כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

האיש ההולך במכון טכנולוגי חולון

ביום שלישי ה-22/10 תפתח בגלריה ויטרינה במכון הטכנולוגי בחולון התערוכה "האיש ההולך" של האמנים איתן ברטל ואילן גולדשטיין. התערוכה היא חלק מסדרת תערוכות הסוקרות תהליכים, פעילויות ותוצרים של מעצבי דור הביניים בישראל, לאחר התערוכה קאפל אוף "מסקיצה לנעל" שהוצגה במסגרת אירועי תערוכות אופנה בגלריות חולון. אוצר: אריה ברקוביץ'.

775668~1

"האיש ההולך" התחיל כגרפיטי ברחובות תל אביב בסוף שנות ה-80, והפך לפרויקט אמנותי עיצובי מחאתי ותקשורתי, שנמשך שש שנים, עד 1995. איתן ברטל – מרצה בכיר במכון הטכנולוגי חולון ואילן גולדשטיין, הוגי הרעיון, יצרו אקט מחאה ציבורי, בעל קונספט רעיוני חתרני שנתמך בכלים מעולם תרבות ההמונים, האמנות והעיצוב. הם יצרו דמות פיקטיבית, צללית של אדם הולך, שאותה הם הריצו וירטואלית לראשות העיר תל אביב. לשם כך, הם יצרו שפה גרפית חתרנית לתקופתה שכללה כרזות, ברוח העיצוב המודרניסטי של תחילת המאה ה-20, סלוגנים ישירים ובוטים, פסלים שפוזרו ברחבי העיר ומסע פרסום אגרסיבי שדרש דיאלוג ציבורי ודאגה לצרכי האזרח. האיש ההולך הפך לאייקון תרבותי וקמפיין הבחירות הפיקטיבי הוכיח עד כמה תעמולה ומניפולציה תקשורתית יכולים להשפיע על דעת הקהל.

התערוכה בגלריה "ויטרינה" תציג רטרוספקטיבה לאיש ההולך, שתכלול: אובייקטים של האיש ההולך, כרזות תעמולה, עיתונים, קטלוגים מהתקופה ופעולות מיצג ומיצב שנעשו על ידי היוצרים. עניין מיוחד יודגש לעיצוב הגרפי והטיפוגראפי שפיתחו ברטל וגולדשטיין ובניית תדמית ומותג.

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden