כל מה שחשוב ויפה
הילה עמרם, 9. צילומים: שחף הבר

עבודה בעיניים // הילה עמרם

בתערוכת יחיד במוזיאון הרצליה במסגרת זכייתה בפרס קשת לאמנות, הילה עמרם שואבת השראה מתנועת ה־DIY BIO, ששמה לעצמה למטרה לעשות דמוקרטיזציה למדע ולהביאו לרשות הרבים

הפרטים הטכניים

9, תערוכת יחיד להילה עמרם במוזיאון הרצליה, במסגרת זכייה בפרס קשת לאמנות עכשווית. את התערוכה אצרה מלגושה לודוויז׳יאק, מנהלת ואוצרת ראשית של CCA וורשה. מוצגת עד שבת 24.8.

מי אני

נולדתי בחיפה. את התואר הראשון למדתי בבצלאל. אחריו למדתי במדרשה בתוכנית ללימודי המשך, אך פרשתי ממנה לקראת הסוף. יוצרת רב־תחומית, חיה ועובדת בתל אביב.

מציגה את עבודותי בתערוכות בארץ ובעולם, בהן תערוכת היחיד ״הפרעת התמוטטות המושבה״ בגלריה דנה לאמנות ביד מרדכי, התערוכה הקבוצתית ״אוצרים בע״מ״ במוזיאון פתח תקוה, תערוכה במוזיאון דארווין במוסקבה, הצגת המיצב ״Glasstress״ בביאנלה בוונציה ועוד. בשנת 2002 זכיתי בפרס קרן שרת, בשנת 2014 בפרס עידוד היצירה, ולפני שנתיים בפרס קשת לאמנות עכשווית.

העבודה

התערוכה שואבת השראה מתנועת ה־DIY BIO, ששמה לעצמה למטרה לעשות דמוקרטיזציה למדע ולהביאו לרשות הרבים. חברי התנועה הם ביו־האקרים; סוכנים חופשיים הפועלים ללא פיקוח, בבתיהם, באופן חוץ־ממסדי. הם תומכים בגישה חופשית למידע, בהנדסה גנטית בלתי־פורמלית ובשוויון הזדמנויות לכל.

• רוצה לקבל את הכתבות שלנו לתיבת המייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>

הביו־האקרים מייצגים פוטנציאל יצירתי עצום, כמו גם סכנת הרס נוראית. תיאורטית, הם עשויים להביא לפריצת הדרך המדעית הגדולה הבאה, שתקדם את האנושות לעתיד טוב יותר, או לשחרר את כוחו המשחית של טרור ביולוגי שעלול להביא את העולם אל סופו.

תעבירו את זה הלאה

בקיץ האחרון אוצרת הפרויקט, מלגושה לודוויזיאק, הזמינה אותי לתוכנית שהות אמן בת חודש ב־CCA וורשה, אותו היא מנהלת ואוצרת. ה־CCA בוורשה הוא מוזיאון מרתק לאמנות עכשווית שהתמקם בתוך טירה ״מזויפת״, שהיא בעצם שיחזור לא נאמן למקור של בית חולים מהמאה ה־18 שנחרב במלחמת העולם השנייה. כל זה ממוקם בלב פארק ענק ויפהפה.

פלוס אחד

ב־2012 נוצר שיתוף פעולה ביני לבין האוצרת אנריאטה אליעזר ברונר, אוצרת ביתן הזכוכית במוזיאון ארץ־ישראל, במסגרת התערוכה אוצרים בע״מ שאצרה רויטל בן־אשר פרץ. בעבודה זו הזדמן לי לצלול לעומק  מרתף הביתן, הגדוש אוספים היסטורים וארכיאולוגים.

בעקבות החיבור נוצרה העבודה Still Glass, מיצב העוסק בשאלות אקולוגיות־פוליטיות־תרבותיות ומשבש צירי זמן על ידי שימוש בכלים ארכיאולוגים, הקרנות על גביהם והתערבויות שונות. שלוש לאחר מכן הוזמנתי לעשות עבודה דומה במוראנו וונציה, בתערוכת לווין לבינאלה הנקראת Glassress, הפעם עם אוסף היסטורי מקומי. כחלק מהפרויקט, עבדתי בסדנאות הזכוכית בצמוד למאסטרו שיצר עבורי העתקים מדוייקים של כלים היסטוריים לצורך העבודה.


רוצה להשתתף במדור? שלחו לנו מייל לכתובת [email protected]
לקריאת כל המדורים לחצו כאן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden