כל מה שחשוב ויפה
Samehood, תומר אבן ארי ושקד שביט
Samehood, תומר אבן ארי ושקד שביט. צילומים: גיא רשקובן

Samehood: מה שאנחנו אוהבות ללבוש ורוצים להלביש

תופרים בשטחים, מעצבים בפלורנטין, ישנים בעמידה: קולקציית הג׳ינס החדשה של Samehood, מותג אופנת הפרימיום ללא מגדר של תומר אבן ארי ושקד שביט, משלבת בין עיצוב גרפי, אופנה, יצור מקומי ו״הערכה מטורפת לקראפט״

יובל: הי תומר, הי שקד, בוקר טוב! ומה שלומכם בימים אלו של שנה לקורונה?

תומר: בוקר טוב! האמת ששנה לקורונה תפסה אותנו עסוקים מתמיד, באופן אירוני. ממש בהמשך השבוע אנחנו משיקים את קולקציית הג׳ינס החדשה שלנו לרכישה באתר

שקד: שזאת הסיבה שבגללה אנחנו עסוקים כל כך בחודשים האחרונים

יובל: רגע לפני שנצלול לג׳ינסים, איך עברה עליכם השנה הזו? תומר, אתה סיימת את הלימודים במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר בשנה שעברה, ושקד – אתה שנה שלישית במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, נכון? איך הייתה ההתמודדות עם המגיפה?

תומר: אז באמת אני סיימתי את הלימודים בשנקר בשיא הקורונה והיה לא קל בכלל. חיכיתי למשבר הגדול שיבוא עם הריק שאחרי הלימודים ואם לומר את האמת שקד ממש הציל אותי מזה. ממש מיד עם סיום הלימודים הייתה תחושה באוויר שצריך לעשות משהו בעצמנו, עם הידיים שלנו. זה היה שיא המגיפה והרגשנו שחסרה פה עשייה מקומית.

שקד: וברגע הריק הזה, הרגשתי שאני חייב לרתום את תומר ולהתחיל משהו שהוא כולו עשייה שלנו. וככה קם סייםהוד (Samehood). בפינת הפרגון הרגעי, אני חייב להגיד שחווית הלימודים מרחוק בבצלאל הייתה קשה, ומנגד ראיתי בעצמי איך ההוראה השתכללה ומוצו המון פוטנציאלים שהעניק המסך.

תומר: בעיקר היה מעניין לשנינו להבין איך יוצרים בתקופה כל כך מגבילה ולא צפויה

שקד: והאמת, שיצאו דברים שהפתיעו גם אותנו בהסתכל על התקופה

תומר אבן ארי ושקד שביט

תומר אבן ארי (מימין) ושקד שביט

Samehood, תומר אבן ארי ושקד שביט

יובל: איך בכלל אתם מכירים?

תומר: או, סיפור מצחיק

שקד: הכי מצחיק. היינו הומואיות טינאייג׳ריות בישראבלוג של תחילת עידן האימו־קידס והרשתות חברתיות כמו מייספייס ז״ל, והתפתחה חברות וירטואלית, שנגמרה ברע. שבע שנים אחר כך נפגשנו שוב כמלצרים סטודנטים ביפאן (טאיזו), ושם קרה קליק שלא היה.

תומר: ומאז אנחנו די בסטיז. כששנינו לומדים במקביל, אחד אופנה ואחד תקשורת חזותית, תמיד השיח בינינו היה ויצירתי וכיפי ומפרה. בכלל, כל הקשר הזה גרם לשנינו להבין כמה חשובה זווית ראיה שונה, במיוחד בעיצוב. וזה לא משנה אם זה בגד או פוסטר

יובל: זה נכון… ואיזה סיפור מהמם. אז בואו נתקדם: מה זה סייםהוד? מה קורה שם?

תומר: אז סייםהוד הוא מותג אופנת פרימיום, ללא מגדר ועם דגש על מוצרים איכותיים ואחראיים. זה המקום שלנו ליצור את מה שאנחנו אוהבות ללבוש ורוצים להלביש. הדבר הראשון שרצינו לעשות הוא ג׳ינס: שנינו מכורים ברמות ואין כל כך ג׳ינס ״כמו שצריך״ פה בארץ

שקד: בעולם שלנו מתקיים עולם מקביל, של דנים־הדס (denimheads), והוא קהילה שלמה של חולי ג׳ינסים ברמות קשות, עם הערכה מטורפת לקראפט ולאיכויות של בדים, ותשומת לב אליהם. כשגולת הכותרת של איכות הג׳ינס הוא בד מסתורי בשם סלבדג׳, שבאופן מילולי אומר ״בד בגימור עצמי״ (self-edge), שנחשב לאיכותי יותר, מוקפד יותר וירוק יותר

יובל: אז יש אהבה לג׳ינסים והערכה לקראפט ובס מסתורי: מה עכשיו? מאיפה מתחילים? ספרו על התהליך

תומר: אוקיי. אז התהליך הוא ארוך ומורכב הרבה יותר ממה שציפינו. רוב האנשים לא מודעים לתהליך העבודה הארוך שעובד על בגדים בכללי. ושלא נדבר בכלל על הפן הלוגיסטי, כמו להביא גלילי בד מהירושימה ביפן. אז מתחילים קודם כל בלהגדיר מי אנחנו ומה בא לנו לעשות. היו ישיבות ארוכות אל תוך הלילה של אין־סוף סקיצות ורעיונות, ובחודשים האחרונים כל העבודה היא רק ים של דיוקים.

שקד: כאילו, ריבים על 2 ס״מ במותן.

אנחנו כל הדרך מחפשים ליצור כאן, במקום שלנו. בעברית, זה חשוב לנו, גם במחיר של ״זה עולה יותר״, ו״למה לא בסין״. כי נמאס לנו מניצול, ואופנה מהירה שמחרבת את הנשמות של בני האדם בעולם. למעט הסלבדג׳ היפני, הכל נעשה כאן

תומר: אנחנו תופרים בשטחים, מדפיסים בתל אביב, מעצבים בפלורנטין, ישנים בעמידה

שקד: העניין עם ג׳ינס הוא שפריט לבוש כל כך יומיומי, חייב להיות סופר – דופר – אולטרה מדויק. בשביל שירגישו שהוא הופך אט אט להיות עור שני ממש

Samehood, תומר אבן ארי ושקד שביט

דוגמן: גיא ישראלי. צילומים: גיא רשקובן

Samehood, תומר אבן ארי ושקד שביט

דוגמן: וובה פופוב. צילומים: גיא רשקובן

יובל: יש לי הרבה מה לשאול, בוא נלך אחורה לאט לאט: איך בוחרים/מביאים גלילי בד מהירושימה, ומה זה אומר תופרים בשטחים?

תומר: קודם כל יודעים שרוצים ג׳ינס סלבדג׳ יפני ויודעים שהוא צריך להגיע מיפן חחחח. מדובר בתהליך ארוך ומפרך של חילופי מיילים ודוגמאות ג׳ינסים בדואר. אחרי שמבינים איזה ג׳ינס רוצים, מתחיל כל הסרט של לייבא גלילי בד באופן עצמאי. די עשינו את הבלתי אפשרי מבחינתנו ואני מאוד גאה בנו על זה

שקד: ביחס לשטחים, אנחנו תופרים במתפרת חיר באווי, שנמצאת בעטרות. החלטנו שלא מייצרים בחו״ל, לא משנה מה; יותר ירוק לייצר כאן. ואנחנו שמחים לעבוד עם מי שיודע לעבוד, לא משנה איפה הוא נמצא, ושכזה כאן זה הכי טוב בעולם

תופסים הרבה מקום במרחב

יובל: מה אם כך כוללת הקולקציה הראשונה? איזה פריטים, באיזה מידות, מה הכמויות?

תומר: הקולקציה הראשונה מתמקדת בג׳ינס כמו שאמרנו. ג׳קט ג׳ינס ומכנסיים מהג׳ינס היפני שייבאנו, שני ג׳ינסים ממוחדשים (upcycled) שתפורים בעבודת יד על ידי. בנוסף הדפסנו טישרטים בהדפס רשת (עבודת יד) ועוד הפתעות 😉 הכל מיוצר בכמויות קטנות, בסטודיו שלנו בתל אביב ובמתפרת חיר־באווי

שקד: הבגדים הם ללא מגדר ונמדדו על הרבה אנשים שונים במטרה להבין מה יחמיא לכולם. בסוף, כולםן יכולימות לבוא ולמצוא אותנו, מקבלים את כולםן באהבה

תומר אבן ארי: הבגדים מאוד גרפיים בהווייתם, תופסים הרבה מקום במרחב, נפחים גדולים, משקל על הגוף. אנחנו אוהבים בגדים שמרגישים אותם. בגזרת הפרינטים, בגלל ששקד הוא מעצב גרפי, היה לנו חשוב נוכחות חזקה של טיפוגרפיה

תומר: הבגדים מאוד גרפיים בהווייתם, תופסים הרבה מקום במרחב, נפחים גדולים, משקל על הגוף. אנחנו אוהבים בגדים שמרגישים אותם. התחלנו עם הג׳ינס הקלאסי (5 כיסים) וניסינו להבין איך משדרגים והופכים את זה לשלנו. בגזרת הפרינטים, בגלל ששקד הוא מעצב גרפי, היה לנו חשוב נוכחות חזקה של טיפוגרפיה

שקד: אנחנו מוצאים את עצמינו מוקסמים מחנויות חומרי בנין, עולם המסעות־טיולים והסנפלינג בפרט, וינטג׳ אמריקאי, ומצד שני תמצות רעיוני של ההשראות אלה. היי־אנד בגדי עבודה.

Couture workwear 🌈

Samehood, תומר אבן ארי ושקד שביט Samehood, תומר אבן ארי ושקד שביט Samehood, תומר אבן ארי ושקד שביט

יובל: אפרופו גרפיים ופרינטים, בחודש נובמבר האחרון השקתם את ״כולם נרדמים בשמירה״, ליין שהיה המשך לפרויקט הגמר של תומר בשנקר. איך הוא משתלב? או במילים אחרות: מה הלאה? לעשות כל פעם מה שבא לכם? יש איזו משנה סדורה?

שקד: הפרויקט ״כולם נרדמים בשמירה״ היה שיתוף פעולה, חותמת סיום של הלימודים של תומר. מעתה – אנחנו לעצמנו, עדיין פוליטיות, עדיין מעורבות. בשלב זה היה לנו חשוב לבסס את האסטתיקה שלנו, המחאה עוד תשוב

תומר: חשוב לציין שכל עניין הקיימות הוא מבחינתנו גם מחאה, פשוט צורה אחרת שלה. אופנה מהירה היא פסולה ומזיקה גם לעולם האופנה וגם לכדור, וחשוב לנו להביא את הביטוי שלנו בלי לייצר יותר ממה שצריך

יובל: אז מה הלאה? איך מתקדמות מפה?

תומר: בימים אלו, במקביל להשקה, אנחנו כבר עובדים על הקולקציה הבאה. השאיפה היא קולקציה גדולה יותר שתמשיך להביא את השילוב בין אופנה לעיצוב גרפי. כרגע לא חושפים יותר מדי 🙃

שקד שביט: התקופה הכניסה את כולם הביתה, כולם התחילו לבשל, ואין לאן לצאת; הקהל התל אביבי התחיל להעריך מוצרי פרימיום, לאהוב את הסביבה שלו, שתהיה איכותית ובריאה יותר. תל אביבים בשלים לאיכות, למה מה שקורה באירופה לא יכול לקרות פה?

שקד: אנחנו מרגישים שהתקופה הכניסה את כולם הביתה, כולם התחילו לבשל, ואין לאן לצאת; מרגישים שהקהל התל אביבי התחיל להעריך מוצרי פרימיום, לאהוב את הסביבה שלו, שתהיה איכותית ובריאה יותר. תל אביבים בשלים לאיכות, למה מה שקורה באירופה לא יכול לקרות פה?

תומר: במילים אחרות, מנסים להבין מי הקהל שלנו, ואולי להציע לאנשים חוויית קניה אחרת, שהם לא רגילים אליה

Samehood, תומר אבן ארי ושקד שביט Samehood, תומר אבן ארי ושקד שביט

יובל: אז אם לסכם אני מבין שאנחנו אופטימיםות?

שקד: לא נוכל לבנות כלום אם נהיה פסימיים

תומר: בחודשים האחרונים צצים עוד ועוד מעצבים צעירים ישראלים שמכוונים גבוה, אנחנו ממש מרגישים שעולה פה עשייה סופר איכותית ומעניינת. הקהילה הזאת מרגשת אותנו ברמות

שקד: יש תחושה של שינוי באויר, ואנחנו הכי שמחים להיות חלק מהיצרנים של השינוי

יובל: 💪🏼 מה עוד? משהו חשוב נוסף להגיד שלא אמרתם לפני שנפרדים?

תומר: קודם כל שהקולקציה תוצע למכירה בהמשך השבוע דרך אתר האינטרנט החדש (והמהמם יש לציין) שלנו same-hood.com, ולאחר מכן צפוי אירוע מכירה ממש פיזי, אז יש למה לחכות.

חוץ מזה, לא קל לייצר ג׳ינס, אי אפשר שהוא יהיה מושלם, אבל אנחנו מרגישים שעשינו את ההכי טוב כדי שזה יקרה

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

תגובה אחת

  1. רותי

    המון בהצלחה אין לי ספק שתצלחו

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden