כל מה שחשוב ויפה
דוד וקסלר, ניסוי ב־20 חולצות. צילומים: מ״ל
דוד וקסלר, ניסוי ב־20 חולצות. צילומים: מ״ל

מה הולך // מאופנה מקיימת לאופנה וירטואלית

ברגע שהם נכנסים לעיר, המסכות יורדות: הניסוי של דוד וקסלר ב־20 חולצות בשאפה בר; DRESSX: הבגדים הווירטואליים של הסטודנטים מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר

ניסוי ב־20 חולצות

דוד וקסלר, בוגר המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר והתואר השני באופנה בסנט מרטינס, מתמחה בהדפסות ייחודיות על גבי טקסטיל בר קיימא. קולקציית הגמר שלו, בגדים לבוגדים, הייתה פנטזיה יהודית פוסט אפוקליפטית תוך שהוא עשה ריקליימינג לתואר ״שמאלני בוגד״.

השבוע ישיק וקסלר פרויקט חדש – ניסוי ב־20 חולצות – קולקציה ממוחזרת במלואה, חסרת מגדר, צבועה בצביעות טבעיות ומודפסת בעבודת יד משולחן המטבח שלו, שבמרכז יפו. ההשראה לפרויקט מקורה במעקב אחר ״חבורת יושבי המדבר שלנו, שברגע שהם נכנסים לעיר, המסכות יורדות. החבורה מתכנסת לשתות ולעשן כדי לחגוג את החופש החדש ואת הסוף למסעותיהם. הם נותנים לנו הצצה לדרכם הייחודית ללבוש את כל הבגדים שהאנושות השליכה והותירה אחריה״. עוד מוסיף וקסלר שהקולקציה החלה כניסוי, שהפך למסע שעיקרו ״לגרום לתעשיית האופנה המהירה לקרוס לתוך עצמה״.

״ניסוי ב־20 חולצות״ מצרף בגדים שונים המיוצרים בהמונים למראה מגובש ומובחן שאפשר ליישום מארון הבגדים האישי. כל לוק ניתן להמרה ומתפרק לפריטים וסגנונות מרובים. הקולקציה לא מסתיימת בהדפסה אחת. כל יצירה מודפסת ביד ומיוצרת באופן ייחודי מחולצות שנתרמו, כך שאפשר יהיה להדפיס על כל בגד בעתיד ולהופכו ליצירה חדשה באוסף. הפריטים מיוצרים לכל מין וגודל, מיועדים ללבישה לאורך כל שעות היום. 

הקולקציה תוצג בשאפה בר בשוק הפשפשים, רבי נחמן 2, ביום ד׳ (20.10) החל מהשעה 17:00. במהלך ההשקה תערך תצוגת רחוב עם דוגמני הבית ולאחריה ימשיכו לאפטר עם דיגיי חן יאני ורחל לויאן. את הבגדים אפשר לרכוש באירוע עצמו ולאחר מכן באתר.

הבגדים הווירטואליים של שנקר ב־DRESSX

15 סטודנטים בשנה ב׳ במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, מציגים אוסף בגדים וירטואלי (ליווי ואוצרות: אנה סול וגילי בהט־אשכול) ב־DRESSX – אתר אינטרנט בינלאומי המוכר בגדים וירטואליים בלבד של מעצבים מרחבי העולם. הסטודנטים יצרו אוסף משותף שסייע להם לחקור את אפשרויות העיצוב הדיגיטלי וליצור נרטיבים תלת־ממדיים, ללא המגבלות של האופנה הפיזית ותוך שמירה על איכות הסביבה (הקולקציה הדיגיטלית לא דורשת שימוש בבדים חומריים, מים או CO2). 

הדר בר נוי

הדר בר נוי

פארס בטחיש

פארס בטחיש

קיילא יזי

קיילא יזי

לדברי אילן בז׳ה, ראש המחלקה, זירת האופנה הדיגיטלית והווירטואלית התחזקה לאחרונה ומופיעה כבר בבתי אופנת־על כמו בלנסיאגה ודולצ׳ה וגבאנה (שבדיוק לפני שבוע הודיעו על מכירת תשעה דגמי קוטור וירטואליים במטבע וירטואלי בשווי של קרוב ל־6 מילון דולר); במשחק הפורטנייט שהפך זה מכבר לתופעה תרבותית, וגם אצל מותגי ספורט כגון נייקי, עם מכירת נעליים וירטואליות, או חלונות ראווה וירטואליים ברשתות מסחריות כמו זארה.

 הפרויקט, לפי בז׳ה, הוא חלק מהתאמת תכנית הלימודים במחלקה לזירות עיצוב אופנה חדשות. ״אנחנו מקדמים תוכניות לימוד של אופנה דיגיטלית ומחזקים את הכלים הטכנולוגיים החדשים לצד הכלים המסורתיים. לצד הכלים הטכנולוגיים, הסטודנטים מכירים את ערכי קיימות ואת שפת ה־zero waste – שימוש טוטאלי בכל חלקי הבד ללא שאריות ופסולת, בנוסף לטכניקה דיגיטלית החוסכת את תהליך הצביעה, יצור, אריזה, שליחה, אספקה ועוד״. 

birds

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden