
מה קורה // רון אסולין
מי?
רון אסולין, 30, גר בתל אביב.
אתר / פייסבוק / אינסטגרם
סטטוס זוגי?
אני חי עם בן זוגי בשש השנים האחרונות, עודד.
מה בצלחת?
המאכל הראשון שלימדתי את עצמי להכין היה אורז עם חלב, מעין קינוח טורקי, כשעוד הייתי צריך לגרור כסא כדי לראות מה מתרחש בתוך הסיר.
איפה ומתי אפשר לראות את העבודות שלך ומה כדאי שנדע עליהן לפני שאנחנו רצים לשם?
התמזל מזלי ואני מציג בימים המוזרים האלו את ״המעלית והנוכל״ באופנובנק, חלל פרויקטים טרי שהקימו האמנים יואב וינפלד ועומר שיזף. הבניין שבו מוצגת התערוכה איכלס בעבר הלא רחוק את משרדיו של בנק דיסקונט, וכיום מאכלס תחת השם סטודיובנק חללי עבודה ותצוגה של אמנות. החזות המשרדית הזו עדיין נוכחת, והעבודה המוצגת בכניסה לחלל נוצרה מתוך משחק עם המנגנון של וילון משרדי.
הדימוי שהתקבל על גבי הווילון מייצר טופוגרפיה של הנוף שמאחוריו, וקשור בפעולה של השטחה. כך גם העבודות האחרות בתערוכה, מפנות את תשומת הלב אל המנגנון שלהן, ואל הפער שבינו לבין מה שאפשר לראות מהחזית.

צילומי הצבה: אלעד שריג
המחשבה על הפער הזה נולדה מתוך עבודת התבליט המכסה את אחד מקירות החלל. התבליט מורכב מדלתות מעלית הבנק שמצאתי בעליית הגג של הבניין. זו היתה מבחינתי התנסות די ראשונית עם עבודה שחושבת רק את הפרונט, מתעלמת מצידה האחורי, ומסתירה מה שאינו שייך לאשליה.
הטיוח הזה עניין אותי לאורך העבודה על התערוכה כרגע של חוסר כנות, שבו יצירת האמנות הופכת לאחיזת עיניים. בתערוכה ניסיתי לעורר בצופה חשדנות ובחינה של העבודות, ואת ההבנה שהרטוריקה הקורקטית או החזית המעונבת, מסתירה איזשהו מנגנון פעולה, ולא תמיד הולמת את התוכן העברייני שגלום בתוכה.
איזה אמן מפורסם פגשת ואיך היה?
זה קרה במהלך אירועי הפתיחה של תערוכת הפיסול במונסטר, גרמניה, שנערכת אחת לעשור. הגעתי לעבודה של פייר וויג, שהתמקמה בקצה העיר, ולתדהמתי הרבה היא היתה סגורה. אחרי כמה דפיקות מהוססות, הדלת נפתחה ומאחוריה עמדה האסיסטנטית של וויג. ביקשתי שתמסור ד״ש.
מהו פרויקט החלומות שלך וכמה כסף צריך כדי לממן אותו?
תמיד אשמח למימון, אבל למען האמת זה פחות העניין. לרוב העבודות שלי מורכבות מרדיי־מייד שאני מוצא ברחוב, והבעיתיות עולה כשאני רוצה משהו שעוד לא מצאתי.
מה פריט הלבוש האחרון שקנית?
מסכה מנומרת לפתיחה.
רוצה להשתתף במדור? שלחו לנו מייל לכתובת [email protected]
לקריאת כל המדורים לחצו כאן
תגובות