כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

הילי נוי, אמריקן אקספרס

הילי נוי // אמריקן אקספרס

הילי נוי יצרה 120 איורים לאפליקציה של אמריקן אקספרס. השפה החזותית ממשיכה את הקו של החברה, תוך שילוב השפה האישית של נוי, שבאה לידי ביטוי בעיקר בעיצובן של הדמויות ובשילובן של הטקסטורות

חברת האשראי אמריקן אקספרס השיקה לאחרונה אפליקציה חדשה. חברת דלויט דיגיטל, שעיצבה את האפליקציה, הזמינה אותי לקחת חלק בפרויקט וליצור איורים בעבור כל אחת מההטבות שניתנות למחזיקי כרטיס אשראי של החברה. כמאיירת ומעצבת, הפרויקט היה מגוון ומעניין, הן מבחינת החופש היצירתי שניתן לי, והן מבחינת האתגרים שנלוו אליו.

הנפח הגדול של העבודה, 120 איורים ליתר דיוק, היה מאפיין בולט וייחודי של הפרויקט. ניסיון העבר לימד אותי כיצד לעבוד על פרויקטים בהקף גדול של מאות איורים, כך שחווית עומס העבודה לא הייתה חדשה לי. אף על פי כן, הפרויקט הנוכחי כלל תהליך של חיפוש שנועד ליצור גיוון קונספטואלי וחזותי במספר גדול של איורים, תחת שפה חזותית מובהקת ואחידה.

לדוגמה, תחת הקטגוריה קולינריה יצרתי שישה איורים נפרדים להטבות בנושא מסעדות, דבר שדרש פענוח של אותה ההתרחשות מזוויות שונות. בתוצאה, חלק מהאיורים התמקדו יותר בסועדים ובחוויה, וחלק התמקדו בחלל המסעדה, בנוף ובאווירה. ששת האיורים הללו התווספו למגוון נוסף של איורים בקטגוריה הכוללים בתי קפה, ארוחות שף, ארוחות טעימות ועוד.

אפיון השפה החזותית היה חלק חשוב בתהליך העבודה על האפליקציה. כבר בתחילת הפרויקט נפגשנו יעלי פז, מנהלת הקריאייטיב, מאור קוטלר, מעצב UX בכיר בחברת דלויט, ואני עם אמריקן אקספרס במשרדם בתל אביב. השפה החזותית שנבחרה, שהתבססה בעיקרה על כתם וטקסטורה, ממשיכה את הקו החזותי של חברת אמריקן אקספרס הבין־לאומית, ובמיוחד את עבודתו של קולין הסטרלי (Colin Hesterly) לסרטי האנימציה של החברה. אולם, למעצבי האפליקציה של חברת דלויט היה חשוב שאשלב גם את השפה האישית שלי, המקורית, בפרויקט. זו באה לידי ביטוי בעיקר בעיצובן של הדמויות ובשילובן של הטקסטורות.

הצבעוניות של הסדרה נגזרה מהמותג עצמו, שמזוהה עם גווני כחול, אפור ושחור. לחברת אמריקן אקספרס היה חשוב וחיוני מן הסתם לשמר את האפיון הצבעוני של המותג, אולם, במקביל עלתה בקשה שהאפליקציה תהיה צבעונית ומזמינה לשימוש. כחלק מהניסיון להעצים את חוויית המשתמש, הפתרון שהתקבל היה להוסיף צבע אחד לכל קטגוריה, כך שבסך הכל נוספו שישה צבעים עיקריים (אולם לא יותר מצבע נוסף אחד באיור). הפתרון הצבעוני שמצאנו התחבר לשפה העיצובית שלי, שלרוב כוללת פלטת צבעים מצומצמת ומינימלית.

אתגר נוסף שראוי לציון היה הצורך לשלב בין הטיפוגרפיה לאיורים באפליקציה עצמה. כחלק מעיצוב ה־UX הוחלט כי שמה של הקטגוריה וההטבה עצמה ימוקמו על גבי החלק התחתון של כל אחד מהאיורים. לכן מיקדתי את עיקר ההתרחשות בשני השליש העליונים של האיורים. לעומת זאת, חלקם התחתון של האיורים נותר נייטרלי ואופיין בגוונים בהירים בלבד, במשחקי אור וצל, או בטקסטורות שאינן פוגמות בקריאה של הטקסט. 

במבט לאחור אסכם את הפרויקט המשותף שלי יחד עם חברת דלויט ועם חברת אמריקן אקספרס כחוויה חיובית, שנעמה לאורך כל הדרך. נהנתי לעבוד עם לקוחות שמעודדים יצירה מקורית ומקומית ובעיקר, לקוחות שמעריכים את התפקיד החשוב של איור באפליקציות מובייל, דבר שמוסיף נימה ייחודית לחווית המשתמש והופך אותה לזכירה יותר – וכתוצאה מכך גם את המותג עצמו. 


מדור ההגשות של פורטפוליו כולל חומרים שהתקבלו במערכת מהקוראים שלנו.
שלחו אלינו סיפורים חדשותיים, מידע בלעדי ופרויקטים מעניינים ותקשורתיים.
פרטים נוספים בעמוד ההגשות שלנו

תגובה אחת

  1. אנטוניו

    גאה להיות אביו של מאור, סומך על היכולת ו טעם שלו

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden