כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

דירת המעצב אורון מילשטיין. צילומים: אלעד גונן

אורון מילשטיין: 94 מ״ר שלא הייתי משנה בהם דבר

תכנון דירתו הפרטית ברמת גן זיכה את אורון מילשטיין בפרס בתחרות עיצוב בין־לאומית הגדולה בעולם. ״שטח הדירה שלי 94 מ״ר, וכמוני זכה בפרס פרויקט עיצוב הפנים של מלון הילטון בגואנזו״, הוא מספר, ״מה שנקרא יחי ההבדל הקטן״

״אני עוקב אחרי התחרות כבר כמה שנים ובעבר חשבתי להגיש פרויקט, אבל איכשהו זה לא יצא עד עכשיו״, מספר המעצב אורון מילשטיין, שבסוף השבוע שעבר קיבל את פרס הכסף שבו זכה בקטגוריית עיצוב פנים בתחרות A'design Award – התחרות הבין־לאומית הגדולה בעולם, שכוללת מעל 100 קטגוריות עיצוב (המובילות ביניהן הן אדריכלות, עיצוב פנים ועיצוב מוצר). הפרויקט שזיכה את מילשטיין בפרס היה תכנון הדירה הפרטית שלו, שאליה עבר לפני שנתיים.

אורון מילשטיין. צילום: תום מרשק

״בהתחלה התלבטתי, אבל אחרי ביקורות מחמיאות שקיבלתי עליה החלטתי שהיא כנראה ראויה, מה גם שהיא מביאה לידי ביטוי את התפיסה התכנונית והאסתטית שלי בצורה הכי נקייה ומייצגת. ההקף של הפרויקט אינו מהווה קריטריון בשיפוט, רק האיכות שלו, ורק לשם המחשה – שטח הדירה שלי הוא 94 מ״ר, וכמוני זכה בפרס כסף פרויקט עיצוב הפנים של מלון הילטון בגואנזו, מה שנקרא יחי ההבדל הקטן״. 

לקטגוריית עיצוב הפנים הוגשו למעלה מ־18,000 עבודות מ־141 מדינות, ולדברי מילשטיין העובדה שמבין כל כך הרבה פרויקטים הדירה שלו זכתה בפרס ריגשה אותו מאד. ״בעיקר שמחתי שהפעם, בניגוד לשנים קודמות שבהן רק השתעשעתי עם הרעיון לגשת לתחרות, לא נכנעתי לתובענות של תהליך ההגשה ולא ויתרתי לעצמי בגלל השקעת הזמן שכרוכה בכך״.

גם הלקוח וגם המעצב

מילשטיין, בן 37, הוא בוגר המחלקה לעיצוב פנים במכללה למנהל, ובימים אלה סיים מסלול לימודים שהכשיר אותו כהנדסאי אדריכלות, מה שיאפשר לו לעסוק גם בתכנון האדריכלי של הבתים שהוא מעצב ולא להסתייע בגורמים חיצוניים לצורך התהליכים הרשמיים שכרוכים בו. את תפיסת התכנון שלו הוא מגדיר כשילוב של אסתטיקה ופרקטיקה עם מבט קדימה ״אני לא מאמין בפשרות ודוגל בלעשות דברים עד הסוף או לא לעשות בכלל, כך שכל דבר נבחן בהתחשב בתקציב הנתון״.

המשיכה לאסתטיקה ולאמנות נולדה, לדבריו, ״ביום שנולדתי״, ומגיל צעיר ידע שיעסוק במשהו שקשור לכך: ״מבחינתי זה יכול היה להיות גם עיצוב גרפי, מוצר או אופנה, אבל התגלגלתי לעיצוב פנים וטוב לי במשבצת הזאת, שבמסגרתה אני גם מתכנן רהיטים ואלמנטים״. את ההשראות הוא שואב ממכלול תחומים אחרים, וככלל מאמין שמעצב צריך להיות ״מחובר לחיים. להכיר, לחוות, לגעת בתחומים מגוונים ולפתוח את הראש למה שקורה מסביב. כל זה, מניסיוני, מעשיר את מקורות ההשראה ובא לידי ביטוי בעשייה היצירתיות״.

• רוצה לקבל את הכתבות שלנו לתיבת המייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>

כדוגמה לכך הוא מביא את דמותו הססגונית של וירג׳יל אבלו, אדריכל שהיה גם די.ג׳י והיום הוא המעצב הראשי של קו אופנת הגברים של לואי ויטון. בדרך למעמדו העכשווי נגע אבלו בתחומים רבים, ובין היתר שדרג חולצות טי פשוטות ביותר עם תוספות של טקסטים והומור. ״הסיפור שלו עם חולצות הטי המשודרגות, שהפכו כך לנחשקות ויקרות מאד, היה מה שהנחה אותו בפרויקט מאתגר של עיצוב דירה קטנטונת – 40 מ״ר בלבד – ובתקציב מצומצם. ״כל הפריטים שבה, שהינם בסיסיים ביותר, נרכשו באיקאה, ובאמצעות מניפולציות ותוספות כאלה ואחרות, של טקסטים לדוגמה, הם הפכו ל׳קוליים׳, וכך גם את הדירה למדליקה ומיוחדת״. 

דירת 40 מ״ר בעיצוב אורון מילשטיין

על תכנון דירתו, שבה היה גם הלקוח וגם המעצב, מספר מילשטיין שהוא היה מורכב ומלווה בהבטים רגשיים. ״היו לי המון רעיונות שהתרוצצו בראש, ועברתי תהליך עד שהצלחתי לזקק מהם את מה שנכון לי. היום, במבחן הזמן, אני מבין שהתהליך היה שווה ושדייקתי את העיצוב לצרכים שלי. לא התפשרתי על כלום. הכול בה נוח, זורם ועובד בדיוק כמו שהתכוונתי שיהיה, וגם אחרי שנתיים שאני גר בה לא הייתי משנה דבר״.

את התכנית המקורית של הדירה, שממוקמת בקומה 14 בבניין מגורים יוקרתי ברמת גן, הוא שינה מקצה לקצה, וגם זו הנוכחית עברה שינויים עד שהתגבשה למופעה הסופי. ״התחלתי את התכנון עם התחלת הבנייה של הבניין, שארכה יותר זמן מהמצופה, ובזמן שעבר בין לבין רכשתי עוד ניסיון ועוד תובנות, שהולידו עוד שינויים. את הזמן ניצלתי גם לליקוט פריטי עיצוב שמצאו חן בעיני, והם המתינו לא מעט עד שהדירה הייתה מוכנה״.

התכנון הסופי חילק את שטח הדירה לשני אזורים: אזור ציבורי המכיל סלון, מטבח עם יחידת אי גדולה שמשמשת גם כפינת אוכל, כולל לאירוח, ופינת עבודה/ משרד. האזור הפרטי מכיל סוויטת שינה מפנקת, עם חדר רחצה וחדר ארונות בגודל של חדר לכל דבר, ״הממ״ד, שאת מיקומו לא יכולתי לשנות״.

המעבר לסוויטת השינה והכניסה לשירותי האורחים הוטמעו בתוך קיר המטבח הארוך, שתוכנן על ידו כקיר תלת־ממדי. ככלל, למעט כיסאות ושולחנות הסלון, את כל יתר האלמנטים ופריטי הריהוט הוא עיצב ייעודית כקסטם־מייד: ״אני חושב שבעבודה מול הספקים ואנשי המקצוע הייתי לקוח קל יותר מאשר כשאני מתכנן בעבור לקוחות ונלחם על זמני ביצוע. כשהיה צריך לחכות חיכיתי בסבלנות״.

גוף העבודות של מילשטיין כולל גם פרויקטים שביצע בחו״ל, בעיקר עיצוב חנויות קוסמטיקה של מותגי איכות בקלן, בפרנקפורט, בברצלונה ובארצות הברית. ״כמי שאוהב להסתובב בעולם, אני נהנה גם לעצב במקומות אחרים. זה שונה, ומבחינתי זו חוויה עם טעם מיוחד. עכשיו הזכייה עושה לי חשק להמשיך ולגשת לתחרויות בתקווה שזה יוביל אותי קדימה והלאה, לפרויקטים נוספים מסוג זה מחוץ לגבולות המדינה״.

לקריאה נוספת

x סגירה

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden