כל מה שחשוב ויפה
תמר הוד ושרון רהב, סטודיו 0304. The Lost Designs
תמר הוד ושרון רהב, סטודיו 0304. The Lost Designs

סטודיו 0304 // The Lost Designs

בפרויקט NFT חדש עיצבו תמר הוד ושרון רהב (סטודיו 0304) סדרה של פחיות שתייה המבוססות על עיצובים ״אבודים״ מעבר הסטודיו. עכשיו הן מוכרות את כל מה שחלמו שייכנס בפחית

The Lost Designs הוא פרויקט NFT של סטודיו 0304, שהקמנו אנחנו, תמר הוד ושרון רהב, בשנת 2001. העולמות אז היו ברורים כמו 04 שמייצג את  חיפה ו־03 שמייצג את תל אביב. כשהקמנו את הסטודיו חשבנו שהתוכן מוביל את העיצוב: הקטגוריה היא זו שקובעת את הכללים החזותיים שעליהם חייבים לשמור, ולכל שדה יש את הקואליציה העיצובית־מיתוגית שלו. היתה לנו רשימה כמעט מסודרת של קודים עיצוביים. צבעים, אייקונים, ויז׳ואלס. ארגז כלים בסיסי לכל תהליך עיצוב שעליו לא היה עוררין.

בימים ההם, עיצוב למכבסה היה נראה כמו עיצוב למכבסה: בועות סבון מעופפות, תכלת, פונט עננים, איור של ערימת חולצות מקופלות והנה לך מיתוג למכבסה. עיצוב לאריזת שוקולד היה נראה כמו עיצוב לאריזת שוקולד: קוביה על קוביה עם קצת טיפות נוזלות לגירוי בלוטות הטעם, רקע כהה עם נגיעות זהב והנה שוקולד איכותי; כל שוקולד איכותי. מיתוג למסעדה איטלקית לא היה יכול להראות כמו מיתוג של עוד הרבה דברים אחרים. הוא נראה כמו מסעדה איטלקית.

אבל היום? בואו נצא יחד לסיור בשוק המכבסות, במדפי השוקולד (הריקים בימי סלמונלה) והמסעדות בעיר. השדות זולגים והציטוטים מעורבבים, הקלאסי והעתיק מחבק את המודרני והקודים יצאו מהבית שלהם והלכו לאיבוד. כל המותגים שאנחנו מעצבות בסטודיו מספרות את סיפור הזליגה הזה.

עיצוב אריזת שוקולד שנראה כמו ברנדי יוקרתי, מיתוג לחברת נדל״ן שמצטט את הדיזיין השוויצרי של תחילת המאה הקודמת. חברת אופנה של מעצבת אחת ממותגת בדיוק באותם הקודים החזותיים של מעצמת פאסט־פאשן. סדרת סבונים שמאויירת בטקסטורות שחור לבן. ליין סבונים לגוף שנראה כמו מיץ פירות סחוט טרי ורענן.

birds

אנחנו זוכרות את הבריף הראשון שקיבלנו למיתוג סדרת אריזות גלידה: המילה הפותחת בבריף הזה היתה ״אינסטגרם״. ככה, בראש העמוד. הבנו שיש כאן שדה חדש לנצח בו. טריטוריה חדשה ואחרת, לא רק המדף בסופר או מקרר הגלידות, אלא גם הרשתות חברתיות שמדפדפות בסטקטו מהיר את האריזות שלנו. כדור גלידה טעים ועגלגל? לא הפעם. את הקרירות שבתוך המיכל העברנו בצבעים נועזים, את הטעם בטיפוגרפיה, את הטקסטורה השמנתית בפריים ריבועי שיצטלם יפה וישותף מטלפון לטלפון. העולם השתנה.

איך מעצבים אריזה בעולם כזה? לדעת שהכל אפשרי והעולם החזותי, הרעיוני, הקונספטואלי פרוש כולו בפנינו ואפשר לבחור הכל מהכל. למותג חשוב רק מה את עושה ממנו, איך את מדברת עליו, באיזה סיפורים הוא חי ומשתתף, איך הוא בונה אמון עם הלקוחות שלו.

כך נולד פרויקט The Lost Designs, מיתוג של סדרת פחיות שתיה שעשוי כולו מעיצובים אבודים. פתחנו את הארכיון האינסופי של הסטודיו, ובחרנו עיצובים ומיתוגים שלא הגיעו ללקוחות: לפעמים הם לא התקבלו ולפעמים אהבנו אבל לא העזנו להציע. כאלה שלא עברו את הקריאייטיב שלנו או כאלה שלא נתנו לנו מנוחה בלילה כי לא היו מדוייקים מספיק בזמנם.

חיברנו לכל עיצוב פחית שם של מצבים ביום־יום, פאזות של מפגשים ורגשות, ויצרנו סיפור חדש לעת החדשה. לבסוף, ברוח הזמן רשמנו את כל הפחיות כ־NFT כדי לתעד את שרשרת הבעלות שלהן. הבעלים הראשון הוא הסטודיו, ואנחנו סקרניות לראות הן ימשיכו מכאן.


מדור הגשות כולל חומרים שהתקבלו במערכת פורטפוליו. שלחו לנו סיפורים חדשותיים, מידע בלעדי ופרויקטים מעניינים ותקשורתיים. פרטים נוספים בעמוד ההגשות שלנו

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden