כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

שולחן PLUG, סטודיו Other : WISE. צילומים: הילה שייר, עמית אופק

הילי לזרוב: גם סלי כביסה יכולים להיות סקסיים

״נמאס לנו ממוצרים יפים שאי אפשר לקנות, בגלל זה אנחנו כאן״, אומר הילי לזרוב מסטודיו ״Other : Wise״ לעיצוב פנים ומוצר על אתר המוצרים שהשיקו לאחרונה

Yuval:

הי הילי, מה קורה? מה שלומך?

Hili:

טוב מה שלומך?

Yuval:

גם, לא רע בכלל. מזל טוב על אתר המוצרים החדש. נראה טוב!

Hili:

תודה רבה! עבדנו קשה בשנתיים האחרונות…

Yuval:

רואים. מה קרה שהחלטתם לצאת לעולם עם קולקציית מוצרים?

Hili:

האמת שמהרגע הראשון היינו בעולם של מוצרים, פשוט החלטנו לחזק את זה. לפני שש שנים יצאנו עם הקולקציה הראשונה והתחלנו לעבוד עם מספר מותגים בארץ וגם קצת בארצות הברית, אבל ראינו שקשה להנגיש את המוצרים בגלל המכפלות של החנויות. זאת הסיבה שהחלטנו להשאיר את הכל אצלנו: מחשבה – עיצוב – מוצר

הילי לזרוב ורועי קדרנל. צילום: אביעד בר־נס

Yuval:

מה היה בקולקציה הראשונה? מה היא כללה?

Hili:

הקולקציה כללה שולחנות, גופי תאורה, מתלי בגדים, מתקני מגזינים (שאיבדו רלוונטיות), קולבי מעילים, תומכי מדפים, מעצורי ספרים: יותר בכיוון של אקססוריז ופחות בכיוון של ריהוט. הייתה זרימה טובה אבל פחות הרגשנו שזה יכול להפוך למשהו רציני. גם השלבים הראשונים שלנו כמעצבים תמיד כוללים המון מחקר של מי ומה אנחנו, והיום אנחנו יותר מהודקים, יותר החלטיים, ורואים את זה יותר בבירור.

הכיוון שבו אנו צועדים אליו היום כולל את הדברים ״הקטנים״ אבל גם מתחיל ללכת לכיוון הגדולים יותר. כמי שמכיר אותנו כבר כמה שנים, לדעתי גם אתה תשים לב

Yuval:

והקולקציה היום, מה היא כוללת?

Hili:

קודם כל המבחר, כלומר יש היום מספר ורסיות ואופציות לשולחנות סלון לדוגמה, אלמנט שבקולקציה הראשונה היה מאד חסר. בנוסף היום ההתמקדות היא בסופו של דבר לגלוש לכל חדר בבית או במשרד. אנחנו משתדלים להתמקד בעיצוב של אלמנטים שממש ״צריך״ ופחות על אלמנטים שיש להם ביקוש נמוך. אם אנחנו מרגישים שיש צורך בסל כביסה כי סלי הכביסה המוצעים לא מספיק סקסיים בעיננו, אז ניגש לשם

Yuval:

סלי כביסה סקסיים! אהבתי

Hili:

חחחחח. תראה את התמונה ותגיד שלא… אני חושב שסקס־אפיל יכול לגעת בכל אלמנט שמקיף אותנו ביום־יום

סל כביסה, מתלה כביסה ומראה

Yuval:

מסכים לגמרי. ואם כבר אנחנו פה, ספר קצת על האסתטיקה והחומרים, כי במבט ראשון אני תוהה אם יש קהל – או מי הקהל – לדברים שלכם פה בארץ. יש הבדל בין לעצב לפרויקט או ללקוח ספציפי לבין לצאת עם זה לעולם

Hili:

אנחנו מרגישים והרגשנו את הקהל הרבה לפני שהאתר יצא לאוויר העולם, הלקוחות שלנו שמבקרים בסטודיו היו הראשונים שנחשפו למוצרים, והמון רכישות נעשו הרבה לפני שהאתר עלה. אני חושב שככה קיבלנו את הבטחון שאפשר להראות את זה גם לשכנים״. אני חושב שהקהל הישראלי הוא קהל שהופך למתוחכם ואט אט מבין יותר ויותר עיצוב; ומבין יותר אסתטיקה, פשטות ותוכן מנגד.

האסתטיקה הגיעה, מה שנקרא, מבית הספר, מדברים שנמשכנו אליהם עוד כסטודנטים, אם זה תנועת הבאוהאוס, המינימליזם, הפשטות בהחלטות. החומרים הם האהבות שלנו: אנחנו מכורים לחומרים הישירים, המתיישנים. ההצע מתחיל בחומרים טבעיים כמו שיש, פליז, עץ גמיש, עורות אוכף, בטון, ברזל וזכוכית.

מבחינתנו שיש הופך לרהיט בלי הרבה מאמץ, הטקסטורה והגוונים עושים את העבודה. כל השאר זה מחוות. העתיד שלנו יעסוק גם בפלסטיק וחומרים פחות טבעיים, ללא ספק גם שם אנחנו רוצים לגעת. כרגע אנחנו דוחפים לקצה את פשטות ההרכבה, החיבורים, השימוש בחלק של מוצר אחד במוצר אחר.

אנחנו תמיד לוקחים את קונצרן פולקסווגן כדוגמה, כשימוש בפלטפורמות דומות כדי לייצר הצע גדול יעיל ונגיש יותר. נגישות היא שם המשחק. נמאס לנו ממוצרים יפים שאי אפשר לקנות! בגלל זה אנחנו כאן

Yuval:

לא בטוח שהבנתי את השוואה לפולקסווגן…

Hili:

השלד של חלק גדול מהמכוניות של ימינו משמש לכמה וכמה מודלים ודגמים. השימוש באותו שלד מוזיל את עלויות הייצור ומנגיש את המוצר בסוף ללקוח. PLUG, השולחן שלנו, בנוי על השיטה הזאת: השלד הוא אותו השלד, רק המשטח שונה. באופן דומה הידיות של עציצי TEXAS שלנו הן מתלי ה־RADIO: אפרכסת הפליז מופיעה במספר מוצרים, זה מייצר אחידות לקולקציה וזה מנגיש את המוצר מבחינת המחיר ללקוח. למרות שהעיסוק הראשוני הוא תמיד ברעיון ובמסר שהמוצר מעביר, זה תמיד אחרי זה עובר לשאלה האם זה יכול להופיע בכל בית?

עציצים

מתלים

שולחן PLUG

Yuval:

אז יש לי שאלה: איפה הקו של המוצרים ממשיך את הקו של הפרויקטים שאתם עושים בעיצוב פנים? ואולי תספר רגע עליכם לטובת מי שלא מכיר?

Hili:

אנחנו סטודיו Other : Wise לעיצוב פנים ועיצוב מוצר, שהוקם לפני שמונה שנים. התחברנו (אנוכי ורועי קדרנל) כבר בשנה השלישית ללימודים בבית הספר לעיצוב במכללה למנהל בראשון לציון, ומאז לא הפסקנו לשתף פעולה לרגע.

אני חושב שבימים אלו שני התחומים מתחילים ממש להתחבר אצלנו. במשך זמן רב עסקנו בעיקר בתחום המסחרי – מסעדנות, אולמות אירועים, משרדים ולובאים – ופחות רצינו לעסוק בבניה הפרטית ובעיצוב של דירות. היו המון לקוחות שממש התעקשו, אז היינו שם, אבל היום אנחנו מעצבים להרבה לקוחות שלנו גם את הבתים הפרטיים ואת דירות הגג, כך שבאופן טבעי אנחנו נדרשים יותר ויותר להמציא את עצמנו בתוך העולם הזה, וגם המוצרים שלנו מקבלים במה נוספת.

בנוסף, גם כושר ההמצאה מתחדד כשאתה חי את זה יותר ויותר. גם בחיים הפרטיים, אגב, בגיל 37 אתה מבין יותר מה בית צריך מבגיל 30. אני חושב שבקו המוצרים זה הכי אנחנו שיש וזה פחות הלקוח, זה פחות דרישה או סגנון, זה פחות מותג וזה יותר התשוקות שלנו בחלל. לקוח או מותג תמיד לוקח את ה״אני״ שלך ושם אותו במקום קצת אחר. במוצרים אנחנו הלקוחות של עצמנו, ואני חושב שמשם צומחים הדברים הכי טובים

Yuval:

אז מה עכשיו? מה הפנטזיה? לאן להגיע? או מה לעצב?

Hili:

אני חושב שהפנטזיה הכי חמה שלנו כבר כמה שנים היא לעצב בית מלון, זה מבחינתי ״מוצר״ שמעניק משהו משני העולמות, הפרטי והמסחרי. כשאתה בבית מלון אתה רוצה להרגיש הכי נוח (כמו בבית) אבל מצד שני אתה רוצה חוויה אחרת, אתה רוצה תפאורה שונה ומיוחדת שלא חווית עדיין, משהו שירגש אותך ויזכיר לך למה שווה לטוס לפחות פעמיים בשנה.

גם בחווית המשתמש יש את החללים השיתופיים ואת החללים הפרטיים, וצריך לדייק בשניהם; החיבור לסביבה תמיד מעניין בעבודה מהסוג הזה. בכל התענוג הזה נשמח לעצב ולייצר את קוקלציית הריהוט של המלון. הכיוון הוא ליצור בית עיצוב, שיצור חוויה טוטאלית, שייגע כמעט בהכל. כרגע המשאבים שלנו מוגבלים באופן יחסי אז אנחנו לא מצליחים לגעת בהכל, אבל לשם אנחנו צועדים, ואנחנו כבר רואים את התוצאות. אז אני חושב שזאת הפנטזיה

Yuval:

נייס! משהו חשוב נוסף להגיד לפני שמסיימים?

Hili:

זאת רק ההתחלה…

x סגירה

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden