כל מה שחשוב ויפה
נילי אריאלי, שכבה דקה
נילי אריאלי, שכבה דקה. צילומים: מ״ל

נילי אריאלי והילה ליזר בז׳ה בגלריה N.D

פורטפוליו Promotion: תערוכת יחיד לנילי אריאלי ופרויקט סרט לילה של הילה ליזר בז׳ה בגלריה N.D. פתיחה: שלישי 25.5

שכבה דקה / נילי אריאלי

אוצרת: רונית רוט חדד

נילי אריאלי מציגה שלוש סדרות של עבודות, שהחוט המקשר ביניהן הוא עיסוקה ב״שטאנץ״ כמושג, ובחלק מהעבודות כמצע ליצירה. שטאנץ בערך המילוני הוא תבנית קבועה לטביעת צורות ובנוסף משמש כביטוי לדפוס פעולה קבוע.

בסדרת השטאנצים בתערוכה, אריאלי משתמשת בכל מיני שטאנצים שאספה ששימשו ליצירת פולדרים, מעטפות, ניירות פרסום ועוד. הציור על האוביקט התבניתי מסתיר כמעט לחלוטין את המצע הגולמי כשאריאלי משאירה סימנים שצריכים להתגלות לאט תוך כדי צפיה מדוקדקת בציור. 

הדימויים המצוירים עצמם, משלבים את המסמן והמסומן בקווים אילוסטרטיביים שנדמה לכאורה שאין להם קשר למצע תבנית פס הייצור. 

אבל הקשר נבנה כשכבה דקה, ככזה המחבר בין החומר לרוח ולמבט. לעיתים יהיה זה פרגמנט של בעל חיים, צמח, גינה או עצי ברוש, כאלו שנתפסו לרגע בזווית העין, ברגע ספציפי בזמן ומשכו את תשומת לבה.  בכל העבודות בוחנת אריאלי את המקומי, המקום שבו היא מתבוננת, האם היא חשה בו זרות או שייכות, והאם ניתן לבטא כל זאת במעטה של צבע. 

עבודות נוספות בתערוכה מתוך סדרת ציורים של אריחי רצפה, כשהדפוס החוזר, הפאטרן, מתייחס אף הוא לסימנים והמסומנים שאותם אריאלי בוחנת. אלו מובילות אל סדרה נוספת של ציורי שמן על בדים גדולים בדרך כלל. גם סדרה זו מבטאת באופן מובהק את העיסוק של אריאלי בסימנים המתגלים בתוך הדימוי, דרך קווי המתאר העדינים המובחנים מבעד לרקעים של צבעוניות לעיתים בעלת שכבה דקה ולעיתים מהווים חקירה של הדפוס החוזר.

הילה ליזר בז׳ה / אנשי השיח

 אוצר: דורון פישביין

עבודת הוידאו ״אנשי השיח״ צולמה מבעד לחלון הסטודיו שלי ברחוב שוקן פינת קיבוץ גלויות בואכה תל כביר, המרחב שבו גלריות לאמנות, עורכי דין ואנשי עסקים מתחככים שלא מרצון עם עובדי הלילה וחסרי הבית על בסיס קבוע.

מזה זמן מה משכה את תשומת לבי קבוצה של חסרי בית שהקימו לעצמם מחסה בתוך שיחים, במרחב נטוש בין כבישים ובניינים. לקראת צו ההסתגרות בזמן מגפת הקורונה, צילמתי את המראה מחלון הסטודיו, וכמה ימים לאחר מכן פונתה הקבוצה על ידי פקחי עיריית תל אביב שבאו עם טרקטור ליישר את השטח.

הילה ליזר בז׳ה, אנשי השיח

הילה ליזר בז׳ה, אנשי השיח

ההוראה להישאר בבתים בזמן זה הביאה אותי לחשוב מה קורה עם האנשים הללו ועם חסרי בית שכמותם, כשגם המרחב הציבורי מתרוקן מאנשים. הזמן בבית הביא אותי לטפל בווידאו באמצעות טכניקה המוחקת את מרבית הפרטים מהסצינה, מותירה רק קוי מתאר שאינם מאפשרים לצופים להבין באופן מיידי את המתרחש.

הסרט מבקש למשוך את הצופים לתוך הסצנה כדי שינסו להבין את המתרחש בה, ולהסב את תשומת הלב כלפי אלה שבימים כתיקונם נמצאים בשולי המבט שלנו.


גלריה N.D לאמנות עכשווית
רח׳ עוזיאל 52, רמת גן
פתיחה: 25.5; נעילה: 7.6

birds

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden