כל מה שחשוב ויפה
גל בר־אדון, לבירינת. מוזיאון המדע, ירושלים. צילומים: מ״ל
גל בר־אדון, לבירינת. מוזיאון המדע, ירושלים. צילומים: מ״ל

גל בר־אדון // לבירינת

גל בר־אדון מציג במוזיאון המדע בירושלים מיצב שהוא מבוך שמשלב מוזיקה ותאורה, המשך של עבודה שהציג במידברן האחרון. ביומיום הוא עובד בנגריה ולומד איך להשתמש במכונות התעשייתיות לטובת עבודות האמנות שלו

הפרטים הטכניים

״לבירינת״, מיצב שאפשר להתהלך בתוכו כמו במבוך, מוצג במוזיאון המדע ע״ש בלומפילד בירושלים עד ה־15.1.

מי אני

גל בר־אדון. גר בכפר סבא, נשוי לענת ואבא של אלה ואיתמר (ופנדה גם). בשנים 2006-2014 חייתי בברלין ועסקתי במוזיקה. ניגנתי בתחילה באנסמבלים ולהקות פופ שונות ובהמשך הייתי חצי מהדואו jazzsteppa – פרויקט מוזיקלי שהיה חתום בלייבלים באנגליה ובגרמניה וניגן בפסטיבלים ומועדונים גדולים באירופה באופן תדיר. משנת 2014 אני עובד בנגריה שבבעלות משפחתי, בעיקר על מכונת ה־CNC, ובשעות הפנאי מאייר.

מוזיאון המדע, ירושלים

מוזיאון המדע, ירושלים

העבודה

מיתוס הלבירינת ריתק אותי במשך תקופה ארוכה. הסיפורים שמרכיבים את המיתוס וריבוי הדמויות המנוגדות משכו אותי וגרמו לי לחזור ולקרוא אותו שוב ושוב, ובעיקר לרצות לבנות לבירינת (מבוך). במרכז המיתוס נמצאות חולשות האדם ובהן שתיים בולטות – מינוס ופסיפאה, וכניעתן ליצריהן ונפילתן במבחנים השונים אל מול האלים. אבל בולטות בו גם חוזקותיו של האדם, כמו זו של תזאוס – שקובע את גורלו בעצמו. המשלים בסיפורים השונים פשוטים, אבל מניעים את האדם למחשבה ותהיות רבות בנוגע לעצמו. קל להתחבר לסיפורי המיתוס, בעיקר מכיוון שהם מצביעים על חוזקות וחולשות הקיימות בכל אחד מאיתנו.

לשוטטות במבוך ישנה חשיבות גדולה להעברת המיתוס ותהיות קיומיות נוספות לגבינו. בעת ההליכה בין כותלי המבוך ובמעברים הצרים אפשר ללמוד הרבה על עצמנו, על התגובות שלנו להפתעות נעימות ופחות נעימות, על הרצון שלנו להשתתף ולקחת חלק במשהו גדול מאיתנו, על להיות אחראים לגורלנו, על טבע האדם ועל כל אחד מאיתנו כיחיד או כחלק מקבוצה.

birds

מתוך כל אלה אני יוצר ומנסה לבנות מרחב מהנה ומעשיר, להעמיק את עולמו הפנימי של המתבונן ולייצר חוויה שאינה אסתטית בלבד – אלא כוללת מגוון רחב של חושים שיפעלו בו זמנית. המטרה של העבודה היא לגרום למבקר בלבירינת להרגיש ולעשות, לחפש את הדרך החוצה, לגלות לאן מוביל השער הבא, מה קורה בחדר הנסתר. השוטטות מלווה במופע תאורה מהמם שאותו יצרו יונתן לוין וליהי קייזר, יחד עם המוזיקה של גיא ג׳יימס כהן.

בשנתיים האחרונות אני משלב בין איור דיגיטלי לחיתוך CNC בצורת משרביה, בשילוב תאורה מובנת על גבי מסגרת פנימית. לאחר ניסיונות שונים הבנתי שהטכניקה מעניינת אותי והמשכתי לפתח אותה. העבודות הראשונות שלי בטכניקה הזו כללו מספר עבודות קטנות המיועדות לתליה וגם QB – עמוד טוטם במידות 1.2/1.2/2.4 מ׳, בשילוב פסי לד צבעוניים וקבוצה של פירמידות (11 גופי תאורה רצפתיים בצורת פירמידה). העבודות הוצגו באירועי אמנות של קהילת המידברן הישראלית. הלבירינת הוא המשך ישיר ופיתוח של העבודות הללו לכדי מיצב שלם.

לבירינת, מידברן ישראל

לבירינת, מידברן ישראל

תעבירו את זה הלאה

אני לא מעוניין להציג את המיצב הזה שוב. הייתי שמח לבנות לבירינת חדש ושונה בכל מקום מרכזי שיהיה חשוף לאנשים ויוכל לפעול בשעות הלילה.

פלוס אחד 

״חיות מרוחות״ – סדרת עבודות הדפס CNC (ציור דיגיטלי מכורסם על לבידים שונים על ידי מכונת CNC). בעבודה הזו גיליתי את הכוח שיש ליכולות הייצור של המפעל הקטן שלי, והאפשרות לשילוב בין עבודות של אמנות חזותית למיכון מודרני ותעשייה. אני מרגיש שעדיין לא מיציתי את הלמידה במדיום הזה, ועודני ממשיך ומפתח את הטכניקה.


רוצה להשתתף במדור? שלחו לנו מייל לכתובת [email protected]
לקריאת כל המדורים לחצו כאן

חיות מרוחות

חיות מרוחות

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden