כל מה שחשוב ויפה
משרדי טיפלתי. צילומים: עוזי פורת, באדיבות מיידסק

מידע פנים // ורד גינדי

ורד גינדי עיצבה מרחב משרדי חמים בהאנגר בקיבוץ גליל ים, סולדת מהחזרה לשנות ה־60 ומקווה לעצב חללים שישלבו מציאות רבודה ללא גבולות

שטח פרטי

אדריכלית ורד גינדי, בעלת גינדי סטודיו אדריכלים, בת 44, גרה באבן יהודה.
אתר / פייסבוק / אינסטגרם

מפרט טכני

תכנון ועיצוב (בשיתוף המעצבת סיון אביב) של משרדי חברת ״טיפלתי״, חברת היי־טק העוסקת בתוכנה ומעסיקה כ־80 עובדים. המשרד, שאליו עברה החברה אחרי שנות עבודה מהבית, ממוקם בהאנגר בקיבוץ גליל־ים. הוא נבחר בזכות גודלו, ובה בעת מקרין תחושה ביתית ואווירה קיבוצית. שטחו 1,200 מ״ר, וחללו הגבוה מאופיין במראה של לופט עם פתחים הקפיים המאפשרים חדירת אור רב וגג משופע, שאף בו משולבים חלונות.

הפרטים הקטנים

תכנון הפנים חילק את החלל לשלושה חלקים, שאחד הוא מבנה בן 200 מ״ר המיועד לשכירות משנה. החלק השני הוא חלל המשרד, שנחלק לשני אגפים מוגדרים: אגף ציבורי שהינו מעין חלון ראווה המכיל סלון, ועיצובו מבקש ליצור תחושה ביתית בקרב אורחים, עובדים ועובדים פוטנציאליים, ואגף אחורי מוצנע, אינטימי ושקט, שמשמש את העובדים ומאפשר להם לנהוג בחופשיות.

החלק השלישי הוא מטבח, שמדגיש תחושה חמימה, זרימה ביתית ואווירת אירוח. כל המרחב הציבורי חובר לחלל החוץ, לדק וגינה, ומקיים קשר ישיר ומיידי בין הפנים לחוץ.

ורד גינדי. צילום: הילה חבקין

אחד האתגרים שזימן תהליך התכנון היה התמודדות עם בעיה אקוסטית בשל גובהו הרב של חלל ההאנגר. כפתרון לכך תקרתו חופתה בספוגים אקוסטיים והמחיצות ששולבו בו (MY DESK) הן מחיצות בעלות נתונים אקוסטיים גבוהים, שעוצבו בהתאמה לתכנית האדריכלית.

אזור הקבלה ממוקם במבואת הכניסה, ומעוצב כמבנה אדום שעשוי ממחיצות רצפה תקרה אקוסטיות משולבות עם זכוכיות סבתא. המבנה, שנראה כמו חממה, משמש כחדר ישיבות מרכזי של המשרד, ואף חוצץ בין האגף הציבורי והאגף הפרטי.

• רוצה לקבל את הכתבות שלנו לתיבת המייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>

הישיבה באזור העבודה היא במודל של אופן־ספייס, המאפשר קיום קשרי עין ויחסים ישירים בין העובדים, ובה בעת, הודות למיקום מתוכנן של עמדות העבודה ושילוב מחיצות הפרדה ביניהן, מאפשר אינטימיות ופרטיות נדרשת. במרחב החלל משובצות ספריות ופריטי ריהוט בקו פורמלי. החומרים שנבחרו לשמש בעיצוב הם חומרים חמים שנועדו לייצר תחושה נעימה של פשטות, ולהימנע מניקור עיניים, וביניהם פרקט ועץ, טקסטילים, טפטים ותאורה חמה.

 פרט שולי

הייתי מוותרת על מגמת הרטרו – החזרה לנוסטלגיה של שנות ה־60 והריהוט משוק הפשפשים. ישנה כמיהה עזה לחום ולתחושה ביתית, אבל זה לא מה שסביבת העבודה צריכה לשדר. המשרד אינו בית, להיפך; הוא אמור לשדר חיוניות ואנרגטיות, עם חללים שתומכים בעשייה ויכולים להכיל את האנשים העוסקים בה. אני מאמינה שכל נראות ה־We Work תחלוף מן העולם ותפנה את מקומה לעיצובים חדשניים, דיגיטליים, מזמינים ואינטראקטיביים.

ציור של גליה גור במשרד של ורד גינדי. צילום: יח"צ

לפרטים נוספים

הפנטזיה שלי היא לעצב חלל שמשולב עם מציאות רבודה. המפגש בין הפיזי לווירטואלי כבר קורה בעולם שלנו תדיר (אנחנו מרבים ״להיכנס״ לשיחו וידאו ולמרחבים ווירטואלים מסוגים שונים על בסיס יום־יומי), ומסקרן אותי מאד לדעת איך ייראה עולם שבו השניים יתחברו ללא גבולות.

פריטים נבחרים

ישנו ציור של הציירת גליה גור, שתלוי במשרד שלי. גליה ציירה אותו עבורי, מתוך עולם התוכן והצבע שלה, אבל הוא מכיל בתוכו סודות שרק אני מבינה. הציור הגדול הזה נותן לי השראה; בכל פעם שאני מביטה בו אני מגלה פרט חדש שממלא אותי בשמחה ואני מחייכת בלב לרגע קט אל היוצרת שלו, גליה. החיבור בין האמן, למושא הוא רגשי ויצרי, והרבה פעמים אני מרגישה שהחיבור ביני, וגם של צוות משרדי, לבין הלקוחות, האנשים, הוא מה שמניב את התוצאות המעניינות והמוצלחות. זה דיאלוג נצחי בין יוצר למושא יצירתו.


רוצה להשתתף במדור? שלחו לנו מייל לכתובת [email protected]
לקריאת כל המדורים של ״מידע פנים״ לחצו כאן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden