כל מה שחשוב ויפה
זואי גרינדאה

תערוכות אפריל-יוני 2018 בבית האמנים ירושלים

פורטפוליו Promotion: ארבע תערוכות יפתחו ביום שבת 14.4 בבית האמנים ירושלים: משה הופמן - נלחם בכח המשיכה / אברהם סטורר - כנגד היום/ זואי גרינדאה - וידוייה של נוסעת בזמן / דן רוברט להיאני - מסלולים מותנים

משה הופמן, דיוקן עצמי, 1971. צילום: רק ארדה

משה הופמן / נלחם בכח המשיכה
אוצר: רון ברטוש

משה הופמן (1983-1938) היה אשף חיתוך בעץ, אמן הדפס, פסל, צייר, רפא (רסטורטור) ומשורר. צייר התשוקה והדחפים, משוררם של ההרגלים ושל השגרה – אמן היום־יום. ״הייתי יכול לצייר לו כנפיים״ כתב הופמן באחד משיריו ונימק ״אבל זה נוגד את אופיי״; האדם כפוף לכוח המשיכה, והאמן מצדו מקבל את העול, את כובד הכבידה, ומחיל את החוק על טבעו ועל אמנותו, שכפופים גם לכוח המשיכה האחר – כוח המשיכה המינית, הדחפים והיצרים. יצירתו היא מלאכת עיצובם של גופים כבדים ושל דמויות עבות: הנשים דשנות והגברים (על פי רוב בדיוקן עצמו) כרסתניים. בהתאמה, תיאורי הנופים שלו גם הם מושכים כלפי מטה ומתמצתים את אופני התעגלותם של הרים ושל ואדיות, ופעמים רבות ממזגים בין הנשים לבין הטבע לכדי יצירת מערכים טופוגרפיים של עירום ושל נוף.

מפגשי גלריה: שלישי, 1.5.18 בשעה 18:00; שבת, 2.6.18 בשעה 12:00 


אברהם סטורר, גוף שבור (רגל וברך), 2017. צילום: מ״ל

אברהם סטורר / כנגד היום
אוצר: ינאי סגל

הצייר אברהם סטורר, שמתגורר בישראל מאז שנת 2012, נולד והתחנך בצפון ארצות הברית. העין הצפונית שלו, שדרכה הוא מתבונן בנוף הבנוי והטבעי של ישראל, מאופיינת בצבעוניות מאופקת ובכלים, שמקורם בריאליזם. הציורים בתערוכתו מכילים אלמנטים ריאליסטיים, אך גם שטחים מופשטים או שטוחים, המסתירים חלקים מן הציור ומייצרים מתח בין שני חלקיו: זה הפיגורטיבי, המבקש לתאר לצופה את המציאות, וזה החוסם, שכמו אומר, שיש דברים, שאינם ניתנים לתיאור בשפת החומר.

חלק מהצורות הסתומות המופיעות בציורים ניתנות לפענוח חלקי, בעוד אחרות מופשטות; חלקן מצוירות כאילו הודבקו ברצועות דבק על גבי הציור, חלקן מרחפות, אך כולן נמצאות בציור כמו כדי להתריס ולהוות משקל נגד להתבוננות, העומדת במרכז החוויה הריאליסטית.

מפגש גלריה: שלישי, 22.5.18 בשעה 18:00


זואי גרינדאה, ללא כותרת, 2018

זואי גרינדאה / וידוייה של נוסעת בזמן
אוצרת: יסמין ברגנר

תפישת המציאות נבחנת מחדש בהתבוננות בעבודותיה של זואי גרינדאה, שבהן המיתי מתערבב בגשמי. בתוך השקט והכאוס של היום־יומי, מוקרנת מציאות רחבה בהרבה, זו המתעוררת בחלומותינו וברגעי ההשראה שלנו.

יצירתה היא מסע בין כוכבים, המצביע על נתיבי גורל ובחירה, ומבקש למצוא משמעות באירועים הגדולים, המתרחשים בעולמנו. במסע זה, העולם הפנימי של העצמי הרב־ממדי מוקרן אל תוך רצף המרחב־זמן, שבו כמה מציאויות אפשריות. גרינדאה הופכת את עצמה לנוסעת בזמן, המחברת את נקודות נתיבה.

גוף העבודות בתערוכה משקף נקודות ציון בהתפתחות המין האנושי והן מהדהדות בעוצמה את טלטלות תקופת המעבר של העידן המודרני מפרדיגמות ישנות לפרדיגמות חדשות, בדומה לטשטוש הגבולות בין מדע בדיוני לבין מדע אמיתי בתקופה הנוכחית.

מפגש גלריה: שלישי, 24.4.18 בשעה 18:00

דן רוברט להיאני, מתוך ״מתנתו של היתום״, 2017-2018

דן רוברט להיאני / מסלולים מותנים | תערוכה בסדרת נדבך 21
אוצר מלווה: אוהד מטלון

בניין ״מגדל העיר״, הנמצא במרכז העיר ירושלים, משמש כמוטיב חוזר בתערוכתו של להיאני ומתפקד גם כמקרה מבחן בעבודותיו. בעבודה המרכזית בתערוכה, מתנתו של היתום, חלל המגדל מתפרק לצירי תנועה ולצירי מבט, שאותם מניעה ה־caméra vivante (״המצלמה החיה״ בשפתו של האמן).

במקום לשעתק את העולם ולייצגו, המצלמה החיה של להיאני מניעה את העולם שמסביבה ומייצרת נקודות מבט וצירי תנועה בלתי יציבים ובלתי אפשריים. הצלילים המסונכרנים אל תנועות המצלמה מתַקפים אותם לרגע ועונים על הצורך שלנו במִשמוע ובסדר ופותחים פתח לסיפור משפחתי של הגירה ושל פליטות חוצי דורות, שהוא הציר הנרטיבי המהבהב חליפות בעבודה.

מפגש גלריה: שלישי, 8.5.18 בשעה 18:00

פתיחה: שבת 14.4.18 בשעה 12:00 | נעילה: שבת 2.6.18 בשעה 14:00

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden