כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

מתוך התערוכה ״משכתבים היסטוריה״ בגלריה ויטרינה בחולון

תגובה אחת

  1. ctctkuev

    מילים יפות של לוקה. מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד ואין ספק שהוא ראוי. לפחות יותר מיוסי בן ארוש… המועמד הנצחי 😉
    כרגע בית הספר לעיצוב במכון הטכנולוגי מלמד כיצד לעצב ברוח השנים שעברו, ומורגשת מעט החמצה.
    הרי שבבית הספר לעיצוב יש צורך לחדש ולדחוף את התעשיה והאינדיבידואל קדימה. כרגע הלימודים בפועל הם בקשה לחקות הלכי רוח שהיו בעיצוב בחמשת השנים האחרונות ונהיו מוכרים לעין שלנו ומוסכמים עלינו. רק כך נוכל למדוד אותם, דרך השוואה. טבועה כאן סתירה פנימית עמוקה.
    לצערי אין למרצים באמת את הכלים לבקר עיצוב חדשני. הכלי שעומד לרשותם הוא להביע ביקורת על בסיס לא מדיד, שאי אפשר להשוות לעובדות או קריטריונים, נוצר מצב של בירוקת על בסיס רגשי כלפי הפרסונה שעיצבה את האובייקט ופחות כלפי האובייקט. במקרה והוא מחדש ולא מחקה
    יש מרצים רבים שמקבעים את הסטודנטים שלהם להלך הרוח שלהם עצמם. נצפו בוגרים רבים משוטטים ביפו בחיפוש אחר "עשיה עיצובית" ללא הצלחה. פועל יוצא של לימוד במכון וקבלת חבורת המרצים כדוגמה ללמוד ממנה. והבוגרים כמובן צועדים בהנאה מעודדים מחום הרטיות על הרכות.
    לשם המחשה, הייתי ממליץ לכל סטודנט/ בוגר שקורא את זה לרשום מולו 5 מעצבים עדכניים שהוא מכיר ואוהב. 90% מהם לא יוכלו להשלים רשימה כזו. מה שמראה כמה הסטודנטים חשופים לרוח העיצוב העדכנית בעולם.
    לבית הספר אין באמת את הכלים להתמודד עם סטודנט פורץ דרך.
    נכון, המרצה הוא אחד ויש לו לעתים יותר מתשעים סטודנטים בקורסים שונים. הוא לא יכול לתת תשומת לב לכל אחד.
    אבל, זו דרישת התפקיד לפי הבנתי האינטואיטיבית. אם אינך מסוגל להיות בסיטואציה חינוכית ולתת את מלוא תשומת הלב לכל פרט בה, אל תהיה חלק ממנה, היה כנה ובעל יושרה מול עצמך ואל תיקח על עצמך אחריות כזו.
    בכל עבודה במשרת עיצוב יש השלכות רבות ולקיחת אחריות על פריטים רבים במוצר ובתקשורת עם יצרנים/ ספקים/ קולגות. כיצד ניתן ללמוד לעשות זאת נכון מאנשים שספק אם מצליחים לעשות זאת בעצמם.
    לסיכום,
    "עיצוב תעשייתי": אדם (מעצב) ששכנע אדם אחר (לקוח) שהשירות שהוא הולך לתת לו יהיה טוב בשבילו.
    עיצוב טוב הוא עיצוב שמישהו מוכן לשלם עליו לא עיצוב של דברים דומים לדברים שהתרגלנו לראות ונראים לנו "נכונים" (נכונים כי מישהו היה מוכן לשלם עליהם בעבר….)
    תוצר של תהליך עיצוב שלא נמכר הוא אמנות, תחביב, גחמה אישית.

    למדו אותנו מקצוענות דרך דוגמה אישית.

    תבוא עליכם הברכה בתקווה לעתיד אנושי וריאלי יותר.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden