כל מה שחשוב ויפה
תמיד כאן, תמיד בצלאל
ג׳סיקה וולש וסטפן סגמייסטר. צילום: ג׳ון מאדרה

סגמייסטר & וולש במוזיאון העיצוב חולון

פורטפוליו News: עבודותיהם של המעצבים סטפן סגמייסטר וג׳סיקה וולש, מהמעצבים הגרפיים החשובים ביותר כיום, יעמדו במרכזה של רטרוספקטיבה שתיפתח בחודש יוני במוזיאון העיצוב חולון, לצד ״חיטה היא חיטה היא חיטה״, תערוכת יחיד למעצב פדי מרגי ו״מוכרמוזר״, תערוכה שתציג עבודות של מעצבים ישראלים הממוקמות על קו התפר שבין המדומה לממשי, בין המשונה ליום־יומי

מוזיאון העיצוב חולון יקדיש את התערוכה הבאה שלו – שתיפתח ב־6.6 – לצמד מעצבי העל בתחום התקשורת החזותית – סטפן סגמייסטר וג׳סיקה וולש – מהמעצבים הגרפיים החשובים ביותר כיום המשפיעים על דור שלם של יוצרים, שיגיעו לארץ במיוחד לפתיחת התערוכה. סטודיו סגמייסטר & וולש הפועל במנהטן מתמחה ביצירת זהות ומיתוג. עבודתו מאופיינת בעיצוב נועז ופרובוקטיבי, אמיץ וחצוף, רגשי ואנושי, המאתגר מוסכמות ופורץ גבולות בין מדיות ואמצעי הבעה. השניים מגמישים את השפה החזותית ומחליפים כובעים בין מעצבים גרפיים, טיפוגרפים ואקספרימנטליים ועד לאמני פרפורמנס. הם משנים תפיסות פופולריות של עיצוב, מאתגרים את הסטטוס קוו ובוחנים את תפקידו העכשווי של המעצב בחברה.

מיה דבש, אוצרת התערוכה והאוצרת הראשית של המוזיאון: ״במגוון טכניקות, אמצעי הבעה מגוונים, חומרים בלתי שגרתיים, תוך נטילת סיכונים, סגמייסטר & וולש מפיחים חיים חדשים באמרה הידועה של מרשל מקלוהן ׳המדיום הוא המסר׳ (1967). הם מצליחים ליצור דימויים בלתי נשכחים ולעורר אותנו לחשוב על הדימויים שאנו צורכים ומייצרים. באמצעות התערוכה תשאלנה שאלות כמו: איך נראה רגש? איך מתעצב אושר? מהו יופי? והאם אפשר לגעת בליבו של אדם באמצעות עיצוב?״. העבודות בתערוכה יחולקו לשש קטגוריות המייצגות כמה מהכלים שבאמצעותם מצליחים מעצבים לרגש, לשכנע וליצור דימויים בלתי נשכחים, כמו אות כדימוי, רפרנסים והפניות, פירוק והרכבה, בוראים עולמות, ייצוג של גוף, ייצוג של רגשות.

Flower Face. צילום: ארון פילקיי והנרי הארגריבס

שערים לניו יורק טיימס. צילום: זאק מוליגן וג׳סיקה פאטוויי

לצד תערוכה זו יוצגו במוזיאון שתי תערוכות נוספות שתאצור נגה שמשון, המבקשות להטיל ספק במעמדו העכשווי של הדימוי. התערוכה ״חיטה היא חיטה היא חיטה״ של המעצב פדי מרגי, שתוצג במסדרון ההיקפי, חושפת את השקר הגדול של צריכת הראווה ומבקשת לשאול האם מוצרי יסוד של מותגים כמו קמח של פראדה או אורז של לואי ויטון, שווים יותר? התערוכה ״מוכרמוזר״ במעבדת העיצוב, תציג עבודות על קו התפר שבין המדומה לממשי, שמעוררות תחושה מוכרת ועם זאת זרה, כאלה שיכולות לעורר אי נוחות ומעלות שאלות באשר לאפשרות ליצור משהו חדש מן המוכר.

בתערוכה זו יוצגו כ־20 עבודות הממוקמות כל אחת בנקודה דמיונית ורעיונית שונה ב״עמק המוכרמוזר״. חלקן קרובות לדימויים מוכרים ורק במבט נוסף נגלה בהן הזר ואפילו המאיים, ובחלקן מתקיים מהלך הפוך, שבו כשחפץ זר או צורות משונות חושפות בפנינו חומר, דימוי או שיוך מוכר וידוע. בין המעצבים המשתתפים בתערוכה: רינת אשכנזי, נעה רביב, דנה זליג, חברת Intuition Robotics, ענת סבר, איתי יעקב, אמיר יציב, בית הספר לתקשורת של המרכז הבינתחומי הרצליה, Durrell Bishop and Robert Poll ,Isabel Mager, נטע שונוולד, טל בלטוך, רועי ניצן, רונן תנחום, איתי לניאדו, דב גנשרוא וגל שריר.

 

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden