כל מה שחשוב ויפה

יהונתן לויטס // A Forest

העליות על כביש 1 לירושלים; המתח בין כוח ואלימות לדיוק סטרילי; הרקדנים של להקת בת שבע; המראה הזר שמנותק מ״הכאן והעכשיו״: יהונתן לויטס משיק קולקציית טי־שירטים חדשה עם סרטון שביים וצילם שותפו ליצירה, תום גן־אור

היער ספציפי, מוגדר, סגור.
היער כולו אפקט של הסתרה וגילוי.
היער מזמין קול, תנועה,
ללכת לאיבוד.

הרעיון של צילומים ביער התחיל לפני שלוש שנים, בעליות של תום גן־אור ושלי לבצלאל. בדרך על כביש 1 לירושלים היינו חולפים על פני אזור מיוער שזיהינו בנוף: המבנה הצורני הבולט של העצים הצית לנו את הדימיון. עצים ארוכים וצרים, מחודדים בקצה, כאילו ביקשו שנפגוש אותם מקרוב. צילומי הקולקציה החדשה היו הזדמנות טובה לחזור אליהם. 

בדרך כלל המפגש שלי עם תום מתחיל בחיפוש אחר יצירה משותפת שתשאף להכיל קטבים של טבע, דרמה, קונטרסט ותנועה. נקודת המוצא שלנו לצילומים היתה הסרט הלובסטר של יורגוס לנתימוס, והיא השתלבה באופן מתבקש ומדוייק עם המוטיבציה שלנו לצלם ביער.

לנתימוס (שיני כלב, להרוג אייל קדוש), הוא ביטוי מובהק עבורי לבמאי טוב וקיצוני, עם הרבה אומץ להגיש דימויים אלימים וגרפיים באופן ״שקט״ ופואטי. בדימויים שלו יש מתח בין כוח ואלימות לדיוק סטרילי, מינימליסטי וחכם. 

יהונתן לויטס, יער

יהונתן לויטס, Ancient Man. צילומים: ארקדי ספיבק

Stop Acting Like A Fool

Stop Acting Like A Fool

The Dance

The Dance

I Prefer To Count Horses

I Prefer To Count Horses

את הרובד הגרפי, האלים, ניסיתי לנטוש בפרויקט, ולהישאר עם תוצר סופי מאופק, מופשט, שמנסה להחזיק את עצמו, מבלי לשחרר עד הסוף את הרסן. ריגוש הוא ערך חשוב אצלי ביצירה והמחשבה היתה שהתנועה תוכל להפעיל אותו.

הליהוק של צוות הרקדנים נבע מהרצון לגייס מצולמים שמחוברים לגוף שלהם ושולטים בו, משום שחלק מהיצירה היא בתנועה. בנוסף חיפשנו מראה זר שינתק אותנו מ״הכאן ועכשיו״, מעין יצירה של יקום מקביל.

הניסוח והאפיון של דמויות הרקדנים (״הארט״) נעשה לצד בן ציון פורת (סטייליסט). חלק מהותי מהאיפיון ה״ביזארי״ היה גיוס הנשקים, יצוג נוקשה של קבוצה אלימה במציאות שמכתיבה צורך הישרדותי, בסצינה אניגמטית של מרדף ובריחה בעלת ממד דרמטי.

הקולקציה משלבת פריטים בשילוב טכניקות של דפוס רשת וריקמה, עם איורים שיצרתי בטכניקה ידנית (רישום בדיו על נייר) שתפסו את מקומם על הבד: אדום, בז׳, שחור ולבן. הדימויים עוסקים בסמלים דקורטיבים בדו־ממד, בשילוב טיפוגרפיה ורישומים אקספרסיביים בעלי תוכן יצרי ופרימיטיבי.

Ancient Flowers

Ancient Flowers

Stay Safe & Help Others

Stay Safe & Help Others

Stay Safe & Help Others

Stay Safe & Help Others

Ancient Flowers

Ancient Flowers

המפגש שלי ושל צוות ההפקה – שכולו מורכב מחברים בוגרי המחלקות לתקשורת חזותית, צילום ואמנות בבצלאל – עם הרקדנים של להקת בת שבע, חיזק אצלי את האמונה שיש כוח וחשיבות ביצירה משותפת, שמאחדת יוצרים מעולמות תוכן ומדיומים שונים. באופן אישי אני מתרגש מההזדמנות והחוויה של פרויקט שמשלב עבודת צוות ותקשורת לצד הכרות וקשרי יצירה חדשים. בראייה קדימה, אחתור לשיתופי פעולה נוספים מסוג זה.

בסופו של דבר ״יער״ המשיך את החיפוש של תום ושלי אחר לוקיישנים שאינם מזוהים באופן ישיר עם הנוף המקומי, הארץ־ישראלי. כמו הניסיון שלנו לצטט נוף אלפיני ב״המייל הבלתי נראה״ (שצולם בחרמון), גם הפעם המשכנו את הקו באיתור יער שאינו מרגיש כמו ״ישראל 2021״. הניתוק מ״הכאן ועכשיו״ והכניסה ליקום מקביל עזרו לנו – ובשאיפה גם לצופים – לחדד את המסר ולהתמקד בשאלות כמו מיהו האויב, מה מניע אותו, ומהם יחסי הכוחות הפועלים בשטח נתון.

* * *

יהונתן לויטס | A Forest
בימוי: תום גן־אור; מפיקה: אלרי כרמון; צילום וידאו: תום גן־אור; צילום סטילס: ארקדי ספיבק
משתתפים: צ׳ון וואנג קים, בילי ברי, צ׳יאקי הוריטה, יוני סימון, דניאל סטפן
סטיילינג: בן ציון־פורת; עוזר הפקה: בועז עזרא; סאונד: יחזקאל רז; עריכת צבע ועיצוב גרפי: תום גן־אור; תודות: סיון מילא, עמליה סמית׳


*כוכבית מייצגת שדות חובה

תגובה אחת

  1. נירה כלב

    יער נהדר, ריצה, בריחה ,……יפה אבל מה פתאום נשק…יורים על אשה כאילו היתה אילה
    או מה הכוונה כי לא ראיתי הכל.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden