כל מה שחשוב ויפה
שי טרא ליטמן, אין אפאחד. צילום מסך מתוך הקליפ. צילום: בן פלחוב
שי טרא ליטמן, אין אפאחד. צילום מסך מתוך הקליפ. צילום: בן פלחוב

מה הולך // לרקוד בשפירא, קיימות פונקציונלית

שי טרא ליטמן רוקד בשפירא וחושף את התל אביביות המלוכלכת והמילניאלית; ניקול מקלוהלין הופכת בגדים, מוצרי בישול, אוכל או ציוד מחנאות - לבגדים חדשים ופונקציונליים

שי טרא ליטמן רוקד בשפירא

לפני ארבע שנים פרץ אל התודעה החברתית האמן והראפר שי טרא ליטמן, אז בן 16. אי אז ב־2018, קטע שכתב והקריא באחד מערבי ״מועדן כתב״ התפרסם בפייסבוק; תוך שהוא צוחק בחינניות יחד עם הקהל, ליטמן שיתף בטקסט מכמיר לב על התמודדות עם עודף משקל, חרם  בבית הספר ורגשות מעורבים סביב טייפקאסט ״החלש״ שהוצמד לו לאורך השנים. שנתיים לאחר מכן שחרר את הסינגל ילד לבן שמן ועשיר. בקליפ שלווה את הסינגל הופיע ליטמן במערומיו, ערמות ספגטי ורוטב לגופו, מקלל, מעשן, ומתנשק עם השחקנית מיה לנדסמן.

בשבוע שעבר ליטמן (היום כמעט בין 20) שחרר את הסינגל ״אין אפאחד״ שנכתב לדבריו בסגר השני, כחלק מאלבומו שעתיד לצאת בקרוב. הפעם הקול הוא אחר: ליטמן כבר לא כועס. הוא מאוהב, הוא רוצה להיות גבר אבל הוא רק ילד, הוא רוצה לשיר בלדה על אהבה נכזבת. הקליפ צולם בשכונת שפירא, כשלדבריו של ליטמן, חברתו הקרובה שחגגה יום הולדת נותרה לבדה והוא לא יכל להגיע לחגוג איתה.

במעט שורות, ברגישות מדויקת ועם כמה שגיאות כתיב, ליטמן משתף באינסטגרם על האהבה שלו אליה, על הרצון להיות זה שלוקח את האוטו ונוסע איתה רחוק, על הרצון להיות הגבר הישראלי. לאלבום החדש של ליטמן שיצא בקרוב יצאו כבר שני סינגלים, מלווים בקליפים שצולמו בספונטניות ובתקציב דל, ומציגים מקומיות פשוטה וחסרת יומרות, צעירה וכנה. הקול של ליטמן כמו חושף את התל אביביות המלוכלכת, המילניאלית, שנעה בין ייצוג מאושר ברשתות לבדידות בחיים האמיתיים.

חזיית קרואסונים או נעליים מכדורי טניס

עם יותר מ־720 אלף עוקבות, ניקול מקלוהלין הופכת בגדים, מוצרי בישול, אוכל או ציוד מחנאות – לבגדים חדשים ופונקציונליים. מקלוהלין, שכבר הספיקה לשתף פעולה עם מותג העילית הרמס, מכה גלים ברשת ולא בכדי.

העבודות שלה שכוללות ברובן נעליים מאסיביות, משלבות פריטי לבוש והנעלה ישנים וחפצים יומיומיים, שאותם היא הופכת לפריטי עיצוב קיצוניים ופרקטיים להפליא: חזיית מגבונים (כמו גם חזיית מסחטת לימון וחזיית קרואסונים), כפכפים עם תשחץ ומנורת קריאה, ווסט עשוי וופלים עם כיסים לסכו״ם ולסירופ מייפל, עגילים עם חמאה באריזה אישית ועוד ועוד.

כנראה שגם עבורה פרוץ המגפה הביא לפרץ יצירתי, והאיץ בה לפרוש כנפיים אל עבר קריירה עצמאית מחוץ למותג הספורט ריבוק שבו עבדה כמעצבת. בבסיס העבודה שלה ניכר הדגש לקיימות, שימוש חוזר בחומר (מפריטי לבוש ועד לקופסאות נעליים ומזון) והפחתת טביעת הרגל הפחמנית.

בימים אלו היא עובדת על ארגון ללא מטרות רווח, שמטרתו הנגשת חומרי עיצוב לצעירים. הארגון יחבר בין חברות בעלי עודפים רבים לבין מוסדות לימוד במצוקה. מלבד האסתטיקה המוקפדת, הקריצה ותשומת הלב הרבה שמושך חשבון האינסטגרם שלה, מקלוהלין מצטרפת לקולות הרבים שעולים מתעשיות העיצוב והאופנה, הדורשים לשנות את אופן הייצור והצריכה שלנו.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden