כל מה שחשוב ויפה

כשמעצבים משהו שכולם מכירים ומזדהים איתו, הרבה יותר קל לאנשים להתחבר אליו

כולם (אני מניח) מכירים את סוגיית שאריות הזבל שמחכות במסננת של הכיור. לא משנה כמה מסודר ונקי עובדים במטבח, תמיד יצטברו בכיור שאריות שבאופן אישי הייתי שמח אם הייתה דרך אלגנטית להיפטר מהן. וזה בדיוק מה שניצן שפט ואביב רוזנפלד, שני בוגרים של המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר, מציעים לעולם בקמפיין קיקסטארטר. כמובן ש-Tweaky מיד מצאה חן בעיני, וביקשתי מהשניים שיספרו על תהליך העיצוב. אבל לפני הכל סרטון:

Yuval Saar:

הי אביב, הי ניצן. מה שלומכם?

Aviv:

מצוין

Nitzan:

גם כאן

Yuval Saar:

וגם כאן. בואו תספרו על עצמכם, איך התחברתם, מה אתם עושים וכן הלאה

Nitzan:

אנחנו שני בוגרי לימודי עיצוב תעשייתי בשנקר שהלימודים חיברו בינינו. סיימנו ללמוד ביוני האחרון ומאז אנחנו עובדים, כל אחד במקום אחר. אני ב-TID, סטודיו לעיצוב מוצר בתל אביב

Aviv‏:

אני עובד בסטודיו למידול ובניית פרוטוטייפים לתעשייה בחולון

Nitzan:

וחוץ מזה אנחנו מנסים לפתח דברים פרטיים שלנו. המסננת היא המוצר הראשון… פרויקט שהתחיל כבר בשנקר. ועכשיו יש לנו זמן להתקדם איתו

tweakRotate

Yuval Saar:

איך בדיוק הוא התחיל? באיזו מסגרת?

Nitzan:

במסגרת קורס פלסטיקה. התרגיל היה לעשות משהו שמתייחס לזבל במטבח. אני עשיתי את המסננת ואביב עשה פח על גלגלים. באותו הזמן המסננת הייתה פחות מתקדמת, ומאז פיתחנו אותה הרבה

Yuval Saar:

מי היו המנחים?

Nitzan:

גדעון דותן ומורן לרנטל

Yuval Saar:

איזה תהליך היא עברה, מה השינויים הכי גדולים?

sketches

Nitzan:

בעיקר עיצוב. הרעיון של המסננת לא השתנה, אבל המשכנו לפתח אותה מבחינה צורנית וחומרית

Aviv:

קודם כל המעבר ממודל בחומרים המדמים את הפעולה למוצר לכל דבר בחומרים אמיתיים

Nitzan:

עיקר העבודה התרכזה בידית ההרמה של המסננת. היה חשוב לנו שיבינו איך להשתמש בה, ושזה יהיה נוח, וכמובן שזה יראה כמו מוצר למטבח. בשלב יותר מאוחר החלטנו שזה גם יכול להתאים לאמבטיה.

Aviv:

מגבלת הזמן והכסף בלימודים לא אפשרה לנו להגיע לעיצוב הסופי אלא רק למודל מייצג

Nitzan:

בעיקר רצינו להכניס ערך מוסף, מעבר לסינון פסולת. כשמעצבים משהו שכולם מכירים ומזדהים איתו, הרבה יותר קל לאנשים להתחבר אליו

Yuval Saar:

ומתי החלטתם שאתם הולכים על זה ופונים לקיקסטארטר?

Nitzan:

בעיקרון חברה שלי דחפה לזה. ניסינו בהתחלה ללכת בדרכים יותר מסורתיות, אבל נוכחנו לדעת שזה ממש לא פשוט

Yuval Saar:

מה זה דרכים מסורתיות יותר?

Nitzan:

חנויות, מפיצים, זכיינים, למכור את הקונספט…

Yuval Saar:

ואז מה? כי גם קיקסטארטר זה כאב ראש לא קטן

Nitzan:

נכון. בשבילנו האתרים האלו הם הזדמנות מדהימה, בעיקר בתור כלי לעבודה, ולכן היה חשוב להשקיע את המאמץ בתקווה שהמוצר הבא ילך יותר בקלות

Aviv:

הבנו שקיקסטארטר זאת פלטפורמה שאנו יכולים להשיג את מה שאנחנו צריכים ללא תלות באנשים אחרים ושכל העבודה היא בעצם עלינו עד לשלב החשיפה

shootout

Yuval Saar:

זה הזמן לספר על המסננת. מה מיוחד בה ומה החידוש?

Nitzan:

מה שמיוחד בה זה שיש התייחסות למשתמש, אף אחד לא אוהב להרים את הזבל מהכיור, וזה מה שהניע את כל התהליך. בעזרת המסננת אפשר להימנע מכך בקלות.

Aviv:

היה חשוב לנו גם להתייחס לאופן הרמת המסננת מהכיור וגם לאופן הריקון לפח

Nitzan:

חוץ מזה ניסינו שהעיצוב יהיה יפה. אולי אני משוחד אבל בדרך כלל המסננות בכיור הן די לא

Aviv:

בנוסף היכולת להתאים את המסננת בגלל המבנה שלה והחומריות שלה לכל גודל של כיור ויצירת גודל נוסף לסביבת המקלחת

Yuval Saar:

פתאום נזכרתי במסננת שנתקלתי בה פעם שהחורים היו בצורות בניינים או משהו כזה, ניסיתי לחפש לינק אבל לא מצאתי, אולי מישהו מהקוראים שלנו יידע על מה אני מדבר. בכל מקרה, תספרו קצת על תהליך יצירת הקמפיין, הסרטון שהכנתם, מה היה חשוב לכם, מה למדתם כשהסתכלתם על קמפיינים דומים?

Aviv:

היה חשוב לנו לתת את ההרגשה של מוצר פשוט עם תחכום מסויים שישפר במעט את חווית שטיפת הכלים וריקון האשפה בסופה.

Nitzan:

היה חשוב לנו לשמור על הקמפין כיף וכליל מבלי להשקיע סכומים גדולים בהפקות. התחברנו למעצב משנקר מתקשורת חזותית. אלעד שטיין. אולי יצא מעט חובבני אבל אנחנו מרוצים מהתוצאה והיא משקפת את המצב שלנו כפי שהוא

Yuval Saar:

דווקא יצא נחמד

Nitzan:

תתתודה. כל ההפקה היה של חברים וניסינו, שכל אחד יתרום מה שהוא יודע

Yuval Saar:

אפרופו כיף וקליל – זה משהו ששמתי לב שמאפיין לא מעט קמפייני קיקסטארטר.

Nitzan:

נכון, זה תחושה שהייתה חשובה לנו להעביר בסרטון

Aviv:

כיף וקליל זה מושך ומזמין אבל זה עדיין גורר אחריו המון עבודה ומחשבה בשביל להגיע לתוצאה שהיא קלילה מצד אחד אך משדרת רצינות

Nitzan:

יש המון פרוייקטים שמשתמשים בקיקסטארטר לפרסום, ולא בהכרח למימון, במקרה שלנו אנחנו באמת צריכים את ההנעה הכלכלית הזו שהאתר מאפשר

RIO-2016

Yuval Saar:

ומה עכשיו? מתי אתם עולים עם הקמפיין?

Nitzan:

1.5.14, יום הפועלים

Yuval Saar:

יום הפועלים שמנקים את הכיור והאמבטיה. מעולה!

Nitzan:

בהחלט. נמכור מסננות אדומות

Yuval Saar:

מה עוד חשוב שצריך להגיד ולא אמרנו? עוד אנשים שצריך להודות להם?

Nitzan:

לאלעד שטיין שעשה לנו את הסרט, ואת התסריט ואפילו קצת עיצוב גרפי לעמוד קיקסטארטר. לאני דבילנסקי (חברה שלי) שעזרה לנו הרבה עם העיצוב ועם הקמפיין בקיקסטארטר

Aviv:

למירי רוזנפלד, אשתי, שסבלה אותנו בחודשי ההריון המתקדמים עד ללידת הבת המהממת שלי, אריאל

Nitzan:

ולבונה עולם

 

*כוכבית מייצגת שדות חובה

3 תגובות על הכתבה

  1. שלומי קראוטהמר

    לניצן ואביב שלום רב,

    מאוד מצא חן בעיני ה-TWEAK TRAINER והבנתי שכמוצר או כליין מוצרים הוא כרגע בחיתוליו מהבחינה השיווקית.
    אני מחפש מוצרים מעניינים לשיווקם בחו"ל.

    אני מציע שנחבור יחדיו ונגלגל שיחה.

    להת' בהקדם,

    שלומי קראוטהמר
    054-4561887
    [email protected]

  2. ניצן ביתן

    שלום רב
    רציתי לשאול האם המוצר בייצור? האם אפשר להזמין כ- 300 יח' לפסח?
    אשמח לדבר עם אחד הח'ברה, ניצן/אביב כדי לקבל פרטים
    תודה רבה
    050-2008011

  3. יוסי אברמבוביץ'

    ניצן שפט ואביב רוזנפלד הם דוגמה לאנשים שעושים שם רע ליזמים ישראלים. מאות אנשים בקיקסטרטר זועמים מאוד בגלל שירות לקוי, חוסר אכפתיות ואי קבלת המוצר למרות ההבטחות. מצער ממש.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden