כל מה שחשוב ויפה
תמיד כאן, תמיד בצלאל
מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״
מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״. צילומים: מנו קדוש

כל הג׳אז הזה: לבבות רוקדים סווינג בפרסומת לבית מרקחת

הפרסומת החדשה מעלת החיוך של הסופר פארם, היא שיתוף פעולה אמנותי המאפשר לאנשי מחול, אופנה ובמה ביטוי יצירתי וקיום ראוי, בימים שבהם אין הרבה אפשרויות לאלה

מעט לאחר שהקורונה התפרצה לחיינו, החלטתי שעדיף להימנע מצפייה בשידורי אקטואליה. את רצף העדויות ופרשנויות המומחים החלפתי בסדרות ובסרטים התיעודיים של נטפליקס, שהצליחו לספק את הנחמה הראויה.

אבל לפני שבועיים, מהדורת החדשות בכל זאת פעלה ברקע, וצלילי מוסיקת ג׳אז שאבו אותי לתוך פרסומת אחת בת דקה, שהצליחה להעלות בי חיוך. זו היתה פרסומת ל״בית המרקחת – הלב של סופר פארם״: רוקח מתאהב בלקוחה בתלבושת לב אנטומי, ויחד עם רוקחים ו״לבבות״ נוספים, הם פוצחים בסשן ריקודי זוגות, שנראה לקוח ממועדון בהארלם של שנות ה־20 או ה־40 של המאה הקודמת.

העובדה שמחול הוא חלק דומיננטי בשפה הטלוויזיונית של סופר פארם היא לא דבר חדש. רם ברוך, הבמאי הקבוע של פרסומות המותג, מספר שכבר ב־2012 עלה הצורך באמצעי אמנותי שאינו ורבלי, שיבטא את ערכי המותג ויעורר רגש בצופה. הפור נפל בסופו של דבר על ריקוד, אבל כזה שיהיה בו מימד תיאטרלי ומשחקי, אסקפיסטי אפילו.

להקת המחול של ענבל פינטו ואבשלום פולק, על יצירותיה הפנטסטיות והסוריאליסטיות, התאימה לדרישות כמו כפפה ליד. מאז, משמשים השניים לסירוגין ככוריאוגרפים העיקריים בפרסומות. פינטו, הכוריאוגרפית של הפרסומת הזו, מעידה כי תחילת הדרך לא היתה נטולת חששות. בכל זאת, משרדי פרסום (באומן בר ריבנאי במקרה הזה), ולהקות מחול עשויים להיתפס כקצוות מנוגדים של יצירה אמנותית.

אבל ברגע שהושגה הסכמה כי תפקיד הכוריאוגרף/ית הוא לא ״להלביש״ תנועה על רעיון שיווקי, אלא להציג רעיון שהבסיס שלו הוא תנועתי, נסללה הדרך לשיתוף פעולה רב שנים. זה מה שהופך את הפרסומות הללו למוצלחות כל כך.

גם מאור צבר נמצא שם מהיום הראשון, כמעצב התלבושות של הפרסומות, וזה אינו מקרי. השפה העיצובית שלו, ככובען וכמעצב אופנה, נושאת את אותן איכויות תיאטרליות ופנטסטיות, הגלומות בכוריאוגרפיה. הקרבה האסתטית הזו יוצרת טביעת אצבע ויזואלית ייחודית, ויפה במיוחד.

מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״

צילומים: מנו קדוש

מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״ מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״ מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״

בכלל, משיחה עם שלושת היוצרים, עולה רשומון מפתיע באחידותו. ברוך, פינטו וצבר מספרים כל אחד בנפרד עד כמה יוצא דופן שיתוף הפעולה רב השנים הזה. לא רק משום שהוא מתמשך, אלא משום שלכל אחד מהם זיקה לתחום התמחותו של האחר: ברוך שיתף בעבר פעולה עם להקות מחול דוגמת בת שבע, פינטו מביימת ומעצבת תפאורה ותלבושות ליצירות מחול ואופרה בארץ ומחוצה לה, וגם לצבר ניסיון בינלאומי בעיצוב תלבושות מחול, תיאטרון ואופרה.

כפועל יוצא, כולם שותפים מלאים ביצירת הפרסומות, החל משלב הרעיון יחד עם אנשי הקריאייטיב במשרד הפרסום, ועד פיתוח וביצוע קו העלילה הסופי.

לב העשייה

בפרסומת הזו, שלא נועדה לקדם מוצר או מבצע ספציפיים, הכל התחיל עם לב. בית המרקחת הוא ליבו של הסופר פארם, הרוקח הוא ליבו של בית המרקחת, ויחס אישי ודאגה לבריאות הלקוחות הם לב עבודתו של הרוקח. משם התגלגל הרעיון לכדי כמה לבבות, המייצגים מחלקות שונות בבית המרקחת.

לב תכלכל עם פרחי סחלב לדוגמה, מייצג את מוצרי הדרמו־קוסמטיקה; לב ורוד ובראשו חסידה, מייצג מוצרים הקשורים להריון ולידה; ולב כחול־שחור מייצג את שירותי האונליין של בית המרקחת. צבר מספר שמלבד יד ימינו טל מרקוביץ׳ בר־און, עסקו במלאכת היצירה עוד שני אנשי צוות וארבעה אסיסטנטים.

על גוף הלבבות עשוי הספוג העבה, נוספו מאפייני הלבבות השונים, כשהלב המורכב לביצוע היה הלב הצהוב, זה המייצג את מחלקת תינוקות וילדים. לשאלתי איזה לב אהוב עליו במיוחד הוא עונה: ״כולם היו ילדיי, אבל אם אני מוכרח לבחור, הרי שהלב עם שעון הקיטור – המייצג מוצרים המטפלים בחום ובכאבים – הוא האהוב עליי ביותר״.

מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״

צילום: אדווה רז

מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״

צילום: אדווה רז

מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״

צילום: אדווה רז

מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״

צילום: אדווה רז

birds

ריבוי הדמויות וקו העלילה הדינמי עוררו אצל ברוך אסוציאציה של מועדון ריקודים, והחיו רצון ישן לצלם פרסומת מבוססת ג׳אז, הכוללת צעדי צ׳רלסטון. מכיוון שגם פינטו התחברה למוסיקליות ולאסתטיקה של התקופה, הם החלו לסרוק יחד את האינטרנט בחיפוש אחר מומחים בז׳אנר שעדיין אינו רווח בישראל.

הם מצאו את רון דוברובינסקי: רקדן ומורה לריקודי סווינג, מנהלו של Swing It, בית ספר ללימודי ריקודי תקופת הג׳אז, וממקימי קהילת רקדני הסווינג בישראל. דוברובינסקי הפך לכוריאוגרף־שותף בפרסומת, ואף רוקד בה את התפקיד הראשי של הרוקח המאוהב.

ומה זה סווינג? סווינג היא סוג של מוסיקת ג׳אז, שהתפתחה בין היתר במועדוני הקהילה האפרו אמריקאית בניו אורלינס ובהארלם בשנות ה־20 עד ה־40 של המאה הקודמת. לצד המוסיקה, הופיעו גם ריקודי סווינג כמו צ׳רלסטון ולינדי הופ, המתאפיינים בקצביות שמחה, ובאנרגטיות מתפרצת.

בדומה למוסיקה שעל בסיסה נוצרו, גם ריקודי הסווינג נותנים מקום להומור, אלתור וביטוי אישי. הסווינג הוא זה שנותן את העוקץ לפרסומת כולה, והוא בולט במיוחד בסצנה שבה רוקדים הרוקחים עם ה״לבבות״, בקרבה פיזית שאפשר רק לחלום עליה בימים אלו. הסצנה הזו משאירה טעם של עוד: עוד ג׳אז, עוד סווינג, עוד ריקוד בצוותא. פחות מסיכות.

מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״

מתוך הצילומים של הפרסומת

מתוך הפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״

כמו בכל הפקה מורכבת, גם כאן צצו קשיים. לרקוד בתוך הלבבות למשל, התברר כאתגר לא קטן עבור הרקדנים, למרות שכל לב הותאם אישית לגוף הרקדן שנועד ללבוש אותו (נסו רק לעמוד במסכת ראש ופנים שעוטפת אתכם עד קו המותניים). כדי להקל על החום והמחנק, הותקנו מאווררים קטנים על חולצות שנלבשו מתחת ללבבות.

זה לא היה האתגר היחידי שאיתו התמודדה ההפקה. תקנות הבריאות בימי קורונה, וסגר שנכנס לתוקפו באמצע הצילומים, שיבשו את לוחות הזמנים והקשו על העבודה. על אף כל אלה, התוצאה משמחת וקצבית, ומשדרת אופטימיות נטולת זמן ומקום. לא דבר רע, בימים שבהם ביקור בבית מרקחת עשוי לעורר רגשות אחרים לגמרי.

ומה קרה עם הלבבות אחרי שכבו אורות המצלמה? בקרוב הם יוצגו באחד מבתי החולים בארץ. במחלקת קרדיולוגיה כמובן.

איורים לפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״

איורי הכנה לתלבושות

איורים לפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״ איורים לפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״ איורים לפרסומת ל״בית המרקחת - הלב של סופר פארם״

*כוכבית מייצגת שדות חובה

19 תגובות על הכתבה

  1. דנה

    יפה!
    לא ידעתי שפרסומת יכולה להיות כה מרתקת. מהיום אסתכל אחרת על הפרסומות של סופר פארם

  2. שחף

    מי אחראי.ת על פסלי הלב המהממים האלו?

    1. אדווה

      אורגד אדרי, הבעלים של סטודיו מוסטש, יחד עם ירון בראלי. כל אחד מהם עבד בנפרד כמובן 🙂 והתוצאה מרהיבה. בהחלט חבל שהדברים לא מצוינים בכתבה.

    2. שירלי מור

      מאור צבר המכתב כובעים ותלבושות אחראיים על היופי הזה

  3. סופי ביסק

    תודה על הכתבה, מעבר להיותה מרתקת ( כרגיל , אצל כוריאוגרפית המילים) לולא את הייתי מפספסת סרטון צבעוני ונפלא, כי אינני צופה בתוכניות טלויזיה ישראליות, לא מקשיבה לחדשות, רק מדע בדיוני .
    תודה שהסבת את תשומת לבי לסרטון הנפלא, מעורר חיוך בימי דיכאון של סגר

  4. מיה

    וואו, זה כל כך יפה! וגם קצת מנחם לראות אמנות בימינו, גם אם זה במסגרת פרסומת מסחרית.

  5. מיכל

    השילוב של הריקודים האומנות והלבבות בפרסומת גאוני וסיקרת בצורה מרתקת. תודה רבה!

  6. רחלי

    לא אוהבת פרסומות ונמנעת מהן לרוב, אבל זאת לגמרי שבתה אותי.

  7. ריבי

    איזה כיף לקרוא על מאחורי הקלעים של זה! פרסומת כייפית ממש.

  8. מיכל

    הוא פשוט גאון ! כל מה שהוא נוגע בו נפלא נפלא ! יצירתי ומרהיב ביופיו.

  9. עירית ניצן

    ענת, מקסים ומשמח לב!

  10. שירי

    אור ואופטימיות קצבית בימים טרופים אלו! את תמיד מרתקת ומסקרנת…אוהבת את הפוסטים שלך!!!

  11. מתי

    ענת , הביקורת המעמיקה שלך עזרה לי באמת להעריך נכונה את הפרסומת המושקעת כל כך. נהנתי מאד מכתיבתך כמו מהפרסומת , כל הכבוד.

  12. רינה

    ענת,
    סיקור מעניין ומרתק, נתת לי נקודת הסתכלות מעמיקה לפרסומת עם תשומת לב לפרטים.
    זוהי אמנות משולבת של עיצוב אסתטי תנועה וקצב.
    הושקעה כאן חשיבה אמנותית רבה.
    תודה רבה ליוצרים ותותדה לך ענת על הסיקור הנהדר.

  13. שרה

    יפיפה ומרתק ! כתבה נהדרת, מעניינת ומלאה במידע מפתיע ועשיר בפרטים שבזכותך ענת אני מגלה עוד ועוד ! תודה

  14. סיגל

    ענת,
    כתבה נהדרת שמספקת ההצצה רצינית אל מאחורי הקלעים של חיבור בין עיצוב, כוריאוגרפיה ומוסיקה. תענוג ללמוד דרכך על החיבור המיוחד שנרקם מאחורי הקלעים.
    תודה!

  15. Rachel

    כתבה מקסימה ואינפורמטיבית,
    ההוכחה שיש מקום למעוף ויצירתיות בפרסום ושאומנות יכולה למשוך תשומת לב לא פחות מסמלי מין שחוקים. שאפו למשרד הפרסום שמוכיח שאפשר אחרת וכן ירבו!

  16. רוית רדיאן

    פרסומת מצויינת. כמו רבות מהפרסומת של סופר-פארם. מעניין לקרוא על מאחורי הקלעים, להבין את מורכבות התהליך. הלוואי שיותר פרסומות יביאו עולם תוכן שכזה.
    תודה על ההמלצה אל מאחורי הקלעים.
    תודה.

  17. עינב אשל שני

    ללא ספק הפרסומות הכי יפות שקיימות על המסך היום. הם יצרו שפה עיצובית ויזואלית שממש מצליחה לחבר אותך למותג. יש מצב שאני קונה בסופר פארם יותר בגלל זה:-))

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden