כל מה שחשוב ויפה
אורי גרשט במוזיאון וילפריד ישראל
אורי גרשט במוזיאון וילפריד ישראל

הרשימה המשותפת // 1.9.22

אורי גרשט בגלריה נגא וגם במוזיאון וילפריד; קוג׳י יממוטו במוזיאון וילפריד; חנן דה לנגה בגלריה B.Y5; יונתן הירשפלד וציקי אייזנברג בגלריה חנינא; סזורה בגלריה 51 במודיעין; רוברט דונר בגלריה 58 בחולון

אורי גרשט בגלריה נגא

בגלריה נגא תפתח הערב (1.9) תערוכת יחיד לאמן אורי גרשט, Fields & Visions, שבה הוא חוזר לנושאים הבוטניים שהעסיקו אותו רבות בעשור האחרון. עבודות הצילום החדשות של גרשט בוחנות מחדש את הקשר בין ייצוג המציאות בעידן הטכנולוגי לבין הטענה המתעתעת לפיה צילום מייצג אמת אובייקטיבית אחת.

גרשט יוצר עולמות חדשים בתוך הסטודיו: הוא מפתח את צילומיו בעזרת תוכנת בינה מלאכותית שמעלה את הרזולוציה המקורית, ממלאת את המידע החסר ומעצבת מחדש את הצילומים. באופן זה, הבינה המלאכותית משתמשת בידע שנטען ונצבר בה ויוצרת מופע חדש של מציאות, כשהיא מעלה שאלות אודות האותנטיות של הרגע המתועד וחזותו הצילומית.

אורי גרשט בגלריה נגא

אורי גרשט בגלריה נגא


אורי גרשט וקוג׳י יממוטו במוזיאון וילפריד

לא, זו לא טעות. במוזיאון וילפריד לאמנות ולידיעת המזרח ייפתחו בשבת (3.9) שתי תערוכות חדשות. הראשונה, ״העולם הצף״ – תערוכת יחיד לאורי גרשט, במקביל לתערוכתו בגלריה נגא. במקרה הזה הוא יציג שלוש סדרות של עבודות המבטאות את משיכתו רבת השנים לתרבות היפנית ולניגודיות שהיא מציגה בין יופי וכיליון.

בסדרת עבודות וידאו חדשה שיצר במיוחד עבור התערוכה, הוא מצלם סידורי פרחים שנוצרו על ידי אמנית איקבנה יפנית, ובהם אירוסים שפורחים רק ימים ספורים בשנה. גרשט מתמקד בהשתקפויות של רגע הפריחה מתפוגג במים, מופיע ונעלם לסירוגין, ומדגיש את טבעו בר־החלוף והחמקמק של הדימוי ואף של מעשה הצילום עצמו המבקש ללכוד אותו. לצד עבודות הוידאו יוצגו במוזיאון שתי סדרות נוספות שצולמו במסעותיו של גרשט ליפן, ומוצגות יחדיו לראשונה.

התערוכה השנייה היא ״גן הריקות״ – תערוכת יחיד לפסל היפני קוג׳י יממוטו (אוצרת: שיר מלר ימגוצ׳י). יצירתו האמנותית של יממוטו מושפעת עמוקות מהיותו נזיר זן, ולראשונה הוא גם מגיע ארצה לשהות אמן בקיבוץ הזורע, שבמהלכה ייצור מיצב המבוסס על פרחי קש קלועים בידיו, שיצופו בשכבה דקה של פורצלן.

בתהליך השרפה שכבת הפורצלן תהפוך לזיגוג לבן בעוד שפרחי הקש יתכלו. הקליפה הדקה והשברירית, הנותרת בתום התהליך, אוצרת בחובה את עקבות הפרח, שחייו וצורתו הקודמת אבדו. המיצב יורכב מקליפות דקות ושבריריות אלו של פרחים לבנים על גבי צלחות עגולות, מרחפות באוויר וצפות בין שמים לארץ. בחלל נוסף בתערוכה יוצגו עבודות זכוכית, שבתוכן יצר חיתוכי נייר המדמים מבט מיקרוסקופי אל תוך תאי צמח.

אורי גרשט במוזיאון וילפריד ישראל

אורי גרשט במוזיאון וילפריד ישראל

קוג׳י יממוטו

קוג׳י יממוטו


חנן דה לנגה בגלריה B.Y5 

בגלריה B.Y5 תפתח הערב (1.9) ״הִיסְטוֹרְיָא2 – חנן דה לנגה״, תערוכת יחיד לאמן והמעצב חנן דה לנגה (אוצרת: מירב רהט). התערוכה היא שניה מתוך סדרה המציעה התבוננות על נקודות מפתח בדרכם של מעצבים שעבודתם מהווה אבן דרך בהבניית שדה העיצוב־אמנות בישראל (התערוכה ״הִיסְטוֹרְיָא1״ הוקדשה למעצב יעקב קאופמן). בתערוכה יוצגו עבודות מתוך תערוכות נבחרות שדה לנגה הציג בגלריות ומוזיאונים לאורך השנים, לצד עבודות שזו הפעם הראשונה שהן יוצאות מהסטודיו, מהוות ייצוג סימבולי לגופי עבודה ולדפוסי חשיבה המלווים אותו ביצירתו, והזדמנות להתבונן על מוטיבים דומיננטיים שמלווים אותו בעשייתו.

חנן דה לנגה, מכתבה, מתוך התערוכה עבודות (1990). צילום: מידד סוכובולסקי

חנן דה לנגה, מכתבה, מתוך התערוכה עבודות (1990). צילום: מידד סוכובולסקי

סהרה1, מתוך טימבוקטו (2010). צילום: יורם אשהיים

סהרה1, מתוך טימבוקטו (2010). צילום: יורם אשהיים


יונתן הירשפלד וציקי אייזנברג בגלריה חנינא

בגלריה חנינא תפתח הערב (1.9) ״חלק רביעי״ – תערוכה משותפת לאמנים יונתן הירשפלד וציקי אייזנברג (אוצר: איתמר לוי). בתערוכה יוצאים שני האמנים מדפוס היצירה הרגיל שלהם: הירשפלד הכלוא בדרך כלל בשפה התוך־תולדות אמנותית שלו יוצא אל העולם ומצייר את הרייכסטאג בוער. אייזנברג, שביומיום יוצר קונסטרוקציות לצרכי צילום, יוצר הפעם קולאז׳ים.

בתוך אווירת רפובליקת ויימאר הכללית של חמש מערכות בחירות בשנתיים; בתוך האבל האישי של שניהם; בתוך השיח ארוך השנים ביניהם על מודרניזם, פורמליזם, הפוליטי והאוטוביוגרפי ביצירתם – שני אמנים שהאמנות שלהם נוטה להיות מסוגרת בתוך עצמה, נפגשים ומבקשים לברר משהו על הכאן והעכשיו מחוץ לחלון הסטודיו.

יונתן הירשפלד, הרייסטאג בוער. צילום: ציקי אייזנברג

יונתן הירשפלד, הרייסטאג בוער. צילומים: ציקי אייזנברג

ציקי אייזנברג, עיניים

ציקי אייזנברג, עיניים


birds

סזורה בגלריה 51 במודיעין

בגלריה 51 לאמנות עכשווית במודיעין מוצגת ״סזורה״, תערוכה קבוצתית (אוצרת: ניצה פרי). סזורה הוא המרווח בין שני דברים, שכאילו נפרדים, אך למעשה הם חלק מרצף, כמו שני צלילים והשתיקה ביניהם, כמו שני הרים והבקעה הפרושה ביניהם. העבודות המוצגות בתערוכה דנות בטבעה של אותה אתנחתא, אותה דממה שבה יש התרחשות ובה קורים דברים, אותו דמיון המזדחל אל השטחים המתים תוך משחק עדין בין רצף ושבירה. משתתפים.ות: ציקי אייזנברג, אלחנדרה אוקרט, מתן בן טולילה, טליה ישראלי, נטע מוזס, אפרת קדם.

טליה ישראלי, נוף אחרי פיירו. צילום: יגאל פרדו

טליה ישראלי, נוף אחרי פיירו. צילום: יגאל פרדו

אפרת קדם, הקיפוד והשועל בגלריה 51

אפרת קדם, הקיפוד והשועל בגלריה 51


רוברט דונר בגלריה 58 בחולון

בגלריה 58 בבניין עיריית חולון תפתח ביום שלישי (6.9) ״חסרי לב חסרי בית״, תערוכת יחיד של רוברט דונר, תושב העיר (אוצר: יותם אורן). דונר למד אדריכלות בטכניון ובמשך 40 שנה עסק בעבודתו כאדריכל תוך כדי ויתור על אהבתו הגדולה לציור. בשנת 2020, במהלך תקופת הקורונה, חזר לצייר, לצלם ולפסל. הוא אוהב לחדש לשמח ולהפתיע ביצירתו ומקורות ההשראה שלו לדבריו נובעים הן מהריגושים והן מהטראומות שחווה בחייו. בתערוכה יוצגו יצירותיו הכוללות ציורים, פיסלונים וצילומים.

רוברט דונר בגלריה 58 בחולון

רוברט דונר בגלריה 58 בחולון

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden