כל מה שחשוב ויפה

נטע שלגי: ממשיך לנסוע

עגלות תינוקות, רכבים, אופניים: כולם הגדילו משמעותית את קוטר הגלגלים שלהם בשנים האחרונות, וכעת הגיע גם תורן של המזוודות. נטע שלגי מספר על G-RO – המזוודה החדשה שעיצב - שעל הדרך גם תטעין את הטלפון הנייד שלכם. קמפיין הקיקסטארטר של המזוודה הושק אתמול בערב, והשיג את יעד הגיוס שלו לאחר שש שעות בלבד

05151d41d7b00a31028b4cd058a2c481_original

Yuval:

הי נטע, יומיים לפני ההשקה, מה שלומך?

Netta:

מה אגיד, עמוס אך מבסוט. מה שלומך?

Yuval:

לא רע בכלל. הכל מוכן?

Netta:

לא… כלומר, עקרונית כן, אבל אנחנו משפרים. אפשר להשיק

Yuval:

יפה! אז בוא נתחיל מהתחלה, ספר קצת מה עבר עליך מאז השיחה הקודמת שלנו על הסוסים

Netta:

אז ככה: הסוסים היו תהליך אינטסיבי מאוד, הרבה לימוד והרבה, קשיים לאורך הדרך. לאחר המימון התחלנו בתהליך ארוך ואינטנסיבי של איתור מפעלים. אני לא אלאה אותך בתהליך עצמו, אבל מהאיתור ועד השילוח היה תהליך מלמד והתנסות מאוד חשובה לעתיד (שבינתיים הגיע).

אז אני המשכתי עם פרוייקט המזוודות שלי, שהיה ברקע כל הזמן, ולמעשה גם הפרוייקט הקודם התכוונן אליו. גייסתי השקעה ראשונית, מקבוצה מעניינת של משקיעים מלוס אנג'לס, שהיו גם בתהליך של פיתוח מזוודה, רק שלא היה להם את הפתרון המתאים והסכמנו לשלב כוחות. כך קיבלתי משקיעים ״חכמים״ ומקושרים שהטיסו את הפיתוח ואת היכולת להרים פיתוח של פרויקט כזה

במשך השנה האחרונה, כשפעילות של הסוסים ליד, גייסתי צוות והתחלנו תהליך עיצוב ופיתוח הנדסי אינטנסיבי. התהליך כלל פיתוח ושיפור כל המרכיבים שכבר היו לנו, כל החלקים, תוך החלטה שהבנו במהלך הדרך שאנחנו מפתחים את כל הרכיבים לבד

Yuval:

מאיפה בכלל הגיע הרעיון לעצב מזוודה?

Netta:

אני נוסע המון. נסעתי בשירותי הצבאי, נסעתי במסגרת העבודה, ואני נתקל בהמון קשיים בהתנהלות עם מטען. וגם, האמת שיש לי אהבה (שלא לומר אובססיה) לדברים שקשורים בנסיעות, בטיסות, בתעופה. גם פרוייקט הגמר שלי בלימודים עסק בגישה חדשה לכסא מטוס למטוסי נוסעים גדולים. שוק המזוודת הוא שוק ענקי, עם פוטנציאל

Yuval:

גם לי! ואני זוכר את פרויקט הגמר שלך, לדעתי אפילו ציינתי אותו בכתבת תערוכות הבוגרים של אותה שנה

Netta:

אמת 🙂

אז השוק הוא שוק ענק, והוא מאוד מאוד סטגנטי. המחקר הגדול שעשיתי על מובילי השוק, על המותגים ועל הרגלי הצריכה, הצביע שיש הרבה מקום לחדשנות, אבל לצורך כך נדרש היה באמת לצאת מהקופסה ולממן את התהליך

Yuval:

מה הבעייה עם מה שיש היום?

Netta:

יש מספר בעיות. הבעייה העיקרית היא שהמזוודות כיום לא תמיד מתאימות לפרופיל הנסיעה שאנחנו צריכים. בנוסף איתרנו פרופיל חדש של נוסע: שטס הרבה, ונמצא בתנועה מתמדת.

ככלל מזוודות נקנות על פי נפח פנימי, מידות חיצונית, משקל ועלות. המוצר הוא משוואה שאיפה שאתה משנה אתה פוגע במוצר: אתה צריך מוצר קל יותר, אז אתה פוגע בעמידות; אתה רוצה להגדיל את העמידות, אז נדרשים חומרים טובים יותר לשימוש, ואז אתה מעלה את המחיר, ואז כמעט בכל צורך מגיעים לאותה תצורה קיימת של מה שנמצא בשוק.

הבעייה השנייה היא שפשוט, בשום צורה שהיא, לא ניתן ללכת עם מזוודת בכל תא שטח שאינו סטרילי (יעני טרמינל או מדרכה בשדירה החמישית בניו יורק). ואם מסתכלים על מגמות – עגלות תינוקות, רכבים, אופניים – כולם הגדילו משמעותית את קוטר הגלגלים שלהם בשנים האחרונות, אבל המזוודות, בגלל אופן הבנייה והתעשייה, עדיין נותרו עם אותם גלגלים קטנים ושבירים 🙂

Yuval:

מה היתרון בלהגדיל את הגלגלים?

Netta:

היתרון בהגדלת הגלגלים הוא שגלגל בעל קוטר גדול ״דורס״ את השטח טוב יותר, הגלגל מתבלה פחות, עמיד יותר לאימפקט ולמכות, הוא לא ״מעתיק״ ליד המשתמש כל בור או מהמורה שהוא נופל פנימה או את קרקושי הכביש. ציר הסיבוב של גלגלים גדולים גבוה יותר וקרוב יותר לנקודת מרכז הכובד של התיק (באריזה רגילה) והתיק מרגיש ״קליל״ יותר בנשיאה על יד המשתמש.

ראיתי שגם מזוודות עם ארבע גלגלים נישאות חלק גדול מהזמן על שני גלגלים ב-45 מעלות, כי זו צורה ארגונומית יותר וכי נוח יותר ללכת איתן ככה בשטחים שאינם ישרים ובמקומות הומים ועמוסים. ולכן היתרון של ארבעת הגלגלים נעלם.

ואז – ההתחלה היתה לחפש מיסבים או דברים דומים בגודל שיהיו עם התכונות המתאימות להיות גלגלים למזוודה = קלים, עמידים, זולים. מצאנו מספר מיסבים כאלה אבל הם היו כבדים ויקרים מאוד ולכן פיתחנו אותם בעצמינו

Photograph-Work-Compartment

Yuval:

אבל האם גלגלים גדולים לא באים על חשבון הנפח?

Netta:

הבעייה היא שלא ניתן להכניס ציר מרכזי למזוודה (כי זה משפיע על הנפח), ואי אפשר לארוז מזוודה עם ציר שעובר במרכזה או בשליש התחתון שלה, ולכן הגלגלים היו צריכים להיות דקים מאוד ולהתחבר מהצד וללא ציר מרכזי. מכיוון שהם דקים, לא רק שהם לא באים על חשבון הנפח, אלא  גם יכולנו להוריד את רצפת התיק עד לרצפה ולמעשה גם להגדיל את נפח התיק וגם לחזק בעזרת פאנלים מפלסטיק (פולימרים עמידים) את הצדדים, ככה שהקונפיגורציה הזו דווקא התגלתה כמאוד מתאימה למזוודות

Yuval:

וואלה. מעניין. מעבר לזה, מה עוד שונה במזוודה החדשה שלכם? ממה היא בכלל עשוייה?

Netta:

יש לנו כמה דגמים, שמשלבים טקסטיל (ניילון עמיד במיוחד), קצף בכבישה, פולקרבונט ועוד פאנלים בהזרקת פלסטיק. הפאנלים הם מסוגי פולימרים מתקדמים ועמידים במיוחד

Yuval:

ומבחינת סידור פנימי?

Netta:

בחרנו להשיק גם דגם יותר ״מתקדם״ שהוא גם ״fancy״ יותר, שיש בו שני תאים: תא פרטי, שניתן להכניס בו בגדים לשבוע שלם, ותא ״עסקי״ שניתן להכניס בו את כל הציוד האלקטרוני, נוח לשליפה, עם כל הכבלים והחוטים. ויש עוד שני תאים – תא לנוזלים, שיש לו דיפון פנימי שאם נוזל מתפוצץ בתיק הוא לא יגיע לאלקטרוניקה, ועוד תא חיצוני לגישה קלה לדברים כמו דרכון, טלפון, כסף וכו׳

Main-pic-6-01

Yuval:

אז יש מחקר, יש עיצוב, יש (כמעט) ייצור. למה קיקסטארטר?

Netta:

אחלה שאלה.

מכיוון שלא השתמשנו בכלל בשום מוצר מדף אנחנו צריכים טונות של כסף כדי לייצר תבניות ופס ייצור. קשה מאוד לגייס השקעה ללא מכירות וקשה למכור ללא מוצר. קיקסטארטר היא פלטפורמה שבאה ״בול״ בזמן ובמקום: היא מאפשרת לייצר מכירות, מודעות ציבורית, לבחון קונספט, לפני שאנחנו שורפים עוד אנרגיה, זמן ומשאבים על ייצור של עוד משהו שהעולם לא צריך. כמובן שכמו כל דבר, נדרש לשווק חזק מאוד את הפרוייקט בקיקסטארטר – כדי שכשלון בגיוס יהיה כשלון כי המוצר לא טוב או לא נדרש, ולא כי המוצר לא הגיע למספיק אוזניים.

פרוייקט טוב בקיקסטארטר פותח את הדלת להרבה קישורים והכי חשוב – זו הדרך הכי יעילה וזולה היום להשקת מוצר או מותג. עלות פרסום של כ-20 מליון דולר מתגמדת ל-200,000 דולר

Yuval:

כמה כסף אתם רוצים לגייס? וכמה תעלה המזוודה?

Netta:

125 אלף דולר. ישנן כמה מדרגות כמובן, אבל מזוודה תתחיל ב-199$ למזימינים הראשונים, עם משלוח חינם בארה״ב (15$ לארץ), ובסופו של דבר העלות תהיה 279$. והגודל שלה מתאים לטיסות פנים בארה״ב: 23X38X56 ס״מ

Yuval:

זה גודל של טרולי. נכון?

Netta:

יאפ. ומעבר לזה רצינו לייצר משהו שהוא ״אפלי״ מבחינת עיצוב, תחושה

Yuval:

קונה אחד כבר יש לך!

Netta:

🙂

 

Yuval:

הייתי עכשיו בסיאול וראיתי שם לא מעט מזוודות מה זה מגניבות, אבל התאפקתי…

Netta:

סיאול – מגניב, אף פעם לא יצא לי

Yuval:

מאד מומלץ! ובכלל דרום קוריאה, נראה לי שיש לך שם פוטנציאל לא קטן בכלל למזוודה

Netta:

שמעתי. שוק אדיר הקוריאנים והיפנים האלה, שוק מאוד עוצמתי

Yuval:

בהחלט. אז רגע לפני שמסיימים, משהו חשוב נוסף להגיד?

Netta:

אממ… יש עוד מלא, אבל אני חושב שקיבלת תחושה כללית על המוצר והגישה לפיתוח. המוצר יגיע באוגוסט 2016

Yuval:

בהצלחה!

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden