כל מה שחשוב ויפה
עובדיה & סנס, מתוך התערוכה ״יאללה! בית״ר ירושלים״. צילומים: Ovadia and Sons

עובדיה ובניו: מראלף לורן לבית״ר ירושלים

אריאל ושמעון עובדיה למדו בישיבה וגדלו יחד עם העסק המשפחתי, עד שמפגש מקרי עם ראלף לורן שכנע אותם לרדוף אחר החלום. כיום הקולקציה של Ovadia and Sons נמכרת ב־144 חנויות ברחבי העולם ומוצגת בתערוכה ״יאללה! בית״ר ירושלים״ בחולון

Lya:

היי אריאל. מה שלומך? נעים להכיר

Ariel:

הי ליה, בסדר גמור. נעים מאד גם לי

Lya:

מעולה. אני שמחה שמצאנו זמן לשיחת ניו־יורק־תל־אביב. בוא נתחיל בקצת ״תולדות״ משפחת עובדיה

Ariel:

שמעון אחי התאום ואני נולדנו בירושלים ב־1982. באותה תקופה אבא שלנו, משה עובדיה, היה שחקן בבית״ר ירושלים, וכשסבא שלנו עבר לברוקלין ב־1986 כל המשפחה נסעה בעקבותיו. גרנו בבית של סבא וסבתא במשך שלוש שנים, עד שאבא הצליח לחסוך כסף ולשכור דירה קטנה, שהפכה ל״מטה״ חברת בגדי הילדים שהורינו הקימו. הסלון היה המשרד והמחסן, וה״חנות״ היתה מכונית הסטיישן

Lya:

שמעתי שלמדתם בישיבה בברוקלין. רוצה להרחיב?

Ariel:

היינו משפחת מהגרים, לא ידענו אנגלית וההורים לא ידעו לאיזה בית ספר לשלוח אותנו, אז הגענו לישיבה לבנים. הישיבה היתה דתית בהרבה משהיינו בבית, היינו מגיעים בתלבושת אחידה ומדכאת של חולצה בגוון תכלת ומכנסיים אפורים, ואני חושב שזה גרם לנו לרצות לגלות ולראות עולם. היינו תלמידים מצטיינים אבל גם הכי בלאגניסטים. כל עוד קיבלנו ציונים גבוהים לא יכלו לעשות לנו כלום, עד שיום אחד תפסו אותי עושה גרפיטי והעיפו אותנו מהישיבה לתיכון רגיל.

אריאל ושמעון עובדיה

קולקציית אביב קיץ 2020

החיים בניו יורק איפשרו לנו להיחשף להרבה דברים, ונהגנו ללכת להופעות פאנק ומטאל ולאסוף חולצות של הלהקות שאהבנו. התחלנו לאסוף גם בגדים שלא למטרת לבוש: חליפות, בגדים של ראלף לורן, מדי צבא, יבוא מאנגליה ועוד. בסוף התיכון אבא שאל מה אנחנו מעדיפים ללמוד, ״עריכת דין או רפואה?״, אבל אף אחד מהתחומים לא עניין אותנו. ״בסדר גמור, אז בואו לעבוד בשבילי״ הוא אמר, וזה מה שעשינו במשך כמעט 14 שנה.

Lya:

הבנתי שאין לכם הכשרה פורמלית בתחום האופנה מלבד העבודה לצד אביכם. מה גרם לכם לעשות את הצעד ולפתוח את Ovadia and Sons במקום לתפוס את המושכות של העסק המשפחתי?

Ariel:

יום אחד הושבנו את אבא לשיחה ואמרנו לו שאנחנו רוצים להפסיק לעבוד אצלו ולהקים עסק משלנו. הוא שאל מה אנחנו רוצים לעשות, ואמרנו לו – הדבר היחיד שאנחנו יודעים, בגדים. כשסיפרנו לו על טווח המחירים שאליו שאפנו הוא לא האמין. הוא חשב שזה רעיון משוגע והודיע לנו שנצטרך להפוך אותו למציאות בכוחות עצמנו.

• רוצה לקבל את הכתבות שלנו לתיבת המייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>

זה היה לפני 10 שנים. באותו קיץ נכנסנו לחנות של ראלף לורן באיסט־המפטון, עיירת נופש בלונג־איילנד, ולהפתעתנו מצאנו את ראלף לורן בעצמו. הוא ניגש אלינו ושאל אם אנחנו בעסקי האופנה, הודינו שלא אבל שהיינו רוצים להיות. הוא לקח אותנו הצידה לשיחה של שעה, וסיפר שהוא התחיל כשהוא היה בגילנו. בלי לדעת כלום על התעשייה, המפגש איתו גרם לנו ללכת על זה ולפתוח מותג. אחרי כשנה של גישושים התחלנו לעבוד על קולקציה ראשונה, והצגנו אותה לחנויות כמו בארני׳ס, בלומינגדיילס וסאקס פיפת׳ אווניו. אף חנות לא קנתה אותה, הם אמרו לנו ״מה אתם מראים לנו קולקציית אביב? סיימנו לקנות אותה לפני חודשיים״

Lya:

אאוץ׳. אז איך הגעתם מאותה נקודה לאיפה שאתם נמצאים היום? איך העסק גדל במהלך השנים?

Ariel:

ארבע השנים הראשונות היו עבורנו כמו קולג׳ באופנה: עשינו המון טעויות, עברנו תקופות קשות, למדנו ונכשלנו אבל המשכנו לעשות. את הקולקציה השניה כבר פיתחנו בזמן והצלחנו למכור אותה למספר חנויות. היום אנחנו מוכרים ל־144 חנויות ברחבי העולם, ובעוד כמה חודשים, בתחילת 2020, הקולקציה תגיע גם לישראל דרך TRASH TLV

התערוכה בחולון. צילום: טל קירשנבאום

Lya:

משמח לשמוע! אבל הבנתי שכמה מהחולצות שלכם כבר הגיעו לישראל, ומוצגות בתערוכה יאללה! בית״ר ירושלים בגלריית המשכן בית מאירוב שבחולון. איך זה קרה?

Ariel:

הזכרון של לראות את אבא מגיע הביתה במדי צבא ומחליף לטרנינג של בית״ר טבוע בנו, לבוש הכדורגל והמדים הצבאיים נוכחים בהרבה מהקולקציות שלנו. בקולקציית סתיו 2017 התמקדנו בהשראה הזו והצגנו חולצה צהובה עם כיתוב ״עובדיה אנד סאנס״ בעברית. התלבטנו הרבה אם לכתוב בעברית על החולצה, וכמובן היו גם מי שנרתעו מהבחירה ואף האשימו אותנו בגזענות, אמרו שאנחנו שונאים ערבים ושייכים ללה פמיליה למרות שלא היה לנו מושג מה זה. לעומתם, ספורטאים כמו ויקטור קרוז וראפרים כמו מיק מיל ו־future hendrix התלהבו מאד מהחולצה והיא הפכה לסוג של אייקון.

רפי וזאנה, אוצר התערוכה, שמע על החולצות האלה והגיע אלינו דרך חבר של אבא. יש כמה עיצובים שונים בתערוכה, כולל החולצה מקולקציית הסתיו הנוכחית שמציגה את אבא עושה בעיטת מספריים בתמונה שהופיעה בעיתון ב־1978. זו היתה הפתעה בעבורו, הוא לא ידע שאנחנו עובדים על החולצה הזו, והיום אנשים מסתובבים ברחוב עם תמונה שלו באוויר בבעיטת מספריים

Lya:

ניכר שאבא שלכם הוא דמות מעוררת השראה בעבורכם בעשייה האמנותית ובחיים

Ariel:

אנחנו מאד מעריכים ואוהבים אותו. הוא היה עובד מהבוקר עד הלילה כדי לשים אוכל על השולחן, והוא לימד אותנו שלא מקבלים כלום בחינם. היינו צריכים לעבוד קשה בעצמנו כדי להקים את החברה. הוא אדם שמסתפק בדברים פשוטים, הוא לובש את הטרנינגים שלו, אוהב את הספורט שלו, הכדורגל, ומשחק פעמיים בשנה. הוא לימד אותנו להעריך ולאהוב את ישראל, להיות תמיד ישרים בחיים ובביזנס, ושהמשפחה היא הדבר הכי חשוב שיש

Lya:

אם כבר משפחה, לא שאפשר לשכוח את זה לרגע כשמדובר במותג שלכם, אני סקרנית לדעת מה חלוקת התפקידים בינך ובין שמעון?

Ariel:

אנחנו מעצבים את הקולקציה יחד, אבל יש בינינו חלוקה לקטגוריות – אני אחראי על הז׳קטים, מעילים, סוודרים וכו׳, ושמעון מטפל בעיקר בג׳ינסים, טי־שירטים וסווטשירטים. בחודש הבא נוציא קולקציית פריטי מפתח חדשה ומלאה של ג׳ינסים וטי־שירטים ליום־יום, שהיא גם הקולקציה שתגיע לישראל

קולקציית אביב 2020

קולקציית אביב 2020

קולקציית חורף 2019

Lya:

שאלה רטורית, אבל למה בחרתם להביא לארץ דוקא את בגדי הקז׳ואל?

Ariel:

אנחנו מתבדחים שכשגברים בישראל צריכים ללכת לחתונה, הם הולכים לקניון לקנות טי־שירט וג׳ינס. באמריקה אפילו לחתונה בחוף הים לא מתלבשים ככה

Lya:

איך היית מגדיר את הסגנון שלכם?

Ariel:

בעקרון המטרה של קולקציית ה־core היא שהלקוחות שלנו ישלבו בינה לבין הקולקציה המתחלפת, זה מה שמגדיר את הסגנון שלנו. פתחנו את המותג כי אנחנו אוהבים לעצב לעצמנו את מה שהיינו רוצים ללבוש.  הפריטים שלנו נוצרים בעקבות האופן שבו אנחנו מתלבשים, האהבה שלנו לבגדים, ההיסטוריה המשפחתית ובהשראת הדברים שעליהם גדלנו ואהבנו בניו־יורק. הפוקוס שלנו כרגע – ובקולקציות העתידיות – הוא ליצור בגדים שהם עוד יותר thoughtful and timeless

Lya:

תוכל לספר לי קצת על הקולקציה האחרונה שהצגתם?

Ariel:

את קולקציית אביב 2020 עיצבנו בהשראת שבעת ימי בראשית. היא עוברת דרך ימי הבריאה וסיפור גן העדן עם אלמנטים של שמים וארץ, חיות, הדפס נחש וצבעים פסטליים ושלווים שמתקשרים ליום השביעי. היא תגיע לחנויות בינואר.

כדי ליצור את ההדפסים של הקולקציה שיתפנו פעולה עם ג׳ף פלייקו, וונדי הולנדר וסטנלי מאוס – כמה מהאמנים האהובים עלינו. אנחנו אוהבים לשתף פעולה עם יוצרים מומחים בתחומם ועושים את זה הרבה. מבטיחים הפתעות כאלה גם בשנה הבאה

בוב מרלי בקולקציית אביב 2019

ברוס לי בקולקציית אביב 2019

Lya:

מה התכניות לעתיד?

Ariel:

יש לנו עוד הרבה מקום לגדול. אנחנו מעוניינים להגדיל את כמות הספקים העולמיים באופן משמעותי, ובמקביל להתרכז באי־קומרס שלנו. בהמשך היינו רוצים לפתוח גם חנויות פיזיות של המותג, לא 500 חנויות כמו שהיו עושים פעם, אלא חנויות דגל בערים מרכזיות בעולם שחשובות לנו באופן אישי


יאללה! בית״ר ירושלים
גלריית המשכן בית מאירוב, חולון
אוצר: רפי וזאנה. נעילה: 31.12

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden