כל מה שחשוב ויפה
My Covid Hero, סטודיו Dream Drops ל־Stratasys
My Covid Hero, סטודיו Dream Drops ל־Stratasys צילומים: נדב גורן

רם סולל: מחלומות למציאות, בתלת־ממד

מהתמחות בניו יורק אצל קארים ראשיד לחברת קריאייטיב עצמאית: רם סולל (Dream Drops) על פיתוח גרסאות תלת־ממד לגיבורי על מאויירים שנלחמים בקורונה, ויצור מהדורה מיוחדת לסודה סטרים לרגל החתונה המלכותית של הנסיך הארי

יובל: הי רם, בוקר טוב. מה שלומך בימים אלו? איך שרדת את הקיץ?

רם: הכל מצויין, משתדל להישאר במזגן. מה שלומך?

יובל: אני לא רע בכלל, בהתחשב בזה שלא הייתי באוגוסט (ואני עדיין לא) בישראל, אז באמת שאין לי זכות להתלונן… יש לי הרבה מה לשאול אותך, אבל תתחיל רגע בלספר קצת על Dream Drops? אני מאוד סקרן

רם: בכיף! אנחנו ב־Dream Drops מפתחים ומוציאים לפועל רעיונות שיווקיים. הצוות שלנו נותן פתרון מלא החל משלב הקריאייטיב, שנעשה לרוב עם הבכירים הרלוונטיים בחברה/משרד הפרסום, ומפתחים קונספט יחודי למוצר פיזי (מהדורה מוגבלת, מדגימים טכנולוגיים, מוצרים למשפיענים וכו׳).

בהמשך אנו בונים צוות פיתוח עבור הקונספט הנבחר ומוציאים אותו לפועל עם דגש על חדשנות טכנולוגית (הדפסות תלת־ממד ועוד), עיצוב מוקפד ויוצא דופן. התוצרים משמשים כחומרים לקמפיינים שיווקים במדיות השונות.

לדוגמה, ה־Royal Edition לסודה סטרים (שיתוף פעולה עם ערן גפן האלוף), שעוצב עבור החתונה המלכותית של הנסיך הארי; שקית מגבת לגיימרים לדוריטוס; ופחית מנגנת עם הקול של מרגול כעוזרת אישית עבור XL

רם סולל

רם סולל. צילום: נועה מגר

סודה סטרים, המהדורה המלכותית

סודה סטרים, המהדורה המלכותית. צילומים: Gefen Team, Dream Drops

יובל: מרגול והנסיך הארי! אני לא יודע מאיפה להתחיל… אבל רגע, מי זה אנחנו ב־Dream Drops, ומה תפקידך בכוח

רם: אני הפאונדר, מעצב ומנהל המוצר הראשי בחברה. אנחנו עובדים עם כ־40 בעלי מקצוע שונים ומגוונים: מעצבי מוצר ואופנה, מהנדסי תוכנה ואלקטרוניקה, מפעלי פלסטיקה וטקסטיל – כל מי ומה שצריך בשביל להפוך את החלומות של הלקוחות שלנו למציאות

יובל: ואם אני זוכר נכון רק לפני ארבע או חמש שנים סיימת את הלימודים במחלקה לעיצוב תעשייתי במכון טכנולוגי חולון, נכון? איך קרה שהקמת את החברה? מה הוביל לכך?

רם: נכון מאוד. בסוף שנה ג׳ התקבלתי להתמחות אצל קארים ראשיד, ובתום הלימודים טסתי לניו יורק. נשארתי שם קרוב לשנה ועבדתי איתו באופן ישיר. הסטודיו שלו משלב בין עיצוב מוצר, אדריכלות, עיצוב פנים ועיצוב גרפי, מקום מעוצב ומדויק להפליא, וכל פריט שנמצא בחלל הוא בעיצובו של ראשיד. הפרויקטים שבהם הייתי מעורב נגעו בכל תחומי העיצוב – גופי תאורה, ריהוט ומוצרים שונים לחברות המובילות כמו Fontana arte ,Tonelli ,Talent.

חוויית ההתמחות השאירה אותי בעיקר עם הרצון לשחזר את סביבת העבודה המגוונת והמורכבת כאן בארץ. מעל הכל, הבנתי מההתמחות שבעולם העיצוב חייבים להעז כדי להתקדם למקומות מעניינים. כך, עולם הפרסום שמשלב בתוכו המון אסטרטגיה, קריאייטיב ואת הצורך לבלוט ולמשוך את העין, מאפשר לי לייצר ערך רב באמצעות עיצוב מולטי־דיסציפלינרי. לכן בחרתי להקים את החברה ולהתמקד בתחום הזה

יובל: מתי פתחת את החברה?

רם: 2018

יובל: נייס. אז לפני הארי ומרגול, אני רוצה דווקא לדבר על הפרויקט המקסים שעשיתם במהלך הקורונה עם סטראטסיס. ספר לי הכל!

רם: בשמחה! הפרוייקט האחרון שלנו, My Covid Hero עבור חברת Stratasys (יצרן המדפסות וטכנולוגיות הדפסת תלת־ממד הגדול בעולם), פותח עבור תחרות בינלאומית שבה נתבקשו ילדים לצייר ולעצב את גיבורי העל שלהם, להסביר מה כוחות העל שלהם, באילו דרכים הם יכולים להגן עליהם, וכיצד הם יאבקו בנגיף הקורונה.

נשלחו אלינו מאות ציורים מכל העולם. הילדים הפגינו יצירתיות יוצאת דופן והיה אפשר לראות את זה בחומרים שקיבלנו. מתוכם נבחרו עשרת העיצובים שזכו בתחרות. ראיינו כל אחד מהילדים יחד עם מעצבים ומאיירים, על מנת לדייק את האפיון והעיצוב הסופי ככל האפשר, ולייצר איורים מקצועיים לכל אחת מהדמויות

במסגרת התחרות נשלחו אלינו מאות ציורים מכל העולם. הילדים הפגינו יצירתיות יוצאת דופן והיה אפשר לראות את זה בחומרים שקיבלנו. מתוכם נבחרו עשרת העיצובים שזכו בתחרות. ראיינו כל אחד מהילדים יחד עם מעצבים ומאיירים, על מנת לדייק את האפיון והעיצוב הסופי ככל האפשר, ולייצר איורים מקצועיים לכל אחת מהדמויות.

לאחר מכן האיורים הועברו לצוות אמני תלת־ממד שייצרו מודלים מדוייקים, כולל חומריות, טקסטורות וצבע מלא בתוכנת Zbrush. שיתוף הפעולה החדש בין סטראטסיס לחברת LUXION, היצרנית של תכנת KEYSHOT, אפשר לנו לייצא את הקבצים להדפסה בצבע מלא ולהגדיר חומרים חדשים להדפסות הסופיות. תכונות חדשות אלה אפשרו לנו להשיג הדפסות ברזולוציה פורצת דרך, עם חלקים שקופים לחלוטין ובצבע מלא, כולל טקסטים ולייבלים, במדפסות של סטראטסיס.

החידושים הטכנולוגיים איפשרו לנו להדפיס מסגרות לתמונות הזוכים בצבעים שונים ובטקסטורות שונות, כולל הציורים המקוריים שנשלחו אלינו. בנוסף, יצרנו מאות תיקי גב עם עיצוב אישי לכל אחד מהמשתתפים בפרוייקט, על מנת להדגיש את היכולת של סטראטסיס להתאמה אישית לכל משתמש

יובל: כמה זמן כל זה לקח?

רם: שישה חודשים. לצערנו בעקבות הקורונה ובידודים הפרויקט התעכב. פרויקט בסדר גודל כזה בדרך כלל לוקח שלושה חודשים משלב הקריאייטיב ופיצוח הקונספט עד לייצור סופי, כשמדובר בהדפסת תלת־ממד שמקצרות מאוד את התהליך (לעומת הזרקת פלסטיק, לדוגמה)

מהאיור של Thomas Schletty, דרך האיורים המקצועיים של רז זילברמן ועד לתוצאה הסופית

מהאיור של Thomas Schletty, דרך האיורים המקצועיים של רז זילברמן ועד לתוצאה הסופית

דוקטור טום. צילום: נדב גורן

דוקטור טום. צילום: נדב גורן

מהאיור של Olivia Klemme, דרך האיורים המקצועיים של רז זילברמן ועד לתוצאה הסופית

מהאיור של Olivia Klemme, דרך האיורים המקצועיים של רז זילברמן ועד לתוצאה הסופית

דוקטור Distance. צילום: נדב גורן

דוקטור Distance. צילום: נדב גורן

birds

יובל: ועוד שאלה – כמה ייצרתם בסוף? אחד לילד ואחד למאייר? זה הרי לא יצור המוני, נכון?

רם: במקרה הזה יוצרו 5-10 יחידות מכל מודל, סך הכל קרוב ל־100 יחידות שמוצגות במשרדי סטראטסיס מסביב לעולם. היתרון בטכנולוגיה הוא שאפשר לייצר יחידה אחת או 1,000 יחידות מכל עיצוב. אנחנו ב־Dream Drops נותנים מענה לכמויות של עד 10,000 יחידות. לא ייצור המוני, אבל מספיק בשביל ייצר אימקפט שיווקי גדול.

לדוגמה, בקמפיין של סודה סטרים ייצרנו 450 יחידות. הוא הגיע ל 1.3 מילארד Media Impressions, למועמדות ל־Cannes Lions ולסיקור נרחב בדיילי מייל, אדוויק, טיים ועוד

יובל: בדיוק רציתי לשאול על המהדורה המלכותית… ספר קצת על התהליך מהבריף ועד לתוצאה הסופית?

רם: כל הקרדיט על הקריאייטיב ופיצוח הבריף במקרה הזה הוא ל־GEFEN TEAM של ערן גפן. הם פנו אלי עם הקונספט לייצר פקקים שיראו בדיוק כמו הכובעים של משפחת המלוכה.

במקרה הזה ידעתי שהתוצר הסופי היחיד שיכול לתת מענה ברמה (שיתאים לסטנדרטים משפחת המלוכה) הוא הדפסה בצבע מלא ברזולוציה גבוהה. תוך כמה ימים של עבודה אינטנסיבית, בחירת טקסטורות ושיבוצי נוצות, עיצבנו והדפסנו את הקולקציה, בזמן שירון עשהאל מאורדע דאג לתכנון ולייצור של המארז עצמו.

המארזים נמכרו במכירה פומבית באתר ייעודי וכל ההכנסות נתרמו לעמותת Surfers Against Sewage, ארגון צדקה בריטי להגנה על האוקיינוסים, החופים וחיות הבר, שהוקם על ידי גולשי גלים. לארגון קהילה של מעל 300,000 פעילים ברחבי העולם. המחיר הממוצע למארז היה 1,800 פאונד והפרויקט הצליח לגייס כ־21% מההכנסות השנתיות של העמותה תוך 72 שעות בלבד

יובל: נייס. מה עוד? איזה פרויקטים עתידיים יש על הפרק שאתה יכול לספר עליהם?

רם: כרגע יש לנו שלושה פרויקטים עבור חברות גיימיניג שבהם אנחנו משלבים את הדמויות המרכזיות שלהן בהדפסות תלת־ממד, כחלק מרכזי מקמפיין גיוס, שיווק ומכירה ללקוחות. יש גם פרוייקט מעניין למארז יחודי לאחת מהגלידריות הגדולות בארץ, פיתוח משחקים אינטראקטיביים לרכבת ישראל, וכמובן שעוד קמפיינים בשיתוף פעולה עם סטראטסיס

יובל: יפה. משהו חשוב להוסיף שלא אמרת

רם: תודה רבה לכל הצוות בסטראטסיס ולאוהד מיוחס על העזרה לאורך כל הדרך!

מהאיור של עידן גלאס, דרך האיורים המקצועיים של רז זילברמן ועד לתוצאה הסופית

מהאיור של עידן גלאס, דרך האיורים המקצועיים של רז זילברמן ועד לתוצאה הסופית

צילום: נדב גורן

צילום: נדב גורן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden