כל מה שחשוב ויפה
צילומים: redesign / נעמה הופמן

נעמה הופמן והמיזם החדש של מגזין reDesign

פעם, החלוקה בין מי שמסקר לבין מי שעושה הייתה מאד ברורה.

העידן הדיגיטלי – ואני לגמרי יכול להזדהות עם זה – שינה קצת את החוקים וגרם למעצבים רבים לרצות להיות חלק מאלו שגם מספרים את הסיפור. זה המקרה עם המיזם החדש והשאפתני של מגזין reDesign (שעד לפני כמה שבועות הייתי העורך שלו). במסגרת הפרויקט, שנקרא [REDESIGN[D (ולא הייתי שותף בפיתוח שלו), המגזין ישתף פעולה בכל פעם עם מעצב אחר, ייתן במה למוצר שלו, במטרה למכור כמובן, אבל גם במטרה לתרום לסצנת העיצוב המקומית ותוך כדי להשיג דריסת רגל ראשונה בזירה הבינלאומית.

המוצר הראשון בסדרה הוא מהדורה מוגבלת של נעמה הופמן (והנה ראיון שלי איתה שפורסם בגלריה), שמבוססת על דגם קודם של אחד מאובייקטי התאורה שלה, ״003״. מאיר סדן, סמנכ"ל הקריאייטיב של פילטרנט והמנהל האמנותי של רידיזיין, מסביר את הבחירה דווקא בדגם הזה מאחר שבעיניו ״זה הדגם האמיץ ביותר של נעמה. זה למעשה פירוק של מנורת פלורסנט פשוטה וסידור של האלמנטים שלה על גבי לוח פרספקס, מה שהופך את המנורה למשהו שמזכיר יותר פוסטר. בדגם החדש, 003.5, נעשו כמה שינויים שלוקחים אותו כמה צעדים קדימה, הבולט שבהם הוא הוספה של טקסטורה מחוספסת בהתזת חול, יחד עם שינויים נוספים ברמת הפרטים הקטנים שממשיכים את העבודה שנעשתה על הדגם המקורי ומציגים ניסוח מחדש של הקונספט המקורי. המוצר יימכר במהדורה מוגבלת וממוספרת (עם תעודת מקוריות) של 100 עותקים, כאשר כל עותק מיוצר בהזמנה אישית ע"י המעצבת, ובהתאם לכך גם נקבע המחיר״.

נעמה מייצגת בעינינו קייס סטאדי אידיאלי לפרויקט הזה – מעצבת שעובדת קשה בצורה עצמאית כבר חמש שנים, שיצרה סידרת דגמים שיש בהם אמירה מקורית על הז'אנר שהיא פועלת בתוכו (של גופי תאורה), ועם זאת היא עדיין נמצאת בתהליך של ניסוח השפה היצירתית שלה

003.5-from-video-01

לפי סדן, הפרויקט נולד מהרצון של חברי המערכת להיות מעורבים יותר בתחום שהם מסקרים, במטרה לעבוד עם מעצבי מוצר ישראליים שעושים דברים מעניינים, לייצר יחד איתם סדרה מוגבלת של אחד המוצרים שלהם, לבנות אריזה תקשורתית מסביב למוצר ולמכור אותו בארץ ובעולם דרך הערוצים הדיגיטליים של המגזין. ״כל מוצר יקבל אצלנו את הסיקור והתוכן שאנחנו עושים כמגזין, ואפילו קצת יותר: קפצנו על ההזדמנות לעשות וידאו ולצורך העניין הרחבנו את היכולות שלנו בתחום הזה. מטבחי רגבה היא כמובן הספונסרית של הפרויקט (כמו של המגזין), וכדי להשלים את האופרציה חברנו לאסופה – חנות המעצבים ביפו (והנה ראיון שלי איתם) – שבוחרים יחד איתנו את המעצבים לפרויקט, מלווים אותם מקצועית ואחראים לזווית הלוגיסטית של הפרויקט״.

YouTube Preview Image

המודל לחיקוי שעמד בפניהם היה החנות של מגזין העיצוב והלייפסטייל monocle. ״במסגרת החנות הם משתפים פעולה עם מעצבים ויצרנים מובילים בעולם כדי ליצור מוצרים חסרי פשרות במיתוג משותף. זה התחיל מסדרה של תיקים שנולדו מתוך צורך של חברי המערכת בתיקי נסיעות טובים, והיום הם מוכרים בגדים, אקססוריז, ריהוט ומוצרי חשמל. חוץ ממונוקול יש פרויקטים דומים נוספים בעולם, בעיקר בתחום עיצוב האופנה. אנחנו רואים את הייחוד שלנו בכך שאנחנו משתמשים במודל הזה כדי לתת דחיפה למעצבים מקומיים כלפי הקהל הבינלאומי״.

003.5-from-video-05

על השאלה למה הם בחרו בנעמה הופמן כדי להשיק את הפרויקט עונה סדן ש״נעמה מייצגת בעינינו קייס סטאדי אידיאלי לפרויקט הזה – מעצבת שעובדת קשה בצורה עצמאית כבר חמש שנים, שיצרה סידרת דגמים שיש בהם אמירה מקורית על הז'אנר שהיא פועלת בתוכו (של גופי תאורה), ועם זאת היא עדיין נמצאת בתהליך של ניסוח השפה היצירתית שלה. בחיבור שלנו איתה אנחנו עוזרים לה בתהליך הגיבוש הזה בתחומים שאנחנו מתמצאים בהם יותר – של תקשורת חזותית, של שיווק והעברת המסר״.

ולבסוף, לשאלה הכי חשובה, האם יש לעיצוב ישראלי מסוג זה פוטנציאל כלכלי – המחיר של כל גוף תאורה הוא 480$ – סדן אומר ש״בהחלט כן. בעיני עיצוב ישראלי פחות מאופיין ע"י ה׳ישראליות׳ שלו אלא ע"י כך שהוא מושפע ובקשר עם העולם. קצת כמו שאנחנו מעצמת הייטק, אני מאמין שכישראלים יש לנו את הפוטנציאל להיות משמעותיים גם בתחום עיצוב המוצר, אם נפעיל את אותה רוח יזמית״. ומה בעתיד? ״הפרוייקט כרגע בפיילוט, השאיפה היא להוציא מוצר חדש כל שלושה חודשים בשלב הראשון ולהגביר את הקצב ככל שנוכל למוצר נוסף בכל חודש״.

עוד פרטים על הפרויקט, על המוצר ועל נעמה הופמן אפשר למצוא באתר הפרויקט. האמת? הייתי שמח לאחד כזה בבית.

003.5-from-video-02

*כוכבית מייצגת שדות חובה

3 תגובות על הכתבה

  1. אסתי

    הייתי מתה לאחד כזה בבית!

    1. yuval saar

      לגמרי. כמו שאמרתי, גם אני לא היית מתנגד. אני אפילו יודע באיזה צבע ואיפה הייתי שם אותו…

  2. נורית יגלום

    נא להתקשר דחוף אלי: 0544490915
    תודה,
    נורית

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden