כל מה שחשוב ויפה

מחוז חפץ: עזרי טרזי וחיים פרנס במגדל דוד

פורטפוליו News: במוזיאון מגדל דוד תיפתח ביום חמישי ה-16/7 מחוז חפץ, תערוכת עיצוב עכשווי חדשה שמפגישה שני מעצבים בכירים, ילידי ירושלים – עזרי טרזי וחיים פרנס, תלמידי בצלאל לשעבר ומרצים לעיצוב בהווה. בתערוכה מציגים טרזי ופרנס גופי עבודה חדשים שעוצבו מתוך מחקר אישי על ירושלים, העיר שבה ספגו את מקורות השראתם וזו שהייתה גורם משמעותי בגיבוש זהותם כמעצבים בוגרים. אוצרת: סמדר קרן.

עזרי טרזי, חפירה, 2015 (צילום אלעד שריג)

עזרי טרזי, חפירה, 2015. כל הצילומים: אלעד שריג

עזרי טרזי, סיתות, 2015 (צילום אלעד שריג)

עזרי טרזי, סיתות, 2015

 

עזרי טרזי, עפר רגבייך, 2015 (צילום אלעד שריג)

עזרי טרזי, עפר רגבייך, 2015

עזרי טרזי, גוש ציון, 2015 (צילום אלעד שריג)

עזרי טרזי, גוש ציון, 2015

 

עזרי טרזי, מקאם מקום, 2015 (צילום אלעד שריג)

עזרי טרזי, מקאם מקום, 2015

 

בעבודות המוצגות מתייחסים המעצבים אל ירושלים הן כמקום מוחשי, מרחב בעל תרבות חומרית עשירה ומאפיינים גיאופוליטיים טעונים, והן כמושג מופשט הנתון לפרשנויות משתנות. טרזי מציג תשעה שולחנות אירוח שבבסיס עיצובו של כל אחד מהם התייחסות רעיונית וחומרית שונה להיבט מסוים של העיר. השולחנות יוצאים מנקודת מוצא צורנית זהה ולחלקם מנגנון דינאמי הנחשף רק עם השימוש בהם.

עבודותיו של פרנס משלבות בין חפצים שימושיים מאולתרים ואובייקטים פיסוליים מלאי הומור, והן מוצגות בתערוכה בארבעה מקבצים הבנויים כסביבות עבודה רוויות, רוחשות ומפעפעות. על אף נקודות המפגש הרעיוניות בין עבודותיהם, יצירתם של טרזי ופרנס מונעות מגישות עיצוביות שונות בתכלית. בהתאם לכך, התערוכה מעמידה לכל מעצב חטיבה נפרדת ובכך מאפשרת מבט נצבר על מהלך החשיבה העיצובי של כל אחד מהם, כפי שהוא נבנה מאובייקט לאובייקט. את העבודות בתערוכה מלווים סרטונים המתעדים את הכנת המוצגים. בכך, מזמנת התערוכה הצצה גם אל תהליך העיצוב בהתהוותו, החל במקורות השראה, דרך אופני פעולה ועד לתוצר הסופי.

חיים פרנס, פינג'אן קוטף סברס (קונצנטרי), 2015 (צילום אלעד שריג)

חיים פרנס, פינג'אן קוטף סברס (קונצנטרי), 2015

חיים פרנס, שרפרף גמל, 2014 (צילום אלעד שריג)

חיים פרנס, שרפרף גמל, 2014

חיים פרנס, קפה בוץ, 2015 (צילום אלעד שריג)

חיים פרנס, קפה בוץ, 2015

חיים פרנס, פנקס פרנס 2, 2015 (צילום אלעד שריג)

חיים פרנס, פנקס פרנס 2, 2015

חיים פרנס, פינג'אן תחמיש, 2014 (צילום אלעד שריג)

חיים פרנס, פינג׳אן תחמיש, 2014

הבחירה של מוזיאון מגדל דוד לקיים לראשונה תערוכה זוגית המוקדשת לשני מעצבים תעשייתיים היא מהלך רב-משמעות המבקש להתייחס למרחב הפיזי שבו פועל המוזיאון כמו גם לתפקידו כמוסד תצוגה. עבודותיהם של שני המעצבים מאפשרות התחקות אחר תעשיית המלאכות המסורתיות של העיר העתיקה וסביבותיה, תעשייה ההולכת ונעלמת מן הנוף המקומי. כמו כן, בעצם פתיחת התערוכה בקיץ זה במגדל דוד נסגר מעגל בן כמעט 100 שנה, מאז תקופת המנדט שבה שימשה מצודת דוד למשכן המוזיאלי לחשיפתה של האמנות החזותית הארצישראלית הצעירה (תערוכות מגדל דוד, בין השנים 1932-1921).

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden