כל מה שחשוב ויפה
ירדן חנוכה. צילום: מריה שרף
ירדן חנוכה. צילום: מריה שרף

ארנב לבן נטול מגדר: ירדן חנוכה בקולקציית קפסולה לרזילי

בקולקציית הקפסולה החדשה שלה למותג רזילי מציגה מעצבת האופנה ירדן חנוכה (JOR-D) פריטים שיצרה בהשראת סיפורה האישי ומצבה הרפואי. המטרה שלה היא ללמד נשים מקהלים שונים ללבוש בגדים גבריים או כאלה חסרי מגדר, ואיך לעשות את זה נכון

ירדן חנוכה ו־JOR-D שלה ממשיכים קדימה: אחרי שהלבישה שורה של ידוענים היא יצרה מותג נפרד שבו היא מעצבת ״סוואגס״ לחברות הייטק (בעיקר כאלו ש״מבינות עניין״ להגדרתה); הציגה את קולקציית White Rabbit בתצוגת ה־Upcoming בשבוע האופנה קורנית דיגיטל 2023; נבחרה לקבל חנות עצמאית ביריד About Us של היזמית קרין לאופר דיין; ועכשיו היא משיקה קולקציה מסחרית ראשונה בשיתוף פעולה עם רשת חנויות רזילי, תחת השם RAZILI x JOR-D, מתוך White Rabbit.

הארנב הלבן שמופיע על הפריטים הפך לסמל הקולקציה והוא גם ההשראה המחברת בין עולם ההייטק לעולם האופנה – לדימויים מעולם הנוסטלגיה הטכנולוגית, גליצי׳ם, תקיעויות וחזרתיות. קולקציית ה״סטריט וור״ כוללת פריטים בעלי גזרות רחבות, רחוקים מהגוף, עשויים מחומרים כמו פרנץ טרי, ניילון ובדי פופילן שמהן עשויות גם חולצות ה־Office Shirts. הבדים נצבעו בטכניקה של שטיפות שעליהם הודפסו הפרינטים. חלק מהקצוות פרומים ובחלקם משולבים רקמות בצבעוניות מפתיעה לאופי המותג.

RAZILI x JOR-D. צילומים: בר שניר

RAZILI x JOR-D. צילומים: בר שניר

בקולקציה, שמוצעת בכל 15 סניפי רזילי, חמישה דגמים: חולצות, מכנסיים, סווטשירטס, מעיל טרנץ׳ ושמלה. כל דגם מוצע בשלושה צבעים שנעים בין לבן אולטרה לבין הפחם השטוף. כל הייצור נעשה בישראל וטווח המחירים נע בין 400 ל־1,000 שקלים.

״הסיפור המעניין הוא שרזילי היא חנות שממותגת ברובה רק לקהל הנשי. המותג שלי הוא אמנם ג׳נדרלס, אך מעוצב כולו בגזרות גבריות״, אומרת חנוכה. ״לי זה ברור שנשים צריכות ללבוש בגדי גברים. הקהל של רזילי הוא הזדמנות להיחשף לקהל נשים חדש ולרענן את המלתחה שלהן באופנת רחוב גברית.

״אתגר נוסף בעיצוב היה ׳להוריד׳ את הפריטים מאופנת המסלול לכאלה בסגנון Ready To Wear, ולהפוך אותם למסחריים ונגישים מבלי להתפשר על איכות ודיטליים. אני רואה בשלב הזה כמשמעותי בהתפתחות המקצועית שלי״.

המותג שלי הוא אמנם ג׳נדרלס, אך מעוצב כולו בגזרות גבריות. לי זה ברור שנשים צריכות ללבוש בגדי גברים. הקהל של רזילי הוא הזדמנות להיחשף לקהל נשים חדש ולרענן את המלתחה שלהן באופנת רחוב גברית

חנוכה עובדת מהסטודיו שלה שהוא חדר בדירתה התל אביבית. הקולקציה החדשה מוצגת בחדר ההארחה בדירה, כשבסטודיו עצמו מוצגות כל הקולקציות הקודמות שלה. היא מקפידה לנהל ארכיון של הפריטים שהביאו אותה עד הלום והיוו נקודות ציון בהתקדמות שלה.

לדבריה, כבר בשנה השנייה ללימודים בשנקר היא ידעה מה היא רוצה: מקצועית. ״המותג שלי התפתח מקורס Ready To Wear שהעביר אילן בז׳ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. זה קורס שבו נדרשנו לבנות מותג אופנה על כל המשתמע מכך – לוגו, סגנון וקהל יעד. עיצבנו ותפרנו קולקציה שלמה. אז הבנתי שזה הכיוון והשפה שלי, ומשם הכל המשיך״.

התצוגה של קולקציית White Rabbit בשבוע האופנה. צילומים: היידון פריור

התצוגה של קולקציית White Rabbit בשבוע האופנה. צילומים: היידון פריור

ואז קיבלת פנייה מ־WIZ?

״נכון. חודש אחרי תצוגת הגמר בשנקר קיבלתי פניה מחברת ההייטק WIZ. אור אריאב, מנהלת משאבי האנוש של החברה ראתה את פרויקט הגמר ואמרה שהם רוצים שהעובדים שלהם ילבשו בגדים של מעצבת ישראלית, אבל לא סתם בגדים – אלא כאלו שמעוצבים במיוחד עבורם. אני מודה שלא היה לי מושג מי היא ומה זה וויז. רק באותו הרגע למדתי את המילה SWAG שהיא ראשי תיבות של Stuff We All Get.

״עיצבתי להם סוויטשרט ומאז כבר עיצבתי להם עוד מספר פריטים. אחריהם התווספו עוד לקוחות מתחום ההייטק, ביניהם ARDOUR, CYOLO, PROTEANTECS ועוד. אני עובדת מול חברות שפונות אלי לטובת פרויקטים ייעודיים ומסוימים. מתחתי את המותג שלי ויצרתי ציר פעילות אקסקלוסיבי שקראתי לו jor-d-t״.

איך הגיעה ההצעה להשתתף בשבוע האופנה?

״פגשתי את מוטי רייף בתערוכה שהשתתפתי בה בבית אריאלה, שיזמה ואצרה ליסה פרץ. הוא התרשם מהעבודה שלי ואמר שהיה רוצה שאשתתף בתצוגת ה־Upcoming שמיועדת למעצבים בתחילת דרכם״.

לשדרג את הפגמים

את קולקציית White Rabbit שהציגה חנוכה בשבוע האופנה היא עיצבה אחרי שאמה חלתה בסרטן השד. בעקבות כך ערכו היא ואחיותיה בדיקה לאיתור נשאות למוטציית BRCA – מוטציה שמגדילה את הסיכון לתחלואה בסרטן שד ושחלה. בבדיקה נמצא שהיא היחידה מבין אחיותיה שנושאת את הגן. ״לקח לי זמן, אבל הבנתי שהגן הזה עשוי לשבש לי את החיים, והגילוי המוקדם שלו בעצם מסייע להתמודד עם העניין.

״הרעיון לדימוי של הארנב הלבן הגיע מהספר ׳אליס בארץ הפלאות׳, שם הוא מופיע עם שעון מתקתק שאותו הוא מכניס למחילה. דימיתי את הארנב הלבן לכזה שמגיע למי שמגיע לו שארנב לבן יגיע אליו: מאותו הרגע נדרש שינוי בחיים של אותו הגורם, כזה שדורש לעשות התאמות. זה כמובן יכול להיות שינוי לטובה.

״הקולקציה עוסקת באופן שבו אנחנו יכולים לקחת פגמים שיש לנו בגוף ולשדרג אותם להיות יעילים. הארנב הופיע על הדגמים עצמם באזור החזה והמפשעה כמעין הזדהות עם אותו שיבוש גנטי שקורה שם. היום אני מאוד גאה בגן הזה. בזכותו הצלחתי ליצור קולקציה שהיא הרבה מעבר למה שחלמתי שאוכל לייצר״.

RAZILI x JOR-D. צילומים: מריה שרף

RAZILI x JOR-D. צילומים: מריה שרף

birds

לטובת ההדפסה והתפירה של הקולקציה נסעה חנוכה לניו דלהי שבהודו. ״מי שסייע לי להרים את הפרויקט הזה הוא גיל שביט, שבאותה העת שימש כמנהל הפיתוח העסקי של קורנית דיגיטל. הכרתי אותו עוד לפני, אבל הוא זה שיצר עבורי את הקשר עם החברה ההודית שייצרה את הקולקציה״.

שביט הוא גם מי שחיבר את חנוכה לרזילי. ״הקשר עם ירדן העמיק סביב העיסוק בקולקציה שהציגה בשבוע האופנה האחרון״, הוא מספר. ״היא מוכשרת וחרוצה. עם סיום הלימודים בשנקר היא רכשה כרטיס כניסה לדרך של עשיה ולימוד (עם דגש על לימוד) ארוכים. התצוגה הזו, שהיתה הראשונה שהציגה אחרי הלימודים, קיבלה תגובות נהדרות. זכיתי לחבר את נקודות ההצלחה שלה ולאפשר לה עוד צעד נוסף בדרך באמצעות החיבור לרזילי״.

את מתפרנסת מהעבודה שלך כמעצבת אופנה?

״כן. ואני יודעת שזה לא מובן מאליו. אני עובדת קשה ולא מפסיקה לחשוב על כיווני התפתחות״.

מה הדבר הבא?

״אני רוצה שהמכירות ברזילי יהיו פיצוץ. בינתיים אני מקבלת דיווח שיש התלהבות גדולה. הכי הייתי רוצה לצאת עם העיצובים שלי לחו״ל. אני מאמינה שאופנת הרחוב עשויה להתאים לקהל הרבה יותר גדול מהקהל המקומי.

״אני רוצה להצעיד את החברה לשלב הבא שלה, שתהנה מניהול מקצועי, מהרחבת השיווק לצירים נוספים, ובמקביל להפוך לבולטת ומשפיעה בעולמות התוכן שלי. בנוסף, אני אוהבת ללמד והייתי הכי שמחה ללמד את הדור הבא של מעצבי האופנה״.

פרויקט לחברת cyolo. צילומים: ינאי מורדי

פרויקט לחברת cyolo. צילומים: ינאי מורדי

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden