כל מה שחשוב ויפה
שטיחי bandas בעיצוב פטריסיה אורקיולה. כל התמונות באדיבות רשת הביטאט

האורקיולה החדשה

שולחנות הזכוכית שעיצבה פטריסיה אורקיולה ליצרנית הזכוכית Glas Italia היו אחת ההפתעות המרעננות של שבוע העיצוב במילאנו השנה, בכל הקשור למעצבת. Shimmer, סדרה של שולחנות צד קטנים, מדפים ומראות יפהפיים, בעלי גימור שמשתנה ביחס למקור האור לנקודת המבט של הצופה, אופיינו בטקסטורה המורכבת ממיקרו נקודות צבעוניות שהודפסו על גבי זכוכית שקופה וחלבית.

פתאום זו לא היתה ״פטריסיה אורקיולה״ שכולם מכירים, אמרתי לה בראיון, שפורסם בגליון האחרון של מגזין את. היא חייכה, וענתה ש״זה אומר שאני מתפתחת, אז זה טוב״, וצחקה בקול רם. ״אני מקווה שאני מתפתחת, שאני מצליחה להישאר רעננה. גם על המנורה החדשה שעיצבתי ל׳פלוס׳ אמרו ׳זו האורקיולה החדשה׳. ואני שמחה, זה נחמד״.

גלאס איטליה

גלאס איטליה

בחודש מאי האחרון ביקרה אורקיולה בישראל כאורחת של ״מגדל מאייר״ בשדרות רוטשילד בתל אביב, שם היא מתכננת את אחד הפנטהאוזים, ושל מכללת שנקר, שהעניקה לה תואר דוקטור לשם כבוד. זו לא הייתה הפעם הראשונה שפגשתי או ראיינתי אותה, ובכל פעם אני נזכר מחדש כמה קשה לעמוד בקצב שלה, ומהמעבר האינטואיטיבי שלה מנושא לנושא ומפרויקט לפרויקט (ולא חסרים כאלה…).

מספיק לשאול אותה שאלה אחת והיא מתחילה לירות משפטים בקצב בלתי אפשרי, קופצת מנושא לנושא, מהאישי למקצועי, מפרויקט לפרויקט, מצדיקה את אותו טמפרמנט ספרדי מפורסם: מלון בוטיק באגם קומו באיטליה, חברה לריהוט משרדי באמריקה, התנסות חדשה בחומרים כמו זכוכית או שיש, עבודה עם נשים בהודו על שטיחים חדשים, תבניות של כיסאות בסטודיו במילאנו, ג׳וליה בת ה-19 שנמצאת בלונדון, סופיה בת ה-9 שרוצה להצטרף לנסיעה לטוקיו לאכול סושי כמו אחותה הגדולה, השריטות ברגל כתוצאה מהעבודה על מועדון חדש באיביזה, מה היא למדה מאימא שלה שלמדה פילוסופיה, ואיך זה לעבוד עם מרקו, בעלה, באופן צמוד כל כך.

mangas

Mangas

העיצובים יוצאי הדופן שלה מאופיינים בשימוש לא שגרתי בחומרים, בצורות בלתי מוגדרות וקלילות, בצבעוניות לא רגילה ובמתח בין עבודה ידנית לעיצוב תעשייתי. עבודותיה נמכרות בכל העולם, מוצגות במוזיאונים, ובארץ אפשר להשיג אותן בין השאר ברשת הביטאט. כך, Mangas (שרוולים בספרדית), קולקציית שטיחים בטכניקת סריגה שעיצבה למותג השטיחים הספרדי Gan, מושתת על סריגת טלאים, שארוגים מצמר בטקסטורות שונות המתחברות ביניהן לשטיח אחד השונה ממשנהו לא רק בגוונים אלא גם בצורה: כמו שרוולים ישרים או נפוחים, מכווצים או מתרחבים. ב-Bandas (רצועות בספרדית) היא יצרה מערכת אריגים שיכולה לשמש הן כמחצלות והן כריפודים לפופים שונים. המחצלות מורכבות בעבודת טלאים מבדים בצבעים שונים ועליהם ארוגות טקסטורות גיאומטריות חזרתיות בחוטי צמר.

בעבור חברת קרטל עיצבה אורקיולה השנה סדרת כלים חדשה בשם Jellies, הכוללת צלחות, מגשים, כוסות, קערות, קראף, אגרטלים, בנוסף לשולחן צד, ואפילו מתלי בגדים, בצבעים שקופים, פסטליים ומוזהבים, עשויים מפלסטיק. הכלים עטופים בחלקם בפאטרנים תלת ממדיים שמאפשרים את שבירת קרני האור על גבי המישורים השקופים, כמעין תכשיטי שולחן מנצנצים.

אנשים חשבו שנולדתי בקראפט ושאני אמות עם קראפט, אבל אני מנסה לשבור את הנחות היסוד שלי בכל יום. יש לי המון הזדמנויות אז למה לא להשתמש בהן כדי לאתגר את עצמי ולגדול? כמעצבת בעלת מידה מסוימת של הכרה, אני חייבת את זה לעצמי

Jellies

Jellies

״אנשים שוכחים שבעבר עיצבתי דברים יותר ׳מהוקצעים׳, ורק אז התחלתי לעבוד בקראפט״, היא מזכירה. ״אנשים חשבו שנולדתי בקראפט ושאני אמות עם קראפט, אבל אני מנסה לשבור את הנחות היסוד שלי בכל יום. יש לי המון הזדמנויות אז למה לא להשתמש בהן כדי לאתגר את עצמי ולגדול? כמעצבת בעלת מידה מסוימת של הכרה, אני חייבת את זה לעצמי.

״אני מודה לאמא ולאבא שלי שתמיד אמרו לי שאני צריכה להיות בתנועה. ולמה הכוונה? צאו מאיזור הנוחות שלכם. אם אתם רוצים להתפתח אתם צריכים להתרחק כל הזמן מה׳קומפורט-זון׳ שלכם. זו הדרך היחידה. ואני עשיתי את זה: בגיל 22 עזבתי את מדריד ועברתי למילאנו, כי הכל היה קל מידי. אם לא הייתי עוברת למילאנו כנראה שלא היינו מדברים היום. תנסה גם אתה: פעם ביום, פעם בשבוע, תשבור את הנחות היסוד שלך. רק ככה גם בשנה הבאה תוכל לראות את אורקיולה החדשה…״.

לראיון המלא

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden