כל מה שחשוב ויפה
האיורים של רון נדל לבגדי הים של weekends at

סופי שבוע ב...

המייל מהשחיין האולימפי גיא ברנע, ההשראה מהיבשות שמדרום לקו המשווה, האובססיה לאינפוגרפיקות ומספרים: רון נדל מספר על מותג בגדי הים המקומי החדש, weekends at, ועל החשש ״מי אני בכלל שמישהו ילבש משהו שעיצבתי? בכלל למדתי אנימציה!״

קולקציית בגדי הים בהשראת אפריקה

Ron:

הי יובל, מה קורה?

Yuval:

מעולה. מה שלומך?

Ron:

גם. אבל אין־סוף עבודה. כרגיל. איך היה בוונציה?

Yuval:

היה מושלם. לבקר בביאנלה זה סופר מעניין ומעורר השראה. אבל בוא נדבר על בגדי ים!

Ron:

יאללה

Yuval:

אז איך קרה שמצאת את עצמך בעסקי בגדי הים???

Ron:

לפני שלוש שנים בערך קיבלתי מייל. בהודעה הציג את עצמו השחיין האולימפי גיא ברנע, וסיפר שהוא עובד על מיזם חדש של בגדי ים מוצלחים לגברים. הוא ציין שהוא מאוד אוהב את העבודות שלי ובעיקר את הדפסי המחווה לתל אביב, ושאל אם אהיה מעוניין להיפגש ולדבר. מפה לשם מצאתי את עצמי אחרי שלוש שנים שותף במותג לבגדי ים לגברים. לתהליך צירפתי את השותף הנצחי שלי, המעצב הגאון דוב אדר, ושלושתנו ביחד משקיעים כרגע את כל האנרגיה שלנו בבייבי הזה

Yuval:

קטעים. אני מניח שלא ציפית למייל הזה…

Ron:

אני מקבל פה ושם מיילים מפרגנים, או הצעות עבודה מגוונות, אבל לקבל הודעה מספורטאי, ועוד לגבי משהו שקשור בתחום האופנה – זה בהחלט היה משהו יוצא דופן; שילוב של שני נושאים שבאותה התקופה היו יחסית רחוקים ממני

Yuval:

מה גיא אמר באותה שיחה על המוטיבציה שלו לפתוח מותג בגדי ים לגברים? מה היה לו חסר במה שיש (או אין)?

Ron:

הוא היה בשלב מאוד מוקדם של התהליך, זה היה רעיון שהתגלגל לו בראש עוד מתקופת הלימודים בברקלי. הוא תמיד התבאס שבאימונים כולם לובשים ספידואים מכוערים, ותמיד חלם על עולם טוב יותר, מלא בבגדי ים מלאי שיק. אבל לא היה לו כלום בידיים: הוא חיפש מעצב שהוא מתחבר לעבודות שלו, וכשנתקל בדברים שלי, הסגנון מיד התחבר למה שהיה לו בראש.

אבל זה היה בשלב הבדיקות והחקירות. התהליך ממש התחיל כשדוב ואני הצטרפנו. וביחד בנינו הכל מאפס

קיץ 2017 של Weekends At. צילום: אלון ראובני; סטיילינג: לירון שמעוני

Yuval:

ומפה, איך מתחילים? או במילים אחרות: מה עשיתם בשלוש השנים האחרונות?

Ron:

איך מתחילים? אוספים מלא בגדי ים. מנסים להבין מה אנחנו אוהבים ולא אוהבים בכל גיזרה. חוברים למעצבת אופנה (ניבי ברקר המדהימה) ועובדים איתה על הגיזרה האופטימלית בעינינו (זו שהיינו רוצים ללבוש בעצמנו, כמובן). זורקים בתהליך מלא גירסאות לפח עד שמגיעים לגולדן מאסטר. במקביל חושבים על הקונספט של הקולקציה הראשונה מבחינת הפאטרנים והצבעוניות. עושים מחקר ואוספים חומרים והשראות, טובעים בסווטצ׳ים של פנטונים, גונזים דברים שעובדים פחות ומתחילים מחדש. התהליך לקח הרבה זמן כי שלושתנו פדנטים לא נורמליים והיה חשוב לנו שהכל יהיה הכי מושלם שאנחנו מסוגלים. זה, אגב, עוד לפני שלב המיתוג

Yuval:

ואתה חובש את כובע המעצב? תקן אותי אם אני טועה, אבל בשנים האחרונות התמקדת בעיקר באיור

Ron:

קשה לי לקרוא לעצמי מאייר, כי איור הוא בדרך כלל פרשנות ויזואלית שנלווית לתוכן אחר, מרכזי יותר. העבודות שלי עומדות בפני עצמן, אז אני עדיין לא יודע איך להגדיר את המקצוע שלי. אם מסתכלים על זה ככה, אין כל כך הרבה הבדל בין מה שעשיתי קודם (ההדפסים) לבין עיצוב פטרנים לבגדי ים. זה תהליך ויזואלי של מחקר, ניסוי וטעייה. אני משחק עם צורות, עם קומפוזיציות, בונה פאלטה צבעונית, מוסיף פה, מוריד שם, ומרכיב סידרה.

זו עבודה בסדרות – יוצרים קבוצה של דימויים והופכים אותה למשפחה עם כל מיני מכנים משותפים, כך שאם אתה מניח שני בגדי ים מאותה הקולקציה אחד ליד השני, זה מרגיש שהם מגיעים מאותו הבית. וזה תהליך מאוד מאתגר: בחיים לא עבדתי על משהו בכזה קנה מידה – 20 פריטי לבוש שצריכים לעבוד ולהחמיא אחד לשני. החשש המרכזי, לאורך כל התהליך, היה בעיקר המחשבה החוזרת של ״מי אני בכלל שמישהו ילבש משהו שעיצבתי? בכלל למדתי אנימציה! מאיפה היומרנות!״

Yuval:

כן, מבין את מה שאתה אומר. ואפרופו ״מי אני בכלל שמישהו ילבש משהו שעיצבתי?״, מי קהל היעד? למי אתם פונים?

Ron:

גברים עם סטייל, אנשי העולם הגדול שיש להם טעם טוב 🙂

הפאטרנים המאויירים

Yuval:

מה אתה יכול לספר אם כך על מה שלמדתם תוך כדי התהליך על טעם טוב, על טרנדים? מה הבנתם שלוש שנים אחרי, מה השתנה בדרך?

Ron:

האמת היא שכרגע אנחנו לא מתעניינים במיוחד ב״מה שהולך בעולם״. אנחנו סומכים על האינטואיציות שלנו ומתרכזים במה שבעיננו נראה הכי טוב ומחמיא. אז כמובן שההחלטה ללכת על גיזרה יחסית קצרה וחתיכית לא הגיעה משום מקום (זה הכיוון שעולם האופנה לקח בשנים האחרונות, בתחום הגברים), וכמובן שבתהליך בחירת הצבעים, לדוגמה, כן לקחתי השראה מהתחזיות המקובלות של איזה פנטונים יהיו טרנדיים בשנה שבה הקולקציה תצא. אבל בגדול אנחנו, ואני במיוחד, מנסים להתרכז במה שהכי בא לנו לעשות וללבוש בעצמנו. אם לא אתחבר לזה בכל נימי נפשי – זה פשוט לא ייצא מוצלח. וזה חשוב יותר מכל טרנד או מגמה.

מה שכן אני יכול להגיד, זה שאחרי שלוש שנות עבודה שלוו בלא מעט חששות אם אנחנו לוקחים החלטות נכונות, כרגע אנחנו מתחילים להבין שהאינטואיציות שלנו כנראה היו טובות. אני גם מאמין שאדם יוצר שפתוח למה שקורה מסביבו, מבחינת אמנות וקולנוע ומוזיקה וטלוויזיה וארכיטקטורה וכל תחום כזה, יודע פחות או יותר, במודע או לא, לאיזה כיוונים טרנדיים העולם הולך. אני מרגיש את זה עכשיו על בשרי – בדיוק לפני כמה ימים גיליתי ממש במקרה שהנושא (התלוש לחלוטין) שבחרתי לקולקציה הבאה מתכתב בצורה די ישירה עם אחת מתחזיות הטרנדים לשנים הקרובות. מאוד הופתעתי

Yuval:

תגלה לנו מה זה?

Ron:

אין סיכוי! אני פשוט ממש לא אוהב לדבר על היצירה שלי לפני שהיא מתגבשת לכדי משהו קונקרטי 🙂 יכול רק לספר שכרגע מתגבשות להן שתי קולקציות חדשות שייצאו בשנה הקרובה ושאנחנו מאוד מתרגשים לגביהן

Yuval:

תיארתי לעצמי… תגיד משהו על הקולקציה הנוכחית: מה אפשר למצוא בה מבחינת צבעוניות, פאטרנים וכן הלאה

Ron:

קודם כל חשוב לי לספר קצת על הקונספט של המותג. הרעיון הוא שכל קולקציה מתמקדת בעולם תוכן שמעניין אותנו לחקור ולהתעמק בו, ומתחלקת לשלושה תת נושאים. הקולקציה הנוכחית, לדוגמה, סופגת השראה מיבשות שמדרום לקו המשווה – אפריקה, אנטרקטיקה ואוסטרליה – והיא עוצבה תוך כדי מחקר על מה מייחד כל יבשת מבחינה צבעונית, מבחינת החיות והצמחיה, מבחינת הנוף והווייב הכללי.

אחרי שלוקחים את כל המרכיבים ומערבבים אותם, אנחנו שולפים מתוך מאות העיצובים שהכנתי את אלו שהכי אהבנו ויוצרים תמהיל מאוזן בין פטרנים ומשטחים, דמויות ונופים. אנחנו משתדלים ליצור מגוון שבו כל אחד יוכל למצוא דגם שידבר אליו. ובגלל ששלושתנו גיקים סקרנים, הבנו כמה חשוב לנו להדגיש את העולם שממנו ספגנו השראה, ולכן בנינו חלק שלם באתר שמודגש לכל אחת מהיבשות שבהן עסקנו, ובו אפשר למצוא רקע, עובדות סופר מעניינות ומפתיעות וצילומים מדהימים.

כאן גם הבאנו לידי ביטוי את האובססיה שלנו לאינפוגרפיקות ומספרים, אז אם אתם לא יכולים להירדם בלילה מרוב סקרנות לגבי מה זה פלטיפוס – באתר שלנו תוכלו למצוא הסבר די מפורט 🙂 אני בכל מקרה ממליץ לבקר בו. דוב עשה עבודת עיצוב מעולה בצורה יוצאת דופן, ואנחנו מרגישים שהאתר שלנו הוא חלק בלתי נפרד מהמוצר ומהחוויה שאנחנו מוכרים ורוצים להעביר. וככה יהיה בכל קולקציה – תמיד יהיה נושא מרכזי שממנו הקולקציה תספוג השראה, והוא ילווה בתכנים נוספים שיעצימו את החוויה סביב המוצר

Yuval:

והשם? weekends at? איפה הוא משתלב בקונספט?

Ron:

הרעיון הוא כאמור שכל קולקציה מתמקדת בעולם תוכן אחר, אז השם הוא מה שמדגיש את זה. סופי שבוע ב… אז הפעם סופי השבוע הם ביבשות שמדרום לקו המשווה, ובקולקציות הבאות, בכל פעם נתמקד בעולם אחר

Yuval:

אני מניח שאתם מכוונים לא רק לקהל הישראלי, נכון? איך זה עובד?

Ron:

כמובן שאנחנו מתחילים כאן כי תל אביב חשובה ואהובה עלינו, אבל המטרה הגדולה היא מכירה בין־לאומית שכרגע מתבצעת בעיקר אונליין. בקרוב תוכלו למצוא אותנו גם בחנויות פיזיות בערים מרכזיות ברחבי העולם

Yuval:

יפה! משהו חשוב נוסף לספר לפני שנפרדים?

Ron:

בטח! שאפשר לרכוש את הבגדי ים גם אונליין וגם בחנויות סטורי. וגם שהנשים לא צריכות לדאוג – בעתיד הלא רחוק הן יפונקו לא פחות מהגברים

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden