כל מה שחשוב ויפה
קרקס הבריחה: שבוע העיצוב ירושלים 2021

שבוע העיצוב טוקיו 2013: עודד גוב

חמישה מעצבים צעירים הציגו בשבוע העיצוב של טוקיו, שהתקיים בתאריכים 26/10-4/11/2013. החמישה מגיעים מתחומים שונים – עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, עיצוב קרמי ועיצוב אופנה. חלק מהעבודות נוצרו במיוחד לשבוע העיצוב, חלק אחר הוצג לא מזמן בתערוכות הבוגרים שהתקיימו בארץ בקיץ האחרון. שלושה מהם, בוגרי בצלאל – שירה קרתעודד גוב וזמר פלד – השתתפו בתחרות בפרס אסיה למעצבים עד גיל 30, שכללה 30 מעצבים שנבחרו מתוך 2,000 בסך הכל. קרת וגוב עלו לגמר ואילו פלד זכתה לבסוף בפרס TDW corporate award. השניים האחרים – נורית בן שטרית וליאת ברנדל-גילאון – ייצגו את בתי הספר שבהם למדו עד לאחרונה: ויצו חיפה ושנקר. במהלך השבוע יתפרסם בפורטפוליו פרויקט מיוחד, שבמהלכו יוצג בכל יום אחד המעצבים לצד העבודה שהציג בשבוע העיצוב.

מי אני

עודד גוב, בן 30, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (2011), לומד במסלול ניהול עיצוב בתוכנית לתואר השני בעיצוב תעשייתי בבצלאל.

ogov

מה הצגתי

Albumart, פרוייקט שמציג קונספט חדש להאזנה וצריכה של מוזיקה באמצעות חפץ פיזי. בעולם שבו אפליקציות, קבצים ותכנים דיגיטלים תופסים מקום מרכזי יותר ויותר, נשאלת השאלה מה מקומם של החפצים הפיזיים. שאלה זו מעסיקה כיום רבים בעולם העיצוב, בעידן שבו החפצים שאהבנו לקנות, להשתמש ולאסוף נעלמים.

במוסיקה, לחפץ הפיזי, לאלבום, היתה משמעות חשובה, והאמנות שבו היא חלק בלתי נפרד מהאמנות שבמוזיקה. בעידן האינטרנט והורדות השירים, החפץ הפיזי נעלם. פורמט המוזיקה החדש שאותו אני מציע הוא אומנם פיזי, אך שייך לעולם הדיגיטלי. Albumart משמש במה חדשה להעברת תחושה נוספת, מעבר למוזיקה. התפר שבין הפיזי והווירטואלי הוא אחד הנושאים שיותר מעניינים אותי כמעצב. בשנים האחרונות חקרתי את הנושא והפרוייקט שהצגתי מציג פרשנות לאינטרקציה דיגיטלית באמצעות חפצים.

Oded-Gov

התגובות שקיבלתי

הצגת הפרוייקט בטוקיו היתה מבחינתי הסביבה הטובה ביותר בשבילו. יפן נחשבת למעצמת טכנולוגיה, ושאלת ה"פיזי – וירטואלי" שהעבודה מציגה התאימה לסביבה שבה הוא הוצב. ציפיתי שיהיו עוד עבודות רבות שיעסקו באינטרקציה דיגיטלית, אך הופתעתי לגלות כי רק מעטים עסקו בנושא. בשל כך בלטה העבודה והיתה מעט חריגה למוצג סביבה. התגובות ברובן היו טובות, עד כמה שהצלחתי להבין (הרוב לא דיברו כלל אנגלית..). השופטים בתחרות, שנתנו ציונים לעבודות במהלך השבוע על מנת לקבוע מי יעלה לגמר, ציינו את לטובה את העיסוק באינטרקציה ובהפעלת מוצר בצורה חדשנית. בסופו של דבר עבודתי נבחרה לגמר התחרות, יחד עם עוד שבע עבודות. אירוע הגמר היה מעמד מיוחד ואף מרגש שבו הצגנו כל מעצב את עבודתו מול קהל רב, בסגנון פצ'ה קוצ'ה (20 שניות לשקופית, סה"כ שלוש דקות). משימה לא פשוטה, ועוד באנגלית… זו הפעם הראשונה בשבילי להציג פרוייקט בצורה כזו וזוהי אכן חוייה מדהימה.

YouTube Preview Image

חוץ מהעבודה שלי

שבוע העיצוב בטוקיו מתקיים מידי שנה וכולל אירוע מרכזי ועוד מספר מוקדים קטנים ברחבי העיר, בדומה קצת למילאנו. מתחם התערוכה המרכזית היה מושקע ומאורגן היטב, כיאה ליפנים. רוב העבודות שהוצגו היו מיפן וחלק הגיעו מרחבי העולם. תערוכת בתי הספר היתה גדולה במיוחד ובה השתתפו גם שני נציגים ישראלים: שנקר וויצו חיפה. לא זיהיתי קו מאפיין ברור לעבודות שהוצגו בתערוכה. נראו מעט מאוד רהיטים והרבה קונספטים שעסקו בתחומי לבוש, חומרים חדישים ואינטרקציה. חשבתי שאראה יותר עבודות טכנולוגיות, אך כאלה נראו רק מעט.

Oded-Gov3

תכניות לעתיד

בתור מעצב צעיר, תערוכה כמו זו יכולה להוות קרש קפיצה לא רע בכלל. בעתיד הקרוב אני מתכנן להמשיך לעבוד בסטודיו, להתמקצע בעיצוב מוצר ולסיים את לימודי התואר השני. בהמשך אני מקווה להיות עצמאי ולנסות לקדם פרוייקטים אישיים שיש לי כיום, או שנמצאים עדיין בקנה. אני שואף להציג ולהחשף בתערוכות שונות בעיקר בחו"ל ולקבל הכרה כפי שהיה בטוקיו.

לקריאה נוספת

נורית בן שטרית | ליאת ברנדל-גילאון | שירה קרת | זמר פלד

Oded-Gov2

*כוכבית מייצגת שדות חובה

2 תגובות על הכתבה

  1. נדב

    פרוייקט חלש מאוד. לא ברורה לי כוונת המשורר. המגמה בשנים האחרונות היא להיפטר מהפיזי ולעבור לדיגיטלי, אז הוא מנסה בכוח להחזיר אותנו אחורה?

    1. yuval saar

      מבלי להתייחס לשאלה אם זה פרויקט טוב או לא, במקביל למה שאתה כותב יש מגמה חזקה מאד להיאחז בפיזי, לחזור לפיזי, למגע, לטקטיליות, למרות ובגלל העולם הדיגיטלי

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden