועם ההתבהמות של החברה שבה אנו חיים

  27. יובל

    כן. טקסט מכונן. מסוג הדברים שמשקפים במדויק את הלך הרוח. בוא נשתעשע קצת עם החומה, מה יש. בוא נביא חיילות שיעודדו, בכלל טוב. יהיה אחלה החלה. לא צריך יותר, מספיקה דקה אחת בלבד

    ואני מניח שאתה צודק שההכותבים באתר הזה קרובים הרבה יותר למי שמייצר את הזבל הזה מאשר הישראלי הממוצע. הוא קולגה של חלקם. זה עדין לא הופך את הטקסט הזה למבחיל פחות

  28. אמן סודי

    מדוע לא עושים לדברים שכאלה "גירסת הבמאי/פירסומאי" כדי שנבין מה עבר לאנשים הללו בראש כשהם חשבו על הקופי (באמת מעניין, להבין תהליכים ודרכי חשיבה של האנשים הללו – אני לא ציני)
    אתה גם מוזמן לראות עוד איזה פרסומת שבדיוק אני העלתי שוביניזם במיטבו – לפעמים כל כך מעניין לנתח מסרים של פרסומות כאלה -, מעניין שאין על זה קורס בביה"ס לעיצוב – …. – http://cafe.mouse.co.il/view.php?t=1121199
    )

  29. יהודי גרמני

    מצטער מאוד, לא מבין איפה הבחילה פה.

    החומה, הכרחית או לא, מעוררת בחילה. המצב בישראל בכללותו מעורר בחילה. אבל הפרסומת? היא פרסומת. לא פחות ולא יותר.
    ויודעים מה? -אני דווקא מעריך את ההתיחסות לנושא בעייתי. איכשהו זאת לפחות התיחסות למציאות הקיימת. דווקא הפרסומות הכמו-בחו"ל, כולל אורח החיים הבועתי היוצר אותן, מחליאים.

  30. יוסי דר

    נניח שהיתה הסכמה על תוואי הגדר – האם גם אז זה היה מבחיל?

    הרי אומרים:

    high fences make good neighbors

    או שלא.

  31. יאיר

    אני חושב שהעובדה שהפרסומת מנסה לייצר רגש "חיובי", היא בדיוק הבעיה – בגלל שזה מצביע על מה בדיוק נתפס כרגש חיובי ולא בעייתי עבור הצופה המיינסטרימי.

    כן, על פני השטח נוצר כאן מסר פסוודו-הומאני כזה של "כולנו רוצים כיף ולשחק כדורגל ביחד" – התפקיד של המסר הזה הוא לאשר את הדימוי העצמי של הצופה, ולא לאתגר אותו – דימוי שכבר מושרש טוב-טוב בישראליות, של "בסופו של דבר אנחנו כל כך יפים ושוחרי שלום ואוהבי חיים ואם רק לא היו מפריעים לנו" (עובדה: עוד לא ראיתי תגובה מתנגדת אחת לפרסומת מהכיוון של הימין). כן, הוא גם יוצר איזו תחושה שאולי בצד השני יש בני אדם – אנחנו צריכים לנחש את זה, כי אף אחד לא יפר את שלוותנו בלהראות לנו אותם, חלילה. הדבר היחיד שאנחנו יודעים על מי שחי בצד השני זה שהוא יכול לזרוק כדורים גבוה מבעד לגדר בטון. ואיכשהוא יש לי הרגשה שאם פלסטיני יראה את הפרסומת הזו, קשה לי לתאר שהתגובה שלו תהיה: באמת, איזה יופי.

    אני גם לא חושב שכל הפרסומת הייתה נפתרת עם רק היו מתקנים את הדבר האחד הזה של להראות את הצד השני. זה אולי האלמנט שהכי קל להצביע עליו בפרסומות, אבל המכלול שלה כולו בעיניי עוכר-שלווה – והמכלול הזה נוצר גם מסגנון המשחק, מעיצוב המרחב הפסטורלי, מהאופן שבו החיילים מתנהלים במרחב, מהתפקיד של החיילות שם ועוד הרבה.

    האם הפרסומת היא "כמעט חתרנית" ומציפה את מה שרוב הישראלים מנסים להדחיק? בעיניי, במצב של הפוליטיקה הישראלית היום וכל עוד הפרסומת משודרת דבר יום ביומו כאילו כלום – זו קריאה קצת מתחכמת. אני לפחות צריך ריחוק עבור קריאה כזו, וכרגע אין את הריחוק הזה – ובעיקר נראה לי דחוף להתנגד לפרסומת. שוב, אם באמת היו משהו מערער או מאתגר בפרסומת הזו, אני מניח שהיינו שומעים יותר מהומה. מה שמטריד כל כך זה שהיא כנראה לא מאתגרת כלום כמעט לאף אחד.

  32. יאיר

    לכן קשה לי לראות כאן "מבט אופטימי" – מכיוון שבעיקר יש כאן מחיקה והשתקה. כך שהחגיגה היא לא אופטימית, אלא כוחנית ומתעלמת.

  33. גלעד

    אולי מכיוון שמצבים בגדר עלולים להגרר בקלות ל-ייריות וגז מדמיע, ובכלל יש משהו עוכר שלווה בכל הסצינה הזאת.

    הייתי רוצה לדעת מיהם הקופירייטרים שחתומים על הפרסומת הזאת

  34. יעל

    אין לי יותר מדי מה להוסיף חוץ מלהסכים איתך לגמרי.קשה להאמין כמה אטימות וציניות וחוסר טאקט משווע עולה מהפרסומת הזו.
    מי הגה את השורה המקוממת הזאת "מה בסך הכל כולנו רוצים? שיהיה קצת כיף"??. אה,זה מה שרוצים האנשים מעבר לגדר?? (לא נניח אוכל, תרופות, חינוך… לשחק בכדורגל בפנאן יותר חשוב). זה נשמע כמו מערכון של החמישיה הקאמרית (סליחה על הנוסטלגיה), או משהו סאטירי אחר. ואני באמת לא שמאלנית מתיפייפת או משהו כזה, אבל פשוט אי אפשר לעבור ליד מסך טלוויזיה שמשדר את הזוועה הזאת (וזה משודר ומשודר כיאה לקמפיין יוקרתי של סלקום) מבלי להתעצבן בטירוף ולהתבייש.
    ואפשר גם להתלונן בצורה רשמית אל נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה ולקוות שזה יואיל במשהו:
    http://www.rashut2.org.il/public_complain.asp

    (למרות שפרסום שלילי גם יעשה לסלקום טוב בסופו של דבר, וחרם צרכני זה גדול עלינו…)

  35. שרון רז

    לגמרי בחילה, דוחה ברמות על, ברמות ביוב, טמטום והתנשאות, כסילות וטפשות, פשוט לא ייאמן חוסר הרגישות והאטימות, צודק במאה אחוז

  36. יאיר

    אני יודע שכבר כמה וכמה אנשים התקשרו לסלקום וביקשו להתנתק על רקע הפרסומת, או הודיעו שאם סלקום לא תמשוך את הפרסומת ותתנצל הם יעברו לחברה אחרת.
    לקוחות של חברות סלולר זה הרבה כסף. יותר לקוחות זה יותר כסף. יש סיכוי שהם יקשיבו.

  37. איילת

    מעניין אותי אם ליאונידס היה מגן על הפרסומת הזו בכזה חירוף נפש אם אותה סצנה היתה מצולמת ליד חומת ברלין (בימיה האטומים) או בסווטו של יוהנסבורג, או בצפון אירלנד, לפני שביתת הנשק של 1998.

  38. גלית חתן

    חושבת שזו פרסומת זוועתית ולא מבינה מה עבר בראש של עמוס שפירא כשהוא אישר אותה למקאן. כל פעם מחדש כשאני רואה אותה אני חוטפת חררה.

  39. אמיתי סנדי

    "אבל סה"כ הם לא חיים בתוך מזבלה"?

    אתה בטוח?
    בדקת?
    האם אי פעם הלכת לבדוק בעצמך, במו עיניך, איך נראים החיים מהצד השני של החומה הזאת, הצד שלא מראים בטלוויזיה?

    או שאתה סתם עוצם את עיניך ואוטם את אוזניך, העיקר לא לשמוע מה המדינה שלך עושה?

  40. יהודי גרמני

    כותב פה דברי טעם, אל מול העליהום העדרי של החבר'ה והחברים.
    אולי שמישהו ינמק למה לדעתו/ה הפרסומת הזאת כל כך בעייתית במקום לנהום ולהתלהם?
    אז מה, אז רואים את החומה ולא רואים את הפלסטינים. אז מה?
    אסור לצחוק מהחומה? אסור לצחוק מהסיטואציה המופרעת?
    מה קרה לכם? לא מסוגלים להבדיל בין המציאות המעוותת לבין פרסומת שעושה שימוש במציאות המעוותת הזאת?

  41. אמיר

    מסכים איתך בגדול, האחלה בחלאיות מעוררת תחושת קבס קלה, אבל אם תסתכל על הסצנה במה שקורה בה עד לקריינות של מאור, תראה אנשים שמשחקים כדורגל משני צידי החומה שלנו. סצינה כזאת, מגניבה באמת, מקדמת אותנו ולו בקצת, לעבר הריסה של החומה הזאת במציאות. כשחושבים על זה ככה, זה די מדהים שמסר כל כך חתרני משודר כאן בפריים טיים, במסווה של בידור ובחסות כוח כלכלי רציני ביותר.

  42. *ב*

    האם אלו שסבורים שמדובר פה באיזה מסר ספק-חתרני או משהו "שעושה שימוש" במציאות המעוותת, כמין טייק-אוף, חיים בחלל החיצון?
    זוהי עבודתם של פרסומאים ערלי לב, אנשי שיווק בהמיים, מנהלי מותג וסמנכ"לים שמנסים לפגוע בדיוק לתוך ראשם של ילדים בני 15 ומה יכול להגניב אותם בסגנון אחלה בחלה עם איזה חומה שבטח אולי שמעו עליה.
    אני עזבתי את סלקום בעקבות הפרסומת הזאת, חד וחלק. מעולם לא עשיתי צעד כזה. זה גם לא קשור למרד לקוחות, פשוט בחילה עצומה שחשתי מול הדבר הזה ומול העובדה שאני משלם על זה בעצם כלקוח שלהם.
    זה גם לא ישנה כלום אם יורידו אותה בעקבות מחאת הלקוחות בעיניי, הדבר היחידי לעשותו הוא פשוט לעבור חברה. וזה יעלה לי כמה גרושים וכאב ראש מסוים… זה המינימום.

  43. יהודי גרמני

    כל הכבוד שעזבת את סלקום. ואולי תספר לנו לאיזה חברה סלולרית נטולת פרסומאים ערלי לב ואנשי שיווק בהמיים שמנסים לפגוע לתוך ראשם של ילדים בני 15 עברת?

    עדיין לא הסברת איפה הבעייה בפרסומת הזאת.
    מלא גאז בניוטרל נתת פה, ממש גבר גבר.

  44. יהודי גרמני

    אם לא הייתי עוזב את O2 לפני שנתיים בגלל שהם היו יקרים מדי, הייתי עוזב אותם לפני שנה, בגלל היכל האירועים המפלצתי שהם תקעו לנו באמצע העיר.
    אני יכול רק להמליץ על blau.de: בקושי מפרסמים את עצמם, זולים ועושים את העבודה.
    המוטו שלהם: sei schlau, telefonier blau.

  45. *ב*

    אני ממש לא מגניב והכי רחוק מחתרני. עזבתי את סלקום כי הפרסומת הזאת עשתה לי בחילה כמו שאף פרסומת שראיתי מעודי לא עשתה לי (שום דבר גם לא התקרב, למרות שבחילות קלות זה דבר סטנדרטי מול פרסומות).
    ודאי שאנשי השיווק של החברות האחרות אינם טובים מהותית מאלו של סלקום, ברגע נתון, אבל הפרסומת הזאת שברה כל שיא של גועל נפש. שום דבר של חברה מתחרה לא התקרב לכך מעולם. אני צריך סלולרי, ואבחר את הרע במיעוטו מבחינתי, זה הכל.

    עדיין לא הסברתי לך איפה הבעיה בפרסומת? אתה יודע מה, בוא נאמר שזה משהו שאי-אפשר להסביר, בסדר? משהו אמוציונאלי לגמרי. הולך? אחלה. אם זה ממש מעניין אותך שאל מישהו אחר

    שבוע טוב שיהיה לך בחלל החיצון

  46. יהודי גרמני

    *ב*, זה ממש מענין אותי, ואני שואל לא רק אותך: מה כל כך נורא בפרסומת הזאת?
    הסתכלתי פעם אחת, פעם שניה ואני ממש לא מבין על מה המהומה. זה שרואים את החומה? זה שרואים חיילים? זה שלא רואים פלסטינים?

  47. איציק רנרט

    אוקי-יהודי גרמני:נלך נמוך, אולי תבין.חיילים משחקים ליד חומת גטו ורשה.צחוקים, פאן, דאחקות, הכדור עף מצד לצד, משחקים מסירות. מסר של פיוס, אחווה,שוויוניות ופאן פאן פאן.החיים היפים. בצד אחד גרמנים שבעים השולטים בסיטואציה,יתכן שהם בחורים מצויינים, בצד שני יהודים רעבים, קורבנות הסיטואציה, גם הם בחורים מצויינים כנראה, סגורים מאחורי חומה, לא יכולים לצאת, לא ממש בני אדם, מה רע? לא, אני לא משווה, אני מקצין ומדגים, בסדר? עכשיו הבנת מה הפרסומת משדרת? היא משדרת שקר מתקתק , מלוקק, זייפני, ההופך את הזוועה שבמצב הפוליטי והאנושי לחומר גלם לגיטימי לשעשוע .החומה, שהיא מתקן פוליטי, כוחני, אלים, דכאני, לא איזו חתיכת נוף, הופכת לטריוויה. מרוקנת ממשמעויותיה האמיתיות ועובורת הסבה לפרופס. זה מה שמבחיל בפרסומת. האגביות והטבעיות שבה היא מקבלת את החומה, העדר מוחלט של כל שיפוט מוסרי. הבידוד, ההעלמה, ההשתקה, הסבל, כולם זניחים. אם יש חומה- מה נוציא ממנה שיהיה כיף? שאל את עצמו הקופי רייטר המטומטם. אה!משחקי כדור! אחלה בחלה!

  48. יהודי גרמני

    והעיקר שאתה "לא משווה" רק "מקצין ומדגים".
    בוא רגע נעמיד דברים על דיוקם. אין לי בעיה אישית לכנות את חיילי צה"ל "קלגסים" ו"נאצים", ואני גם עושה את זה לפעמים. אבל לא תמיד, לא את כולם ולא בכל מצב.

    נראה לי שאתה מבלבל בין עזה, שם יש מצור ואין חומה, לבין יהודה ושומרון, שם יש חומה ואין מצור. אז נכון שיש מחסומים ומתנחבלים והחומה משמשת בהרבה מקומות מכשיר נוסף לגזל הקרקעות הגדול. אבל המצב שם, למרות שרחוק מלהיות ורוד, גם רחוק מלהיות עזה, ומאוד רחוק מלהיות גטו ורשה. (לא זוכר למשל, שהיו הרבה ישובים יהודים מחוץ לגטו ורשה, המרוחקים ממנו כמו נניח בקה אל גרביה מהחומה.)

    ולגבי "שקרים מתקתקים, מלוקקים וזייפניים" – בעיניי מנטליות הבועה, עם הפרסום הבועתי שלה, המתאר את תל-אביב כמו היתה איזה ניו יורק קטנה, או לפחות ברצלונה – בלי מתנחליבאן, בלי נח-נחמנים, ובלי חומה – היא היא השקרית והמחליאה ביותר.

    אני עדיין לא רואה איפה הפרסומת הזאת יותר סרת-טעם מפרסומות סטנדרטיות.

  49. צצצ

    הנוער שלא מכיר את הסכסוך מ- 1948?
    מה יותר מצחיק- זה שאתה חושב שהסכסוך התחיל רק לפני 61 שנה או זה שאתה חושב שהנוער עד כדי כך מטומטם?

  50. *ב*

    במשפט אחד: אוסף השקרים בפרסומת הזאת, שמתאר בצורה כביכול ורדרדה אבל למעשה פושעת, סיטואציה שבה נוטלים חלק צבא, חומה ומישהו נעדר-פנים וקול מן הצד השני, חורג בהרבה מן הסטנדרט הנמוך והתפל של פרסומות סטנדרטיות שמציגות איזו תל-אביב ניו-יורקית ומשפחות בובתיות שאינן קיימות.

    אני בטוח שיש הרבה אנשים בישראל, ככל הנראה רובם, וביניהם גם יוצרי הפרסומת ומי שאישר אותה לשידור, שאינם מוצאים בה טעם אמיתי לפגם. יהודי גרמני, אתה פשוט אחד מהם (נתעלם לרגע מהעובדה שאתה חי בחלל החיצון). אין פה עניין גדול, זה סטנדרטי לגמרי לא להבין מה כל כך בעייתי כאן, אתה יכול להשתכשך לך בשלולית הקולקטיבית הזו, שסלקום משקיעים הרבה בתיחזוקה

  51. איילת

    יהודי גרמני יקר,
    זה נורא מצחיק מה שאתה עושה
    למרות כל התגובות שהיו כאן התעקשת שאתה "לא מבין מה מרגיז"
    וברגע שהתחילו להשוות את זה לסיטואציה 'ההיא' פתאום אתה מאשים את רנרט ש"ירד נמוך"
    ובכן, יהודי יקר, תרשה לי להיות מי שתגיד לך:
    YOU ASKED FOR IT!

  52. יהודי גרמני

    חבל שאת חוסר היכולת שלך להעלות נימוקים סדורים אתה מנמק בכך ש"מי שלא מבין הוא מהמשתכשכים בשלולית הקולקטיבית".
    אז ככה, אילומינאטי בגרוש שכמוך – אם היית מכיר אותי היית יודע שזה אני ממש לא. ומי שמשתכשך פה בשלוליות קולקטיביות זה דווקא אתה והחברים שלך. לא העליתם כאן טיעון אחד משמעותי למה כל כך נורא ואיום בפרסומת הזאת.
    כל הפרסומות שקריות, כמעט בלי יוצאים מהכלל, ומי שמחפש שם יצוגים של אמת הוא או תמים או טיפש.

    ולאיילת – ההשוואה של החומה לגדרות של אוושוויץ היא נכונה בערך כמו הקללות "נאצים" של המתנחלים בפינוי עמונה, או של המתפרעים החרדים בירושלים.
    זאת השוואה היסטרית מופרכת ומטופשת, זה הכל.

  53. איתמר

    עוברת בי חלחלה בכל פעם שאני רואה את הפרסומת הזאת

  54. איילת

    אז אל תשווה את זה למחנות הריכוז, תשווה את זה לגטאות השחורים בדרום אפריקה. נו? עדיין שימוש נאה במציאות ושום דבר ציני?

  55. *ב*

    הטיעון החוזר שלך שכל הפרסומות הן שקריות ואין הבדל הוא מגוחך.

    מלבד זאת, מלכתחילה לא באתי לכאן לשכנע איש שהפרסומת הזו מבחילה. ולכן ממש לא מזיז לי אם השתכנעת או לא. אלו העובדות: אני עצמי חטפתי ממני חתיכת בחילה שעוד לא עוזבת אותי, ולכן עזבתי את סלקום מייד כשיכולתי, ביום ראשון. פרסומות שקריות אחרות לא גרמו לי לעזוב את סלקום ולא אף חברה אחרת שהייתי לקוח שלה.

    היה שלום

  56. יהודי גרמני

    ה"טיעון שלי" הוא תשובה לטיעונים שהועלו כאן. לא באתי להצביע על הפרסומת הזאת כעל מה שהיה גורם לי להפוך למנוי של סלקום.
    אני מכבד את התחושות האישיות שלך ומנסה להבין מאיפה הן באות. (ולא כל-כך מצליח…)

    ואיילת – לא מכיר מספיק את המצב שהיה בבנטוסטנים וקשה לי לנסות לשחזר את הסיטואציה.

    ואם את תשווי את החומה לחומה שהאמריקאים בונים בגבול עם מקסיקו – שוטרי גבול משחקים כדורגל עם מקסיקאים. מה רע?

    ואם, כמו שיוסי דר כתב למעלה, החומה היתה כולה על הקו הירוק, גם אז זה היה איום ונורא?

    ואם זה היה כאילו בגבול עם לבנון, או החיזבאללה, מה אז?

  57. יעלה

    תגיד, אתה באמת לא מבדיל בין פרסומת שמראה אישה שגומרת מ"מגנום" לבין פרסומת שמספרת על פלסטינים לא קיימים, אלא רק בבעיטת כדורגל לחיילים שבסך הכל מתים לשחק כדורגל?

    בחיים שלי, וניסיתי כמה פעמים, לא גמרתי ממגנום. גם אחרי שנגמר הארטיק לוקס הזה, לא הצלחתי אפילו לזייף אורגזמה. אז מה?
    כל הפרסומות משקרות ולכן כולן אותו דבר?
    או שיש הבדל בין פרסומת שמראה כלב שאוהב נייר טואלט רך לבין זו שמראה חייל ידידותי לסביבה?

    יש לך כאן נקודה: גם לי נדמה לפעמים שאנשים מתרגשים יותר מהטעם הרע של הפרסומת מאשר מהרוע של המציאות, אבל מה אתה רוצה להגיד בזה. יש כאן יותר מדי אנשים שלא מבינים אותך, אולי משהו אצלך גם בעייתי באופן הצגת הנושא?

  58. ע

    את לא חושבת שיש בעייתיות בזה שאת מתייחסת לחייל ידידותי לסביבה כאל משהו דמיוני?
    לא כל החיילים רעים.
    אדרבא, כלב שאוהב נייר טואלט רך מופרך יותר מחייל ידידותי לסביבה.

  59. יעלה

    הבנתי אותך.
    הקטע שלך זה להסתכסך עם אנשים.
    לא נותר לי אלא לצטט את ב':
    היה שלום.

  60. יהודי גרמני

    את מדברת עם עצמך, אני מבין?

  61. יובל

    לא נראה לי שזו היתה הכוונה בסלקום, נראה לי התכוונו לטוב ויצא להם ההיפך.
    אחרי הכל מחברת תקשורת מתבקש שיעסקו בחיבור בין אנשים ונראה לי שזו היתה מטרת הקמפיין, לא ההיפך.
    מספיק עם כל השליליות הזאת בנוגע לקמפיין.

  62. יובל

    לא נראה לי שזו היתה הכוונה בסלקום, נראה לי התכוונו לטוב ויצא להם ההיפך.
    אחרי הכל מחברת תקשורת מתבקש שיעסקו בחיבור בין אנשים ונראה לי שזו היתה מטרת הקמפיין, לא ההיפך.
    מספיק עם כל השליליות הזאת בנוגע לקמפיין.

  63. אלירפוט

    אני לא מבין את כל השליליות בקשר לקמפיין…
    כאילו שבלי הקמפיין של סלקום לא היתה גדר הפרדה!
    זה קמפיין חזק שמעורר תגובות כמו שצריך להיות.

  64. ג'ובו

    התכוונו או לא מה זה משנה , הקמפיין בהחלט עשה את העבודה…
    בדיוק בשביל התגובות פה סלקום היו צריכים להעלות את הקמפיין הזה…

  65. *ב*

    סך הכל מאוד עצוב לקרוא פה את התגובות
    אני בטוח שמי שכותב תגובות כמו "התכוונו לטוב יצא להיפך", "קמפיין חזק" או כל תגובה שיש בה את המילה קמפיין ונימה חיובית כלשהי, אין לו התחלה של שמץ של מושג לגבי כמה ציניות יש במערכת קבלת ההחלטות בדברים כאלה. או אולי ההיפך הקיצוני, הוא פשוט חלק מהמנגנון הזה ופשוט כבר התעוור לגמרי.
    ללא שום ספק: אם היה אפשר אז יוצרי הפרסומת וסלקום היו עושים פרסומת שבה חיילים מרביצים לפלסטינאים אבל אז מגיע המוצר החדש מבית סלקום וכולם נהיים חברים ושמחים מזה, אחלה בחלה, כי כולם רוצים רק כיף. זה גם היה יכול להיות "קמפיין חזק" עם כוונות טובות בהפוכה, מין טייק אוף שמשתמש במצב, שיוצר המון תגובות ודיונים והצדקות משונות.
    עצוב

  66. מבין עניין

    הכל תלוי בעיני המתבונן, בעייני זו פרסומת מקסימה שמראה שוויון ואנושיות – שבשני צידי הגד ישם אנשים אנושיים שאוהבים לשחק בכדור וכ'ו…
    כואב לי לראות אנשים שמפרשים את הפרסומת באופן שלילי כל כך בלי לעצור שניה ולחשוב

  67. נמאס לי

    למה אתם חייבים תמיד להסתכל על הרע בכל דבר, אני בטוח ב100% שסלקום לא התכוונו לפגוע באיש
    זאת בסך הכל פרסומת, למה לנבור ולנבור בדברים עד שמוצאים את הרע…

  68. Dubi

    I think It tries to be Paul McCartney's Pipes Of Peace, but it lacks the humanity.

  69. אורן

    גם אני לא הזדעזעתי מהפרסומת, למרות שיש לי נטייה להזדעזע מדברים כאלה. אני הבנתי אותה כאמירה שבשני הצדדים יש אנשים שהסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא דבר שהמנהיגים שלהם גוררים אותם לתוכו בעל כורחם, כשלמעשה אין לאנשים עצמם בעייה לחיות בשלווה ובכיף עם הצד השני.

  70. שלמה

    כש"יס" העלתה את הפרסומת המבחילה באמת בה ראו שבויים אמריקאיים בוייטנאם רוקדים ומפזזים, ניסיתי להקים קבוצת מחאה, להחתים עצומה, להרים קול…
    כלום! אפס תמיכה! אז אם כולם חושבים שמותם של שישים אלף אמריקאים ומעל שני מיליון וייטנאמים הוא נושא מצחיק, הגדר היא זו שמפריעה לכם?!?!?!?!?!
    אתם כולכם צבועים, כל העיסוק הזה הוא דוחה וההתלהמות עליו מטופשת.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden