כל מה שחשוב ויפה

תכנים איומים שעטופים באסתיקה מלוטשת

אסון התאומים, אסון ורסאי, הצונאמי במזרח והוריקן קתרינה: סטודיו רה-לבנט ממשיכים מסורת ומוציאים לוח שנה מעוצב ומוקפד במיוחד, והפעם תחת הנושא ״אסונות״, ברוח התקופה ובהשראת פרוייקט מיתוג גדול של מרכז האיתנות בפיקוד העורף

מאז שנת 2012 מפיק סטודיו RE-Levant לוח שנה קונספטואלי ייחודי, פרוייקט עצמאי שנעשה אחת לשנה, במהדורה מוגבלת ומצומצת. בשנת 2013 זה היה Re-Space, שהודפס בדיו זהובה על גבי נייר שחור. תוכנו עסק בחלל החיצון ונגזר ממופע הירח. בשנת 2014 זה היה RE-Light, לוח שנה שכל-כולו אור וחשמל, ושהודפס בהתאמה בדיו פוספורית זוהרת-בחושך שחשפה פרטים ונתונים שהתגלו רק בחשכה.

Re-Space

Re-Space

Re-Light

Re-Light

השנה משיק הסטודיו את RE-Catastrophe, כשהתמה המרכזית בו היא אסונות, מעשה אדם או מעשה טבע – מלחמות, תאונות, רעידות אדמה, שריפות וכיוצא בזה. ״כל אותן ידיעות שזוכות לכותרות ראשיות מצד לצד״, אומר אמנון אילוז, הבעלים והמנהל הקריאייטיבי של הסטודיו. ״כך, לוח השנה הוא תצוגת תכלית שמביאה לידי ביטוי את סל היכולות של הסטודיו, החל מניסוח קונספט, אימג׳-מייקינג, טיפוגרפיה ופורמט, וכלה בהפקת דפוס מורכבת״.

_re-catastrophe

״לרעיון של אסונות הגענו תוך-כדי עבודה על פרוייקט מיתוג גדול של מרכז האיתנות של פיקוד העורף, מרכז שאמור להכשיר את הציבור הרחב בישראל לאסונות שעלולים לפקוד אותנו. במדינה כמו שלנו, שמצויה בכוננות אסון מתמדת, נדמה כי חיינו מתנהלים מאסון לאסון עם הפוגות קלות של שגרה. העבודה על הפרוייקט נסכה בנו תחושה אמביוולנטית: מחד, שקענו בייאוש גדול ומאידך דימויי האסונות הגראפיים יצרו אצלנו תחושה של ריגוש, אימה ועוררות״.

את ההרגשה המשונה שחוו בעת העבודה על הפרוייקט החליטו בסטודיו לתרגם לקונספט כולל בלוח השנה הנוכחי. ״רצינו לעסוק בדיסוננס שהנושאים האלו מייצרים אצלנו – הם מפחידים אותנו ומושכים אותנו בעת ובעונה אחת. בצידו האחד לוח השנה מתאר אסונות שאין עליהם עוררין – מאסון התאומים, דרך אסון ורסאי, ועד לצונאמי במזרח והוריקן קתרינה. בצדו השני ניתן למצוא פוסטר ענק עם המילה  HELP לשימוש במקרי חירום״.

_re-catastrophe3

לוח השנה הודפס בצבע אדום בוהק ומרתיע, ומעליו שכבת UV מובלטת, שחושפת מראות נסתרים והשתלשלויות אירועים כאוטיות. ״כל אלה הופכים את לוח השנה למוצר נחשק, המעורר רצון עז למשש, לגעת ולנכס אותו לך. כאן טמון האבסורד: אלה תכנים איומים שעטופים באסתיקה מלוטשת, התכנים מרתיעים אך העיצוב מושך, וזה, בין היתר, התפקיד שלנו כמעצבים״.

מנהל קריאייטיב: אמנון אילוז, עיצוב: רותם סואיה כהן
לוח השנה נעשה בשיתוף עם דפוס א.ג

re-catastrophe.com

_re-catastrophe4 _re-catastrophe2

 

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden