כל מה שחשוב ויפה

הפרדת צבעים בגלריה של בית ספר בסיס בהרצליה

פורטפוליו News: התערוכה הקבוצתית הפרדת צבעים תיפתח בגלריה של בית ספר בסיס לאמנות ותרבות ביום רביעי ה-26.1. משתתפים: גילי אבישר, אלימה, עדן בנט, קרן גלר, משה גרשוני, מיכל טוביאס, פנחס כהן גן, ורד נסים, יערה צח, אנג׳לה קליין, מרב קמל. אוצרת: שלומית ברויר

הפרדת צבעים היא מונח מתחום דפוס האופסט שמשמעו הפקת ארבעה פילמים נפרדים לכל אחד מארבעת צבעי היסוד. עם התפתחות המחשוב וטכנולוגיית הדפוס התייתר הליך הפרדת הצבעים וכפועל יוצא פעולת הדַפּס. אל צבעי הפרוצס התווספה קשת רחבה של צבעים המופקים מראש בייצור תעשייתי ומותקנים במכונת הדפוס במתכונתם הסופית.

פנחס כהן גן, ללא כותרת, 1974. אוסף בנו כלב

פנחס כהן גן, ללא כותרת, 1974. אוסף בנו כלב

בתערוכה, שתחנוך את חלל הגלריה בבית ספר בסיס המתחדש, יציגו מבחר אמנים עבודות ציור, פיסול, צילום וּוידיאו, חלקן תלויות-מקום (site-specific). אינדקס צבע אישי שבחרו האמנים המשתתפים בתערוכה להנכיח ביצירתם, ממיר בהשאלה את פעולתו הידנית של הדַפּס, שהוחלפה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים יותר. אולם בעוד שמהלך הפרדת הצבעים הטכני נסתר (ככל פעולה יצרנית שמושאה הוא התוצר הסופי ופעולות אחורי הקלעים אינן רלוונטיות לצרכניו), ורמז לו מתחוור רק בעת זליגת צבע לא רצויה (טעות ייצור) שמותירה נימת גון עכור והופכת לפיכך את המוצר לפגום, הרי שבעבודות שבתערוכה התהליך, אף אם זה סטה מנורמות אסתטיות שגורות או מאידיאה של ״יחסים נכונים״ בין צבעים, והתוצר (הדימוי) חד הם.

זיקוק הפלֶטה האישית למספר צבעים מצומצם עד לכדי שימוש בצבע דומיננטי אחד מעקר מיסודו את המנעד הכמעט אינסופי של מניפות או סרגלי הצבעים התעשייתיים, שנוסחו שרירותית וייצורם המוני. בתוך כך מתערערות פרקטיקות שונות של סיווג ומיון, שבהן משמש מנעד הגוונים ותת-הגוונים כמורה נבוכים לסימון קטגוריות שונות (במפות ובמסלולי תעבורה למשל) או נרתם לשירות אסתטיקת צבעים שיווקית, שבה הוא מזוהה עם סמליל מסחרי או מוצר, וסיווגו הצבעוני הופך מצד אחד לחלק מיעילותו הפונקציונאלית של זה ומצד אחר למדד כוזב לטווח אפשרויות צרכני אינסופי לכאורה.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden