כל מה שחשוב ויפה
אדם ליף בגלריה בארי. צילומים: אביתר הרשטיק
אדם ליף בגלריה בארי. צילומים: אביתר הרשטיק

״אורטוס״ בגלריה בארי

פורטפוליו Promotion: בתערוכת יחיד חדשה בגלריה בארי מציג אדם ליף סדרה של ציורים, רישומים וקולאז׳ים תבליטיים־רישומיים בהם הוא שואב השראה מהים, האור והנוף הפתוח

בתערוכת היחיד החדשה שלו בגלריה בארי, ״אורטוס״ (אוצרת: זיוה ילין) מציג האמן אדם ליף ציורים, רישומים וקולאז׳ים תבליטיים־רישומיים. הוא משתמש בפלטת צבעים בעלי נוכחות שקופה ובהירה – צבעי כחול עדין וטורקיז ולבן, שנוכח גם כצבע המצע. המרחב בציורים וברישומים נפתח, ולוקח זמן לעיניים להתרגל לאור הקורן מהעבודות, חוויה שעובר גם הצופה הניצב אל מול מרחב הנוף הימי.

במשך עשור היה יורד אדם ליף (נ. 1989) אל הים, לחוף ארסוף־קדם, ועובד אל מול הנוף הפתוח, לומד ומאמץ את האור, הצבעוניות והפיזיקליות הייחודית לו. מוטיבים שחוזרים בעבודתו כוללים את הנוף, פורטרטים, מערכת היחסים בין הצייר לסטודיו ולנוף, מתרחצים והשפעות מהמיתולוגיה היוונית.

לשם התערוכה אורטוס (Ortus) בלטינית משמעויות רבות: זריחה, זריחת השמש/הכוכב, מזרח, התחלה. השמש מיוצגת כעיגול ומופיעה בווריאציות מגוונות בציורים וברישומים. האור העדין והבהיר של העבודות, ותחושת הקלילות עד כדי שקיפות, נוכחת בתערוכה כולה. גם המזרח עצמו בהיבטיו השונים. אדם ליף חש אהבה וקרבה לתרבות היוונית והאגאית. הוא חש כבעל ברית ושותף גיאוגרפי לתרבות זו:  האור הים תיכוני החזק שאנו חולקים והקרבה לים. זוהי תרבות שכל כולה אור וים, ספינות ואיים וגלים.

במחקרו אל מול הים עסק אדם ליף בחיבור בין השמיים למים, בצבעוניות הים תיכונית, בתנועה ובסטטיות, בתעתוע המרחב, בבהירויות, בהרמוניות צבעוניות ייחודיות, בדינמיקה ובתנועה הציורית בין קו לכתם. את כל אלו הוא מוצא בקו האופק של שמים־מים. ציורי המתרחצים קשורים ישירות למתרחצים של סזאן, בפלטה מצומצמת, קוויות בהירה ודינמיקה בין הקרוב לרחוק, הדמויות והרקע, גלים חוצים וקווי  שמיים.


אדם ליף | אורטוס
אוצרת: זיוה ילין
הגלריה בבארי
פתיחה: 13.5; שיח גלריה: 21.5, 13:00
נעילה: 11.6

birds

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden