כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

איור עכשיו. מפגש 33: אפרת (חסון) דה בוטון

אפרת (חסון) דה בוטון (אתר, בלוג), בת 33, היא בוגרת מסלול עיצוב גרפי/טיפוגרפי במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל (2006). לאחר שסיימה ללמוד עבדה במשך כמה חודשים אצל המעצב דוד טרטקובר, ולאחר מכן עבדה מספר שנים בסדובסקי ברלין ובסטודיו של ברוך נאה. בסדובסקי ברלין היא הייתה מעורבת באריזות של לייף, המותג הפרטי של רשת סופרפארם, כמו אריזות טישו ובקבוקי שמפו, ואצל ברוך נאה בפרויקטים של תנובה, עלית, האוניברסיטה הפתוחה ועוד. בשנה האחרונה היא יצאה לעצמאות ומעורבת בפרויקטים שונים של מיתוג, איור ועיצוב. בנוסף היא שיתפה פעולה עם אאא, לצאת מהקופסא ועוד, ויש לה טור קומיקס קבוע במגזין להיות הורים.

efrathason

"הרבה יותר אנשים מבינים היום מה זה איור וזה נורא כיף. זה תחום שהולך ופורח. לפני שהתחלתי ללמוד אנשים היו שואלים אותי מה עושים עם זה, אם יש פרנסה ועבודה במקצוע. היום כשאני אומרת שאני מאיירת ישר אנשים מחייכים, יודעים, יש יותר מודעות, יותר אנשים מכירים.

"מצד שני, בארץ, בניגוד לחו״ל, איור עדין נתפס כמשהו שמיועד לילדים. כל האריזות המאויירות זה שמפו לילדים, חבילות טישו, שקיות מרשמלו, חפיסות שוקולד וכדומה. קצת מתחילים להיות גם דברים למבוגרים אבל זה לא כמו באירופה, שם אפשר למצוא בכיף אריזות מאויירות לתה. זו אחת הסיבות שהעבודות שאני עשיתי מאד צבעוניות, מאד שמחות. האיור מאד ברור, דמויות מובהקות, צבעים שמחים, קליל, כיפי. בעיקר כיפי. בכל מקרה, גם אם אין טקסט, באיור טוב תמיד צריך להיות סיפור, גם אם הוא בראש שלי".

marsh3
עוצב במסגרת עבודה בסטודיו "ברוך נאה"
shampo

עוצב במסגרת עבודה בסטודיו "סדובסקי ברלין"

"העבודה מתחילה תמיד בסקיצות בעיפרון, עט, טושים, המחשב זה השלב האחרון. הרבה פעמים המחשב משפיע על החשיבה שלנו, ואם יש דברים שהאילוסטרייטור לא נותן לעשות אז לא עושים. לנייר אין גבול, אין שכבות, אין שום דבר שמגביל אותך. מבחינת חשיבה, ואני לא נגד המחשב, בשביל להיות הכי יצירתי שאפשר צריך קודם כל לצייר ביד. גם כשאיירתי לאנימציה זה היה עם גזרי נייר. בשביל להיות יצירתי המחשב צריך לקחת חלק בשלבים מאד מסויימים אחרת זה משפיע על התפיסה והחשיבה שלך. מבחינתי אין כמו לעבוד עם חומר. יש משהו בתנועה של היד שאי אפשר להחליף".

Office_love

"אני מאד אמביוולנטית לגבי העידן הדיגיטלי שמכריח אותך לרדוף אחרי עצמך כל הזמן. יש לי בלוג כבר ארבע שנים שמאפשר חשיפה ואנשים מגיבים. כאמן אתה תמיד רוצה שמישהו יראה את העבודות שלך ויגיב. אבל לפעמים זה מציף ואני אומרת די, שבוע אני לא נכנסת לפייסבוק, ומתמקדת רק בליצור. אני כמובן לא באמת עומדת בזה. הכל בא על חשבון משהו. מצד שני אם תצייר ואף אחד לא יידע מה אתה עושה לא תהיה לך עבודה. זה כלי אבל צריך לשמור על מינונים כדי לא להשתגע. בפייסבוק אנשים מחצינים את הדברים הטובים, אף אחד לא מצטלם כשהוא מבואס או עצוב."

WEB_pesach SMS-hason

"התחלתי ללמוד בתחילת השנה קליגרפיה. אני עובדת עם דיו, זה ממש מדהים. זה מתרגל את היד, שליטה, זה קשור להכל בעצם. אני מאד אוהבת טיפוגרפיה אבל לצערי אי אפשר לעשות הכל".

aligatorim

פוסט זה פורסם כחלק מהמחקר לקראת התערוכה איור עכשיו שעתידה להתקיים בבית האמנים בתל אביב בשנת 2014. בלינק אפשר למצוא את כל הפוסטים שהתפרסמו עד כה בנושא.

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden