כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

WALLABY. צילומים: אלכס פרלמן

וולאבי: קטן, מתקפל, אבל יגיע רחוק  

שלי אגרונין מציינת שנה ל־WALLABY, מותג עיצוב של מוצרי מתכת מתקפלים כמו פמוטים, חיות ואפילו חנוכייה. ״מרגש אותי לראות פריסה אנונימית שתוך כמה קיפולים הופכת למוצר שימושי״, היא אומרת

Yuval:

הי שלי, בוקר טוב, מה שלומך?

Shelly:

בוקר טוב. הכל מצוין. מה שלומך?‎

Yuval:

גם, לא רע בכלל! ספרי לנו על WALLABY: למה את אוהבת לקפל? ועוד במתכת‎

Shelly:

האהבה לקיפולים התחילה לפני כעשור כשעיצבתי קולקציה ראשונה של מוצרי קייטרינג בעבור מותג אמריקאי Rosseto. חיפשתי חומר חזק ועמיד שמאפשר להגיע לצורות מעניינות. גיליתי את המתכת ואת כל הצורות המדהימות שהיא מאפשרת לנו. מאז אני מאוהבת 🙂‎

Yuval:

באיזה קונטקסט זה קרה (הקייטרינג)?‎

Shelly:

החברה מפתחת ומוכרת מוצרים בעבור מסעדות ומלונות. המוצרים צריכים להיות עמידים מצד אחד ואלגנטיים מצד שני. כל שנה אנחנו מפתחים יחד קולקציה חדשה. גם אחרי מאות מוצרים שיצאו לייצור, עדיין מרגש אותי לראות פריסה אנונימית של מתכת שתוך כמה קיפולים הופכת למוצר שימושי. את החוויה הזאת אני רוצה להעניק ללקוחות של וולאבי

Yuval:

זה היה לפני עשר שנים. מה עשית מאז ועד היום? ‎

שלי אגרונין. צילום: יורי פק

Shelly:

סיימתי את הלימודים במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל ב־2004. מאז ועד לפני שנה עבדתי בסטודיואים ועיצבתי מוצרים בעבור חברות ויזמים פרטיים. במסגרת התפקיד פיתחתי מוצרים בעבור תנובה, מי עדן, תפוזינה ועוד. כל פרויקט כזה הפגיש אותי עם הרבה אנשים ותחומים חדשים ומעניינים

Yuval:

ומתי פתחת את  וולאבי?‎

Shelly:

רשמית וולאבי נפתח בחנוכה 2017, לפני שנה בדיוק. החלום, הסקיצות והמודלים התחילו כשנה לפני כן‎

Yuval:

עם איזה מוצרים יצאת לדרך?‎

Shelly:

התחלתי עם שלושה פמוטים: הצמד קארל וקלארה, וקאנו, שהוגדר כפמוט לאנשים יצירתיים בגלל החופש שהוא מאפשר בקיפול. שמחתי לראות שדווקא קאנו הופך לרב מכר. כמעצבת, משמח אותי לראות אנשים שאוהבים יצירתיות.

הפמוטים, כמו כל מוצרי וולאבי, נמכרים במצב שטוח, בתוך מעטפה מעוצבת. קארל וקלארה נראים כפס מלבני שתוך ארבעה קיפולים פשוטים הופכים לפמוטים. הקיפולים נעשים בידיים בלבד ללא צורך בכלי עבודה. אני מאוד משתדלת להקפיד על פשטות, גם ויזואלית וגם בקיפול. חשוב לי שכל אדם יצליח ליהנות מהתהליך ומהתוצאה.‎ הרבה אנשים קונים את הפמוטים כמתנה לחו״ל: בגלל הצורה השטוחה, נוח להכניס אותם למזוודה

Yuval:

ואז? יש שלושה פמוטים. איך ממשיכים מפה?‎

Shelly:

פשוט קופצים למים 🙂 למרות המלצות של יועצים עסקיים, שדוגלים בפיתוח קולקציה של לפחות עשרה מוצרים לפני יציאה לשוק, אני רצתי עם שלושת הפמוטים שלי לכל מקום אפשרי: חנויות, אתר אינטרנט, חנויות וירטואליות, פלאש־סיילים. כרגע אני חושבת שזה היה הדבר הנכון בעבורי, כי מכל מקום כזה קיבלתי הרבה פידבקים שהשפיעו על הפיתוח של המוצרים הבאים.

הסיבה הנוספת ל״קפיצה״ היא כנראה חוסר הסבלנות שלי: אני אוהבת לפרסם מהר ולקבל לייקים. מי שנכנס לעמודי המדיה החברתית שלי, יכול לראות שם הרבה סקיצות ידניות, מודלים מנייר, התחלות, מחשבות… אני לא מצליחה לשמור בבטן. אפשרות של פרסום מהיר היא חלק מהדלק שלי. וכשאני אומרת לייקים הכוונה לא רק לפידבק חיובי, אלא גם שלילי. המתבוננים מבחוץ רואים הרבה פעמים את מה שאני לא מצליחה לראות בגלל התאהבות עיוורת בפרויקט

Yuval:

שנה אחרי, כמה מוצרים ואיזה יש לך?‎

Shelly:

כרגע יש לי 14 מוצרים שנמכרים בחנויות עיצוב בארץ ובאירופה; ממש השבוע אני מתחילה למכור בחנות של מוזיאון Benaki ביוון. שיתוף פעולה עם חנות חדשה הוא תמיד התרגשות עצומה.

במקביל לפמוטים עיצבתי סדרה של פסלוני חיות: שור, משפחת דובים, פיל, מחזיק תכשיטים בצורת אייל. לפני ראש השנה יצא מוצר חדש בשם Fori – קערת פרות עם המון אפשרויות קיפול. ‎המוצר האחרון בסדרה הוא חנוכיית אוריגמי, שגם היא נמכרת שטוחה. בכל לילה של חג מקפלים אחד מהקנים שלה ושמים נר. החנוכייה נכנסה למצעד המתנות המומלצות לחגים של המגזין הניו־יורקרי Hadassah.

והקולקציה שאני מפתחת עכשיו נקראת Wallaby Wall: אוביקטים גדולים שמיועדים לקירות. גם הם כמובן יהיו מתקפלים

Yuval:

יש הבדל בין מה שהולך בארץ לבין מדינות אחרות בעולם? ‎

Shelly:

יש אלמנטים, כמו אייל לדוגמה, שיותר מתחברים לחגים הנוצריים ולכן נמכרים יותר טוב בחו״ל

Yuval:

וחוץ מזה? כולם אוהבים לקפל?‎

Shelly:

לא :-))) כמו כל מוצר DIY או חצי DIY, יש אנשים שמאוד מתחברים ונהנים מהתהליך ויש אנשים שמעדיפים את המוצר מוכן ועומד על המדף בחדר שלהם

Yuval:

אז רגע לפני שנפרדים, אולי תגידי מילה על השם? למה וולאבי?‎

Shelly:

וולאבי הוא סוג של קנגורו מאוד קטן. למה דווקא וולאבי? כי הוא קטן אבל קופץ רחוק

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden