כל מה שחשוב ויפה

אז התחיל הכיף האמיתי: ניסיתי להבין איך פופ-אפ יכול להתבטא באור

אחד מפרויקטי הגמר המקסימים של בוגרי 2012 היה גופי התאורה של חן ביקובסקי מהמחלקה לעיצוב תעשייתי במכון טכנולוגי חולון. ביקובסקי חקרה את עולם הפופ-אפ ויצרה סדרה של שלוש מנורות לילה מפתיעות ומקסימות: איל וטווס התלויים על הקיר, וינשוף הניצב על שידה. בהזזת לשונית מתגלה על הקיר דימוי הנוצר ממשחק עם אור ומכניקה. מאז עברו שנתיים, ביקובסקי המשיכה לפתח את הפרויקט, ובימים אלו היא יצאה בקמפיין קיקסטארטר, שאמנם השיג את היעד שלו תוך שבוע, אבל למי שעדין רוצה לרכוש מנורה מקסימה משלו, הקמפיין יהיה פעיל עד ה-11/7.

״רציתי לשמר את הריגוש והקסם שמרגישים כשפותחים ספר פופ-אפ, ולהביאו לחיי היומיום שלנו״, ביקובסקי מספרת על Pop-Up Lighting. ״אז התחיל הכיף האמיתי: ניסיתי להבין איך פופ-אפ יכול להתבטא באור, איך הוא יכול ליצור את הריגוש והקסם, וכך, אחרי משחקים רבים של אור וחומר נוצרו להם שלושה גופי תאורה שבהם האור משלים את הצורה, מספר את הסיפור ונותן חיים לדמות״.

ומה קרה אחרי הלימודים?

״לאחר סיום הלימודים המשכתי לעבוד במרץ על הפרויקט, בעיקר על מנורת האייל, לפתח אותה ולהפוך אותה למוצר. החומר והצבעויות השתנו אך האפקט נשאר. מנורת האייל נתלית על קיר, עשויה אלומיניום וכוללת נורות לד. היא נעשית בטכנולוגיה של חיתוך לייזר וכיפופים וכיום המנורות מיוצרות בארץ ומשלבות עבודת מפעל ועבודת ידנית. במאי 2013 הצגתי את גוף התאורה לראשונה למכירה ביריד צבע טרי ובכדי להעביר אותו לשלב הבא (ייצור גדול יותר) החלטתי להעלות קמפיין באתר קיקסטארטר. הכסף המבוקש גוייס תוך שבוע אבל הקמפיין ממשיך לרוץ והמנורות מוצאות בו למכירה עד ה-11/7. זה לא היה פשוט ולקח הרבה יותר זמן ממה שחשבתי, הרבה עבודת מחקר והרבה מאוד עבודה על הקמפיין עצמו״.

child's-room

מה את יכולה לספר על הקמפיין?

״בהתחלה חשבתי שזה ממש פשוט, מעלים פרויקט ומקבלים מימון. רק כשהתחלתי לחקור פרויקטים בקיקסטארטר ולדבר עם אנשים הבנתי שזה קצת יותר מורכב. אחד הדברים החשובים בקיקסטארטר הוא הסרטון: הוא צריך להעביר את הסיפור, להיות אישי, ויחד עם זאת, להיות אינפורמטיבי וקצר. הסרט עבר לא מעט שינויים וגם היום יש דברים שעוד הייתי משנה. מצד שני, תמיד יהיה מה לשנות, זה אף פעם לא נגמר… (:

״דבר נוסף שהשקעתי בו הרבה זמן ומחשבה הוא התגמולים (rewards). אם מישהו אוהב את הפרויקט ורוצה לתמוך יש לו כמה אפשרויות: מ-$5 (מקבל מייל תודה) ל-$130 (מוצר במחיר מוזל ל-150 הקונים הראשונים) ועד $300 (מוצר פרימיום). מכל אלו הייתי צריכה לייצר דוגמאות ולתמחר. דבר נוסף שלמדתי הוא שצריך להיות מאוד מדויקים ולתת כמה שיותר פרטים שיעזרו לאנשים להבין את המוצר. במקרה שלי הבנתי שהרבה אנשים חושבים שהמנורה עשויה נייר, והבנתי שאני צריכה להכניס בכמה משפטי מפתח שהיא עשויה אלומיניום. זו דוגמה לפרט קטן שחוסך הרבה אי הבנות״.

bar

מה הלאה?

״היה כיף מאוד לראות שהפרויקט הגיע ליעד שלו אחרי שבוע בלבד. זה, ביחד עם פרגונים והצעות לשיפורים ושינויים מאנשים מכל העולם, נותן לי את הרצון לעשות עוד ועוד. היום אני כבר מתכוננת לתחילת הייצור וחולמת על המוצרים הבאים. ככלל זה מרגש אותי כל פעם מחדש כשאני רואה שמישהו רכש מנורה. יש עוד המון תוכניות להמשך, יש עוד טווס וינשוף להוציא לאור ואחריהם עוד רבים״. 

light-and-dark

*כוכבית מייצגת שדות חובה

3 תגובות על הכתבה

  1. גי

    מהמם ביופיו!!!

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden