כל מה שחשוב ויפה
פסטיבל האיור החל ב־26.11.2020
אולם התצוגה החדש של קוסנטינו בהרצליה. צילומים: ליאור גרונדמן

סיטי סנטר: אולם תצוגה חדש לקוסנטינו בהרצליה

הקורונה אמנם ביטלה את אירוע ההשקה של אולם התצוגה החדש של קוסנטינו בהרצליה, בנוכחותה של דוגמנית העל סינדי קרופורד, מה שלא מנע את פתיחתו בשבוע שעבר

בין כל האירועים שנסגרו, נדחו ובוטלו, או שעליהם נאלצנו לוותר מאז נחתה לפתחנו הקורונה, היה, מסתבר, גם ביקור בארץ של דוגמנית־העל הוותיקה סינדי קרופורד. קרופורד האמריקנית משמשת היום, בין היתר, כפרזנטורית של המותג סיילסטון מבית קבוצת קוסנטינו, והייתה אמורה להגיע לארץ לרגל השקת אולם התצוגה החדש של החברה בהרצליה, אך בתוקף הנסיבות זה לא קרה.

גם אירוע ההשקה רב המשתתפים שתוכנן לכבוד פתיחת האולם בוטל, אך לא הפתיחה עצמה; בשבוע שעבר פתח אולם התצוגה את שעריו במעמד ראש העיר משה פדלון, כשהוא מציב בכך את הרצליה בשורה אחת עם 13 ערים בעולם וביניהן ניו יורק, אמסטרדם, ברצלונה, סידני, מילאנו, סאן פרנסיסקו ונוספות.

״האולם החדש הוא חלק ממהלך עולמי שמובילה קבוצת קוסנטינו, שבמסגרתו, לצד 140 סניפיה הפזורים ברחבי העולם, היא מקימה בערים נבחרות אולמות קונספט המכונים ׳סיטי סנטר׳, והסניף הישראלי הוא הסניף ה־14״ מספר אדיר לוי, מנכ״ל קוסנטינו ישראל. לדבריו, ישראל נבחרה להימנות על ״נבחרת אולמות הסיטי״ אחרי שהוכיחה צמיחה מרשימה בהיקף פעילות המותג בארץ, שהחלה רק לפני חמש שנים. 

אדיר לוי. צילום: אביחי וקסלר

״בתחילת הדרך הפעילות התמקדה במשטחי מטבחים בעיקר, אך תוך זמן קצר ביססה את מעמדה גם בתחום הפרויקטים, עם הצע מגוון של ריצופים וחיפויים, שהיום משולבים בפרויקטים רחבי־הקף של מיטב החברות המובילות במשק, דוגמת אמות השקעות, אקרו נדל״ן, אשטרום נכסים, מליסרון ונוספות״. 

לעקוב אחר ״הקרביים״ של המוצר 

קבוצת קוסנטינו, שבסיסה באלמריה, שבחבל אנדלוסיה בספרד, החלה את דרכה בשנת 1940 כחברה משפחתית, יצרנית של משטחי אבן וגרניט. לקראת סוף המאה ה־20, ככל שהטכנולוגיה אמרה את דברה וחדרה לעולם העיצוב, נענתה החברה לאתגר שהציבה המציאות והסבה את מרכז הכובד של פעילותה לפיתוח וייצור משטחים מתועשים. היום, כקבוצה שמוצריה כבר נמכרים בכל רחבי העולם, ממשיכה קוסנטינו להשקיע משאבים רבים בפיתוח מוצרים מתקדמים וטכנולוגיות חדשניות, ואינה פוסחת, כך נראה, גם על פיתוח וחדשנות בתחום השיווקי. 

 ״סניפי הסיטי הם קונספט שפותח על ידי מחלקת עיצוב ייעודית הפועלת בחברה, כשבבסיסו עומד רעיון של השראה וחוויה״, אומר לוי. ״הם ממוקמים בחללים גדולים המאפשרים להמחיש את איכויות המוצרים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, חוויה חושית ואמצעים נוספים, שתכליתם לסייע לקהל הלקוחות – הן הקהל המקצועי והן הפרטי – להתרשם ולחוות את המכלול המוצע ולדייק כך את בחירותיו.

״עיצוב סניפי הסיטי בעולם אחיד וזהה, ובדרך כלל מבוצע על ידי צוותי עבודה של החברה. בכורח מגבלות התקופה זה כמובן לא הסתייע, אך לא עצרנו את המהלך שתוכנן ואת תהליך ההקמה ביצענו פה, בקוסנטינו ישראל, תוך ניהול דיאלוג צפוף עם החברה״. 

האולם המרשים משתרע על שטח נרחב של 650 מ״ר, ונחלק לאזורים; אזור ספריית חומרים המציג מגוון עשיר של חומרים מסוגים שונים כעור, בד או עץ, לצד מנעד צבעים ואוביקטים כברזים, ידיות או גופי תאורה, ומאפשר כך ליצור לוחות השראה ולהקל על ביצוע התאמות.

לאותה תכלית משמש גם אזור המתוכנן כגלריה וירטואלית, המאפשרת לצפות במנעד הצבעים של היצע המשטחים, שמוקרנים על מסך ענק בגודל 98 אינץ׳, וכן ליצור פרויקטים במרחב תלת־ממדי, כקומפוזיציות מדויקות בהתאמה אישית. אזור נוסף הוא גלריית המוצרים, שמציגה דוגמאות של משטחים ויישומים מגוונים שהשימוש בהם מאפשר, ובכלל זה מוק־אפים של שיטות תלייה יבשה הממחישים את אופני הביצוע, וכן לוח שקוף שדרכו אפשר לעקוב אחר ״הקרביים״ של המוצר.

תקרת האולם מחופה בשפעת צמחייה ירוקה, והמשטחים מוצגים בשטחו כלוחות ענק מסתובבים, שמעבר להיותם חלק מהתצוגה הם כמו מנתבים את ההתנהלות מאזור לאזור. ״הצגת המשטחים כלוחות ענק מייצרת חוויה בפני עצמה, המעניקה מושג הרבה יותר מוחשי והרבה יותר מדויק של נראות המוצרים. זה חשוב בעיקר בכאלה שבהם דיגום פני השטח משתנה, כי כשהלוחות קטנים קשה לעמוד על הדיגום במלואו״.

 קמדן בלונדון, נוליטה בניו יורק

בתזמון חופף להשקת האולם בהרצליה, הושקה בעולם סדרת לופט, סדרה חדשה של המותג סיילסטון, שהיה המותג הראשון שהושק על ידי החברה בשנת 1990, והוכתר אז על ידי המגזין האמריקני טיים כאחד החידושים הטכנולוגיים שישנו את חיי היומיום במאה ה־21. ״הסדרה מבוססת על שימוש בחומרים ממוחזרים, כמו גם על טכנולוגיית ייצור חדשנית ובלעדית לקוסנטינו- טכנולוגיית HybriQ.

״מדובר בפיתוח ארוך ומהפכני, שהיה מלווה בהשקעה אדירה ומקורו בחזון של החברה, שערכי קיימות ואיכות הסביבה הם נר לרגליה, ובכלל זה הגנה ושמירה על בריאות העובדים״, אומר לוי על התהליך הייחודי, שלצד שימוש בחומרי גלם ממוחזרים כמו זכוכית ממוחזרת, מבוצע תוך שימוש במים ממוחזרים ובאנרגיה מתחדשת.

הסדרה החדשה מציעה חמישה גוונים ושואבת השראה מהסגנון התעשייתי ומשכונות שמוכרות בעולם בזכות אופיין הייחודי: קמדן בלונדון, קורקטאון בדטרויט, נוליטה בניו יורק, פובלנו בברצלונה וסיפורט הסמוכה לים בדרום מזרח מנהטן. 

סדרה חדשה נוספת, שנמצאת כרגע ״בתנור״ ועתידה להיות הדבר הבא, מיועדת לחדרי רחצה. ״הסדרה היא סדרת אגניות מדקטון, שהייחוד שלהן הוא שהשיפועים הנדרשים משולבים בתוכן ועשויים מאותו החומר, תוך יצירת הומוגניות מושלמת״. סדרת האגניות החדשה אינה הדבר היחיד לצפות לו: כיאה למעמדו ״כסיטי״, גם אולם התצוגה נכנס למשוואת הציפייה עם טכנולוגיות מתוחכמות במיוחד שעתידות להשתלב בו ב־2021, ולוי מסכם שהתשתיות לכך כבר מוכנות. 

birds
 

סידני קרופורד בפרסומת של קוסנטינו

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden