כל מה שחשוב ויפה

תערוכות בוגרים 2013

נפתח במרמור קל, למרות שאני יכול להאשים רק את עצמי. מה היה לי רע? למה הייתי חייב לשאול מי צריך את פרויקט הגמר ואת מי משרתות תערוכות הבוגרים? הייתי יכול הרי לבחור כמה פרויקטים מצטיינים ולהמשיך כאילו כלום עוד שנה. כבר הייתי רגיל לקדחת תערוכות סוף השנה, ידעתי מה מצפה לי, אבל הנה, מסתבר שלא רק אני חשבתי שמשהו בשיטה קצת עקום.

הראשונים היו שנקר, שהחליטו לבטל את תערוכת הבוגרים במתכונתה המסורתית, ולפצל את התערוכות כך שכל מחלקה מציגה במקום אחר במועד אחר. האמת? הברקה. גם אם זה יהיה כשלון קולוסאלי – ואני ממש לא חושב שזה מה שיהיה – אני חושב שמגיע להם כל הכבוד על התעוזה. יש במהלך הזה משהו שמשדר אנחנו לא צריכים לפעול לפי החוקים של כולם. אחרי זה הגיעה המחלקה לעיצוב פנים במסלול האקדמי של המכללה למנהל, שיצאה השנה בקונספט מעניין של חמש תערוכות נושא במקום תערוכת בוגרים אחת. גם פה – כל הכבוד.

אז הנה עוד פעם, התקופה הזו של השנה. הפעם סידרתי את מועדי הפתיחה לפי שמות בתי הספר, לפי האלף-בית. נתראה בסוף יולי עם מסקנות, מבטיח לעדכן תוך כדי (התמונה בראש הבלוג, אגב, היא הסלע של יואב אדמוני מהמחלקה לעיצוב קרמיקה וזכוכית בבצלאל, מתוך כתבה שהתפרסמה בגלריה על תערוכות הבוגרים 2009). ואם אתם רוצים להיזכר, הנה כל הפרסומים הרלבנטים לתערוכות סוף השנה שהתפרסמו עד היום בבלוג.

אמונה

עיצוב גרפי
פתיחה: 23/07 נעילה: 06/08

בצלאל

אמנות, צורפות ואופנה, ארכיטקטורה, עיצוב קרמי וזכוכית, עיצוב תעשייתי, צילום, אמנויות המסך, תקשורת חזותית
פתיחה: 21/07 נעילה: 02/08 (המחלקה לאדריכלות: 19/07-02/08)

גורן עמק יזרעאל

תקשורת חזותית
פתיחה: 23/07 נעילה: 09/08

המכון לאמנויות תל חי

צורפות, קדרות, אמנות פלסטית
פתיחה: 11/07 נעילה: 26/07

החוג לעיצוב פנים יקיים חמש תערוכות נושא:
הרכבת הקלה בת"א: הפיר ברחוב יהודה הלוי 12, ת"א וברחובות הרצל פינת יהודה הלוי. 31/05-13/06
חפרפרות אורבניות : סטודיו דן רייזנר, רחוב ניצנה 11, יפו. 18-31/07
בית בכצנלסון: רחוב כצנלסון בגבעתיים. 22-29/07
הזדמנויות עירוניות – פוטנציאליים עירוניים: מתחם היכל התרבות ראשון לציון. 25/07
גן נעול: כנס שילווה בתערוכה בנובמבר 2013

ויצו חיפה

תקשורת חזותית, צילום ומדיה, ארכיטקטורה, עיצוב אופנה
פתיחה: 24/07 נעילה: 03/08 (תצוגת אופנה תתקיים ב- 20/06 בהאנגר 11, נמל ת"א)

מכון אבני

עיצוב תעשייתי, עיצוב אדריכלות פנים, תקשורת חזותית, תקשורת אינטראקטיבית, אמנות, עיצוב אופנה
פתיחה: 11/07 נעילה: 18/07

מכון טכנולוגי חולון

עיצוב תעשייתי, עיצוב תקשורת חזותית, עיצוב פנים
פתיחה: 11/07 נעילה: 24/07

מכללת הדסה

עיצוב תעשייתי מכליל
פתיחה: 17/07 נעילה: 31/07 (תקשורת צילומית – פתיחה: 11/07, נעילה: 26/7)

מנשר

תקשורת חזותית
פתיחה: 24/07 נעילה: 15/08

סמינר הקיבוצים

עיצוב מוצר, עיצוב לבוש ואביזרים, תקשורת חזותית, אמנות
פתיחה: 10/07 נעילה: 27/07  – נמל יפו (תצוגת האופנה תתקיים ב-15/07)

עיצוב טקסטיל – בית עמיעד, עמיעד 12, יפו
פתיחה: 27/06 נעילה: 02/07

עיצוב תעשייתי – בית עמיעד, עמיעד 12, יפו
פתיחה: 08/07 נעילה: 14/07
בימים 10-11/07 יתקיימו ערבי מרתון הרצאות במתחם האירוע

עיצוב תכשיטים – מוזאון היהלומים, ז'בוטינסקי 1, בניין מכבי, רמת גן
פתיחה: 11/07. נעילה: התערוכה תהיה פתוחה למשך חודשיים

עיצוב פנים מבנה וסביבה – רחוב שד"ל 4, תל אביב
פתיחה: 04/07 נעילה: 17/07

תקשורת חזותית – שנקר, ידע העם 8, רמת גן
פתיחה: 07/07 נעילה: 13/07
הפרוייקטים יוצגו בימי ההגשות בשעות הבוקר בלבד. בתאריכים 23-25/07 תקיים המחלקה "אירוע עיצוב" במסגרתו יוצגו עבודות הבוגרים בצורה שונה מהמקובל במטרה להציג "חתך רוחב" של שנה ד' במחלקה

עיצוב אופנה
תצוגת אופנה תתקיים ב-07/07 בגני התערוכה, ביתן 10, ת"א.

עיצוב גרפי ותקשורת חזותית
פתיחה: 18/07 נעילה: 10/10

 

*כוכבית מייצגת שדות חובה

5 תגובות על הכתבה

  1. אודית לורן בלקין - קולגה

    לצערי הפעם אני לא מסכימה עם הכתוב שהוא קולגה מוערכת ביותר
    לדעתי פיצול התערוכות גורע ופוגם בערכים החינוכיים של בתי הספר
    לא חייבים לייצר תחרותיות שהיא בבחינת "אני יותר גדול, אני יותר חזק, אני מגיע יותר רחוק (מהמוסד החינוכי)". עוד יהיה לזה זמן…
    להיפך, שמירת הפרויקטים של הסטודנטים עד הרגע האחרון בחממה החינוכית היא חשובה ביותר. איפה אותן תערוכות בהן הפכו בתי הספר להיכלים מעוצבים עליהם טרחו הסטודנטים יום ולילה וזכו לקולות התפעלות של המבקרים? ומה רע גם בקולגיאליות של הצגת כל המחלקות זו לצד זו לקבלת תמונה רחבה ומעמיקה על כל המוסד כולו?
    הצגת התערוכות במוקדים ותאריכים שונים לא רק הופכת את כל העניין לטרחני, מסובך ומסורבל אלא גם מכניסה ערכים שניתן היה לנטרל אותם כמו יוקרה, כספים וכדומה. עוד רגע הסטודנטים יגיעו לתערוכות בחליפות שלושה חלקים, שמלות נשף ולימוזינה.
    לטעמי זה לא צנוע, לא יאה ולא חינוכי והייתי מצפה שכולם יחזרו חזרה למקור

    1. yuval saar

      קודם כל אני שמח שלא מסכימים איתי, זה תמיד יותר מעניין.
      מעבר לכך אני לא מסכים עם המסקנה שזה לא צנוע או חינוכי. ממש לא, אפילו להפך. אני חושב שיש פה נסיון אמיתי להיות חינוכיים הרבה יותר. סוף כל סוף יש מי שעוצר רגע ובודק האם מה שאנחנו עושים כל כך הרבה זמן בעיניים עצומות מתאים, טוב, משיג את המטרה. אפשר להתווכח אם התשובה היא כן או לא אבל אני בטח לא חושב שזה לא חינוכי או לא צנוע. אני גם לא חושב שזה ערך עליון להציג את העבודות בבית הספר. אם יותר אנשים יראו את התערוכה למשל כי היא מוצגת בנמל יפו או מתחם התחנה או לא משנה איפה, למה לא?
      אני גם לא חושב שיש פה רק אלמנטים של גדול רחוק חזק יותר. אני חושב שכמו כל מהלך גם לזה יש יתרונות וחסרונות וכמו שכתבתי בזהירות – גם אם זה יהיה כשלון קולוסאלי, מה שאני לא חושב, מגיע להם כל הכבוד על הנסיון לעשות דברים טוב יותר, על הנסיון לעצור לרגע ולבחון בעיניים ביקורתיות את הנהלים הקיימים.
      בכל מקרה אני מאד סקרן לראות איך זה יהיה, ומה יהיו התגובות של כולם.

      1. איריס

        ומה לגבי זה שכל הפרוייקטים שראית בשנקר בהגשות בכלל לא יוצגו בתערוכה ושהסטודנטים זוכים להציג את הפרוייקט רק יום אחד, אותו יום שבו הם לחוצים ועומדים בפני ביקורת? גם בזה אתה מצודד?

        1. yuval saar

          הי איריס.
          באופן עקרוני אני לא חושב שתערוכת בוגרים זה דבר קדוש, גם לא פרויקט הגמר. מי אמר שחייבים להציג את פרויקט הגמר? במיוחד פרויקטים שאין סיכוי להבין אם הסטודנט לא עומד ליד הפרויקט כל התערוכה ומסביר אותו? בכל מקרה אני חושב שזה לא שחור ולבן ואני מאד מקווה לפרסם פוסט ראשון בנושא ממש בקרוב

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden