כל מה שחשוב ויפה
שחר אבנט. צילום: סימסיסטרס; תצוגה: עודד קאשי
שחר אבנט. צילום: סימסיסטרס; תצוגה: עודד קאשי

שחר אבנט מתכננת לכבוש את העולם

עם שלוש קולקציות חדשות שהציגה בשבוע האופנה (ומיני קולקציה של בגדי ים), שחר אבנט פותחת חנות חדשה ברחוב שינקין בתל אביב, ומבינה שתהיה חייבת להתעמק גם בעולם של אופנה דיגיטלית

ברגע שנכנסים לסטודיו הצבעוני והשמח של שחר אבנט אפשר לשכוח מכל האפרוריות, החמסין והאובך שבחוץ. כנראה שגם החנות החדשה שתפתח בחודש הבא, ברחוב שינקין בתל אביב, רגע אחרי התצוגה שלה בשבוע האופנה, תהנה מאותם גווני הצבע העשירים שכל כך מאפיינים אותה.

״החנות החדשה לא תהיה על חשבון הסטודיו שכיום משמש גם כשואורום״, אומרת אבנט. ״הסטודיו ימשיך ויתפקד אבל רק לטובת מדידות. החנות החדשה תהיה חלון הראווה של המותג. להפעיל שתי חנויות בתל אביב זה עסק מורכב, וגם עם חנות וסטודיו יהיה לי מורכב כי אזגזג בין שני המקומות. אבל אני שמחה ובעיקר מתרגשת״.

את עוברת שינויים רציניים. 

״נכון, נראה כאילו הדברים חוזרים למסלולם אחרי שנתיים של קורונה. מבחינתי יש פה המון דברים שמתרחשים בו זמנית. הכל בקצב מואץ. זה פיצוי על החודשים הארוכים וכמעט ההדממה שהקורונה כפתה עלינו״.

איך מרגישים אחרי תצוגה כל כך גדולה ומשמעותית?

״יום אחרי תצוגה תמיד מגיעה ירידת מתח רצינית, מן תחושה של ריקנות. תצוגה היא תהליך שלוקח לעבוד עליו הרבה מאד זמן, וזו שהוצגה בשבוע האופנה האחרון כללה שלוש קולקציות שעליהן עבדתי לקראת עונת אביב-קיץ 2022. הדדליין לתצוגה במסגרת שבוע האופנה קבע לוח זמנים נחרץ והוביל לחודש של מאמץ גדול״.

שבוע האופנה קורנית תל אביב 2022. צילומים: עודד קאשי

שבוע האופנה קורנית תל אביב 2022. צילומים: עודד קאשי

בימים אלה חוגגת אבנט חמש שנים למותג העצמאי שלה, שהקימה בשנת 2017. בשנה הראשונה אחרי סיום לימודיה בשנקר התלבטה לגבי הכיוון שבו תמשיך, ובסוף בחרה בהקמת בית אופנה עצמאי על שמה – מה שרחוק להיות מהמסלול הקל. כבר מתחילת הדרך עיצוביה זוכים לנראות מרשימה ולהרבה אהדה ופירגון מצד אנשי הענף כולו.

אבנט הצליחה לייצר הדים בינלאומיים, והיום היא מוכרת כבית אופנה אוונגרדי וצעיר, שמלביש כוכבות בינלאומיות מהשורה הראשונה כמו זאנדייה, ביונסה, כריסטינה אגילרה, קמילה קאביו, קלי רולנד ועוד. היא הלבישה גם את הכוכבות המקומיות הגדולות כמו נועה קירל ונטע ברזילי. אבל היא לא נחה על זרי הדפנה ולא לוקחת שום דבר כמובן מאליו.

להצליח זה עדיין סוג של נס. להיות עסק מצליח ומתפרנס בישראל זה ממש לא מובן מאליו, בעיקר לא אחרי תקופה של קורונה

״יחד עם ההצלחות תמיד קיימת אצלי גם חרדה מסוימת. אבל אין לי פחד להיכשל, אולי כי נכשלתי כבר הרבה פעמים. יש טעויות שאני משלמת עליהן מחיר, וזה אולי מה שמסייע לי לשמור על עצמי. להצליח זה עדיין סוג של נס; להיות עסק מצליח ומתפרנס בישראל זה ממש לא מובן מאליו, בעיקר לא אחרי תקופה של קורונה. החוכמה היא לאהוב את מה שיש, להעריך את הקיים ולצד אלה – לא לנמנמם אפילו לרגע. אני חדורת מטרה, רעבה להצלחה ויש לי עוד רשימה ארוכה של דברים שאני מתכננת להשיג בחיי המקצועיים״.

הרימה את הכפפה

בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 השיקה אבנט שלוש קולקציות בתצוגה שלה קראה ״על החיים ועל המוות / גלגול מלא״, לצד מיני קולקציית ביכורים של בגדי ים. את התצוגה, שעסקה בחיים ובמוות דרך מטאפורה של חיי פרפר, היא הקדישה לאמה שנפטרה לפני פחות משנה.

״אמי היתה מאד דומיננטית בחיי. העובדה שהיא נתנה לי גב לאורך השנים היתה הכוח שהניע אותי. גם את תצוגת האופנה בשבוע האופנה בשנה שעברה, שנערכה במתכונת טלוויזיונית, החלטתי לעשות כי היא דחקה בי שזה חייב לקרות. זה היה ממש כשגילינו שהיא חולה. התצוגה הזו והמשך דרכי בכלל הם קיום הצוואה של אמא שלי. אני בטוחה שהיא ממשיכה, מעורבת, נמצאת ותהיה כאן ואיתי כל הזמן״.

שלוש הקולקציות שהציגה אבנט בשבוע האופנה נחלקות לשמלות כלה, שמלות ערב/קוטור, וקולקציית  Ready to Wear) RTW) – כולן יוצעו למכירה בחנות החדשה, כשהאחרונה מביניהן תהיה זמינה גם באתר. שמלות הכלה של אבנט עשויות בדי טול ומשי, מעוטרת ברקמות ידניות וגדושות בפנינים בארוקיות, פנינים טבעיות ואבני סברובסקי גדולות במיוחד. לדבריה, ההתאמה המוחלטת לגוף הלובש את הבגד והנוחות של הכלה בו היא קריטית, ואלה מחייבות התאמה ותפירה מלאה. בשונה מהקולגות שלה בתחום עיצוב שמלות כלה, אבנט מוכרת לכלות את השמלות ולא משכירה אותן כמקובל בענף. טווח המחירים שלהן נע בין 5,000 ל־25,000 שקלים – תלוי במורכבות של הדגם.

קולקציית שמלות הקוטור מלאה גם היא בבדי טול, בדי משי מודפסים, בדי פייטים ובדי סאטן. קולקציית ה־RTW היא קיצית וקלילה, ומתאימה ללבישה יומיומית. בולטים בה בדי כותנה, ויסקוזה, פוליאסטר ומשי והיא מתאימה למזג האויר הישראלי. אבנט מציינת שהשימוש בבדי משי היה קיים מאז ומתמיד, אבל מאז ש״קורנית דיגיטל״ החלה לפעול כאן והטכנולוגיה שלהם מאפשרת להדפיס על בדי משי – היא יכולה להרחיב את השימוש במשי, כשכל ההדפסות מצוירות ומעוצבות על ידה.

אני לא רוצה להפוך ליצרנית של בגדים רגילים שיש בחנויות. זה היתרון במוזרות שלי. מדובר ביצירה פרטית שלי ובשבילי. יש משהו ביצירה העקבית שלי שמסייעת לי להמשיך וליצור את האמנות שלי, כמעט מבלי להתייחס לרעשי הרקע

כשאבנט נשאלת מה פתאום בגדי ים, אפרופו התצוגה בשבוע האופנה, היא מספרת שזה מגיע מהצורך הפרטי שלה. ״אני אוהבת ללכת לים ומאז ומעולם לובשת בגדי ים שלמים. תמיד חיפשתי כאלה שאינם שחורים (הרי ברור כבר לכולם שאני אוהבת צבע), שהגזרה שלהם נוחה ותואמת את הגוף הנשי האמיתי, שאפשר יהיה להסתובב בהם בנוחות ובטבעיות בחוף הים. ובמקביל, שיהיו גם שובבים, סקסיים וצעירים במראה. לא מצאתי כאלה שעונים על כל הקריטריונים, אז הרמתי את הכפפה ועיצבתי קולקציית של בגדי ים בעצמי״.

כחלק מהדי.אן.איי של המותג, ובהתאם למוטו של אבנט Love Yourself, את הקולקציות החדשות (כמו בתצוגות קודמות) דיגמנו דוגמניות במגוון רחב של מידות, גילאים וגוונים. ״המותג שלי שם דגש על נשים אמיתיות רגילות, הבגדים שלי מחמיאים לכולן. בדרך העיצובית שלי זו מחשבה ברורה. אני עסוקה במה אישה היתה רוצה להרגיש כשהיא מתלבשת, ואולי זה שאני אישה זה בעצם יתרון גדול״.

איך את מתמודדת עם ביקורות וצקצקנות?

״זה לא שאני לא מתרגשת מביקורת, ברור שזה נוגע לי. בתצוגה האחרונה, לדוגמה, רק כ־20 אחוז מהפריטים היו עשויים מבדי טול – אבל כמובן שהיו כאלו שאמרו ׳מתי היא תצא כבר מבדי הטול האלו׳. את המעצבים שעובדים רק עם משי מישהו שואל למה רק משי? אז למה שואלים לגבי הטול? הטול הוא חלק מהשפה שלי והוא כנראה יישאר איתי לנצח. כמו כל יוצר, חשוב לי מה אומרים עלי. אבל בסוף אני יוצרת רק את האמת שלי״.

הסטודיו. צילום: מ״ל

הסטודיו. צילום: מ״ל

מה היחסים שלך עם הצבע השחור? הוא נוכח כאן על אף הצבעוניות השלטת. יש אפילו קולב שלם עם פריטים שחורים.

״אני מאוד אוהבת שחור ולובשת שחור. אם אני לובשת שחור אז כל ההופעה תהיה בשחור והאביזרים שיתלוו לכך יהיו בהתאם. נכון, אני מתייחסת לצבע השחור בהופעה באופן טיפה שונה. הוא לא ׳צבע הצבעים׳ כמו שנוטים להגדיר אותו: מי שבוחר ללבוש שחור, עושה את זה לעיתים מהרצון של לא להיראות. אבל אם בוחרים ללבוש שחור – זו בחירה ראויה כדי לייצר אמירה דרמטית. בצבעוניות יש משהו משחרר ומרומם, אני מציעה לכל אישה לנסות וללבוש פריטים צבעוניים״.

אז מי הלקוחה שלך – זו שבוחרת שחר אבנט?

״הלקוחות שלי הן נשים מעניינות, יצירתיות, עם פתיחות מחשבתית מובהקת. אין גיל שמאפיין אותן. היו לי לקוחות שקנו שמלות לילדה שלהן לבת מצווה והיתה לי לקוחה בת 87. אני חושבת שרובן הן נשים חזקות, עם נוכחות בולטת ועוצמתית, שמרגישות בנוח עם איך שהן נראות. אין להן בעיה להיכנס לחדר ושכולם יסתכלו עליהן. לא מתוך רצון לעשות פרובוקציה, אלא בזכות מה שהן״.

מבלי להתייחס לרעשי הרקע

השאיפה הבאה של אבנט היא לצאת לחו״ל ולהשתלב בתעשיית האופנה העולמית. ״אני חושבת שזה יהיה שווה לי, אבל גם להם״, היא מחייכת. ״אני לא רוצה להפוך ליצרנית של בגדים רגילים שיש בחנויות. זה היתרון במוזרות שלי. מדובר ביצירה פרטית שלי ובשבילי. יש משהו ביצירה העקבית שלי שמסייעת לי להמשיך וליצור את האמנות שלי, כמעט מבלי להתייחס לרעשי הרקע. אני רוצה לכבוש את העולם. אני מרגישה שדברים שאפשר לעשות בעולם קשה מאד לעשות כאן״.

במקביל מתחילה אבנט להתעמק גם בעולמות האופנה הדיגיטלית, NFT ועולמות המטאוורס. ״זה מרתק אותי. זה עוד כלי שחייבים להבין איך משתמשים בו. כמו שלמדתי לצייר באמצעות המחשב, אני מרגישה חייבת להבין ולהשתמש גם בכלי הזה. אני משוכנעת שבתקופה הנוכחית ובעתיד הקרוב העולם יישאר פיזי. בתי אופנה ימשיכו ויפעלו וייצרו בגדים. אבל כאשת מקצוע, אני חייבת להבין ולהיערך לדבר הבא. ויפה שעה אחת קודם״.

עוד שאיפה מרכזית של אבנט היא ללמד בשנקר. ״אני רואה בזה שליחות. שנקר הוא מקום ששינה את חיי, ואני רוצה להחזיר את זה לדורות הבאים. יש לי הרבה מה לתת להם.  אבל הדבר שאני באמת הכי רוצה בחיים הוא בית, משפחה וילדים – כדי שאוכל לחזור בסוף היום לבית היפה והחמים שלי. מצידי הוא יכול גם להיות על גדות נהר בצפון הארץ, שם גדלתי״.

birds

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden