כל מה שחשוב ויפה
תמיד כאן, תמיד בצלאל
שפת המרחב השלישי, ענת ורשבסקי. צילומים: אלעד שריג

עבודה בעיניים // ענת ורשבסקי

מקדשים אישיים בפינות נסתרות, גומחות תפילה ותשמישי קדושה נוצריים מתערבבים בקולאז׳ים התלת־מימדיים שיצרה ענת ורשבסקי עבור המרחב השלישי בבית הגפן, ומציעים כלים להתבוננות באחר

הפרטים הטכניים

ענת ורשבסקי, ״שפת המרחב השלישי״, מוצגת במרחב השלישי, גלריית בית הגפן, חיפה. העבודה הוזמנה במיוחד עבור המקום, ותישאר שם תמיד (או עד שהעולם יחרב מנגיף הקורונה…).

מי אני

גרה במושב שבי ציון, אמא לשניים. מאיירת ויוצרת עצמאית, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל, 2014.

העבודה

את העבודה הזמינו ממני האוצרות של המרחב השלישי בגלריית בית הגפן – יעל מסר והדס זמר בן־ארי. התבקשתי ליצור שבעה איורים שכל אחד ימחיש כלי אחר להתבוננות ב״אחר״, בחברה מורכבת ומלאת קונפליקטים. רעיון הקופסאות הגיע ממני בשלב הסקיצות; זו הרגישה לי הזדמנות לצאת לממד נוסף, במיוחד כשמדובר בגלריה ולא במדיום מודפס או על מסך.

צילומים: איתי אבירן

התחלתי לעשות קולאז׳ים תלת־ממדיים עוד בלימודים בבצלאל, בפרויקט קטן שבו יצרתי מעין מקדשים אישיים בהשראת גומחות תפילה בהודו. נמשכתי למקדשים הקטנים שהם מתקינים בכל מיני נישות ופינות נסתרות, וגם בריקשה או בדלפק החנות הקטנה.

• רוצה לקבל את הכתבות שלנו לתיבת המייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>

בתוך אותם מקדשונים קטנים הם מציבים פיגורות של האלים, קלפים, פרחים, נרות, קטורת ועוד ועוד פיצ׳יפקעס ססגוניים, שיחד יוצרים עולם קטן שבו שוכן האל, והוא מלווה אותם בשגרת היום. גם האסתטיקה של תשמישי הקדושה הנוצריים – כמו טריפטיכים לדוגמה – השפיעה עלי מבחינות רבות. יש שם גילוי, משחק של דו־ממד ותלת־ממד, סימטריה והרבה פרטים. מסגור האיור בתוך הקופסה מאפשר יצירת עולם קטן וסיפור אינטימי, שהצופה צריך להתקרב וכמעט להכנס לתוכו כדי לגלות עוד פרטים והתרחשויות.

מתוך התערוכה ״חילופי דברים״, שבוע האיור 2015. צילומים: נטע אלונים

תעבירו את זה הלאה

העבודה הזו נעשתה עבור חלל ספציפי ולמטרה ספציפית. אני חושבת שללא הקשר הפעילות שנעשית בגלריה העבודה פחות אפקטיבית, למרות שהנושא אוניברסלי ורלוונטי תמיד. מעניין אותי לפתח את השפה ואת הטכניקה של העבודה הזו לפרויקטים שונים, אם לעוד תערוכות, לפרויקטים מסחריים או אישיים. בכלל, אני רוצה להתנסות בפרויקטים נוספים עם לקוחות שיזרמו איתי ויתנו לי את החופש למצוא פתרונות חדשים ושונים לבריף או למשימה.

פלוס אחד

הטכניקה של קולאז׳ תלת־ממדי בשימוש בקרטונים צבועים היא פרקטיקה שהתחלתי לראשונה בתערוכה ״חילופי דברים״ (שאצרה מרב סלומון), שעשיתי יחד עם איתן אלוא ואלנה לרמן לשבוע האיור 2015, מטעם המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל. כל אחד מהיוצרים יצר סיפור מאויר שמתייחס באופן שונה לחלל הגלריה ולאיור תלת־ממדי. אני יצרתי דמויות ואוביקטים בגדלים משתנים מקרטון. רציתי ליצור ניגודיות בין הדו־ממדיות של האיור לבין התלת־ממדיות שלהם כשהם הופכים לפסלים בחלל.


רוצה להשתתף במדור? שלחו לנו מייל לכתובת [email protected]
לקריאת כל המדורים לחצו כאן

צילום: אלעד שריג

צילום: איתי אבירן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

תגובה אחת

  1. נירה כלב

    מתחברת לצבעים, לנאיביות, לרעיונות המרובים.בהמשך התחברתי לבדידות של הנערה
    על הספאהתכלת(לאחרונה קניתי כזו)וגם התחבטתי בשאלה של מה את עושה-עובדת
    כרגע,שזה סופר מלחיץ ומיאש.אם יש סבלנות מוצאים משהו וממנו נמתח חוט לעוד דברים
    כמו דבר קשור בדבר,וכל העולם רקמה—-חייה.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden