כל מה שחשוב ויפה
אשקן רוא'אי, מתוך התערוכה ״ריקוד שלום״. צילום: מ״ל
אשקן רוא׳אי, מתוך התערוכה ״ריקוד שלום״

הרשימה המשותפת // 30.12.2021

נורית דוד ומריק לכנר בגלריה גבעון פורום לאומנות, דוד דובשני בגלריה אלסמן, קרן פרגו ואשקן רוא׳אי בגלריה GH לאמנות בגבעת חביבה, יונתן הירשפלד בגלריה שכטר, שעת טיפול בגלריה כברי ועמרי טאוב בגלריה Sky House

נורית דוד ומריק לכנר בגלריה גבעון פורום לאומנות

שתי תערוכות יפתחו מחר (31.12) בגלריה גבעון פורום לאמנות בתל אביב. בתערוכה אבן-גבירול-באו מוצגות עבודות ציור של נורית דוד המפרקות את יסודות השרטוט האדריכלי ושואלות שאלות לגבי מיקום האלמנטים בחלל הבית. העיסוק מתקיים בתערוכה לא רק בעבודות עצמן אלא גם בהעמדה שלהן בחלל, ביחס שלהן אחת לשנייה ובפגישה שלהן אחת עם השנייה, עם ה״קירות״ ובין התלת־ממד לדו־ממד.

התערוכה ״מריק לכנר: ספר השינויים״ מציגה שטיחי קיר שיצר לכנר בשלוש השנים האחרונות. 15 שטיחי קיר, גדולי־ממדים, שנארגו בטכניקה המשלבת שימוש באקדח אריגה חשמלי, צבעי אקריליק, אוביקטים מודבקים ופרימה. שטיחי הקיר מאופיינים בצבעוניות עזה ובדימוים צפופים והם מגוללים סיפור של יצורי כלאיים מעוררי אימה, חיות דמיוניות, מוזרות ובני אנוש המותכים אלו באלו ללא רחם.

נורית דוד. צילום: מ״ל

נורית דוד. צילום: מ״ל


דוד דובשני בגלריה אלמסן

התערוכה ״יד״ של דוד דובשני תפתח הערב (30.12) בגלריה אלמסן ביפו (אוצר: ליאור תמים). התערוכה עוסקת בפרשנות למילה יד, המשמשת כבעלת משמעות כפולה, ה-יד כאנדרטת זיכרון מנציחה מלחמות, אבל גם מציינת את מלאכת ה-יד ביצירה וחלק מהותי בגוף עבודותיו של דובשני.

ציור הקיר שבתערוכה מתארים את המלחמות העכשוויות במזרח התיכון באופן סאטירי וקומי. החיבור של מרחב עמוס באלמנטים ובצבעים עזים, יחד עם ייצוג היסטורי של שיגעון המלחמה יוצרת בתערוכה תחושת של אפוקליפסה מתמשכת.

דוד דובשני

דוד דובשני


קרן פרגו ואשקן רוא׳אי בגלריה GH לאמנות בגבעת חביבה

״ריקוד שלום״, תערוכה זוגית לקרן פרגו ואשקן רוא׳אי, תפתח בשבת (1.1) בגלריה GH לאמנות בגבעת חביבה (אוצרת: ענת לידרור). התערוכה נולדה מהיכרות באינסטגרם שהביאה את שני היוצרים לעבודה משותפת. פרגו, אמנית ישראלית, רוקמת ורושמת בדיו שחורה על גבי דפים מספרים ישנים של שירה עברית והטבע. רוא׳אי הוא צלם אירני שעזב את איראן ופועל בארצות הברית, ועבודותיו מתמקדות בצילומי מחול מוקפדים.

התערוכה תוצג בשני מקומות במקביל, האחת ביוסטון והשניה בישראל. העבודות חולקו בין כאן לשם ופעולה זאת מדמה את השיח המשותף בין אמנית ישראלית לאמן אירני, שמבקשים להראות שמפגש אפשרי גם מעבר לגבולות, למדינות ולתרבויות דרך יצירת ״מרחב־בטוח״ בין שתי מדינות ״אויבות״ לכאורה.

אשקן רוא'אי. צילום: מ״ל

אשקן רוא׳אי. צילום: מ״ל

קרן פרגו. צילום: מ״ל

קרן פרגו. צילום: מ״ל


יונתן הירשפלד בגלריה שכטר

הערב (30.12) תפתח בגלריה שכטר בתל־אביב, תערוכת יחיד ליונתן הירשפלד, ״חיית־הבית הראשונה של האדם לאחר גירושו מגן־עדן הייתה הנחש״ (אוצרת: שירה פרידמן). בתערוכה מוצגת סדרת ציורים חדשה בשם ״לאוקון״. הלאוקון, פסל יווני המתאר את סיפורו של לאוקון, שניסה למנוע מהיוונים מלהכניס את סוסם לתוך העיר, וכעונש שלחו האלים שני נחשי־ים שתקפו אותו ואת בניו למוות.

הירשפלד מציג בתערוכה ציורי שמן ורישומים על טקסטים שבהם דמותם של לאוקון ובניו היא הבסיס למבנים הציוריים השונים. הוא מכסה אותם בשכבות של צבע עד שהציורים נראים כמעט מופשטים כשהוא משאיר זכר זעיר לדמותו של לאוקון בכל אחת מהעבודות.

יונתן הירשפלד. צילום: ציקי אייזנברג

יונתן הירשפלד. צילומים: ציקי אייזנברג


שעת טיפול בגלריה כברי

התערוכה שעת טיפול שנפתחה בגלריה כברי (אוצר: שרון תובל) עוסקת בתהליך ריפוי מטאפורי של פצעים אישיים וקולקטיביים, הנוגעים בפצעים פיזיים אך גם אידיאולוגים ורגשיים הקשורים למקום בו אנו חיים. כל אחת מהעבודות המוצגות מתמודדת עם חלק אחר בתהליך הריפוי מהפציעה לחבישה ועד לשחרור.
משתתפים.ות: אורנה אורן יזרעאלי, ליאור שטיינר וסאהר מיעארי.

אורנה אורן יזרעאלי, מראה הצבה. צילום: הדר סייפן

אורנה אורן יזרעאלי, מראה הצבה. צילום: הדר סייפן

ליאור שטיינר וסאהר מיעארי, מראה הצבה. צילום: הדר סייפן

ליאור שטיינר וסאהר מיעארי, מראה הצבה. צילום: הדר סייפן


הברביזון החדש בתירוש

תערוכת פופ־אפ לקבוצת האמניות ״הברביזון החדש״ נפתחה השבוע בגלריה של בית המכירות תירוש בהרצליה, ביוזמת האוצרת שולמית נוס. בתערוכה מציגות האמניות זויה צ׳רקסקי, אנה לוקשבסקי, נטליה זורבובה ואולגה קונדינה, יוצאות ברית המועצות לשעבר שקיבלו חינוך אמנותי נוקשה ואקדמיסטי וכשעלו לישראל בילדותן נפגשו עם עולם זר ומוזר. כמו אמנים מהגרים רבים, העליה לארץ לוותה בהלם תרבותי וחברתי, והחזרה לציור המסורתי בבגרותן היא אחת מדרכי ההתמודדות עם הפערים בין העולמות שחוו.

האמניות הקימו את הברביזון החדש בשנת 2010, בעקבות החלטה לחזור ולצייר מהתבוננות וקראו לעצמן על שם קבוצת הברביזון החדש, מראשוני האימפרסיוניסטים בצרפת, שציירו בטבע מהתבוננות. אולם הטבע שלהן הוא הוא הרחוב והעיר. הפרשנויות והשאלות שמעוררים הציורים מלמדים על הרלבנטיות והרעננות של המבט של האמניות. בעשור של פעילותן הן הצליחו להפוך לגורם משמעותי בחזרה לציור בשדה האמנות הישראלית. כל אחת מהן שונה אולם יחד כקבוצה הן מחזירות את הציור הישיר, האותנטי, הפשוט והלא מתחכם.

אולגה קונדינה. צילומים: מ"ל

אולגה קונדינה. צילומים: מ״ל

אנה לוקשבסקי

אנה לוקשבסקי

נטליה זורבובה

נטליה זורבובה


עמרי טאוב בגלריה Sky House

מחר (31.12) יתקיים אירוע פתיחה של גלריה Sky House ביפו. את הגלריה פותח עמרי טאוב בחלל ביתו, ובו יוצגו עבודות צילום של טאוב ושל יוצרים נוספים. במסעותיו ליעדי גלישה מופלאים בעולם גילה טאוב תשוקה נוספת: צילום מלמעלה. תוך כדי תנועה מסביב לעולם וגם בחיי היום־יום הוא מתעד מהאוויר טקסטורות, צבעים, קווים, ונופים ייחודים.

עמרי טאוב, הפיליפינים

עמרי טאוב, הפיליפינים

עמרי טאוב, קופנהגן

עמרי טאוב, קופנהגן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

תגובה אחת

  1. גיל-לי קוריאל

    ביקרתי אתמול בתערוכה של יונתן הירשפלד, תערוכה מרתקת, ברבדים הגלויים והסמויים…בעומק ובתנועה שנוצרים על הבד, נהדר.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden