כל מה שחשוב ויפה
רועי כץ. צילום: נתנאל טוביאס
רועי כץ. צילום: נתנאל טוביאס

רועי כץ מעצב את חגורת הבטיחות של הענן עם קסם, חיוביות ואפקט הוואו

רועי כץ, מנהל המותג של WIZ, מכניס לעולמות אבטחת הענן את הקסם של אלמנטים משחקיים, צבעוניות ורודה־כחולה לא שגרתית והרבה איורים. ועם כל הקסם, הוא יודע שסדר וארגון הם ״51% מהעבודה״

אפשר לראות בביתן בצבעי ורוד־תכלת של ענקית אבטחת הענן וויז (WIZ), בכנס RE:INVENT שהתקיים בשבוע שעבר בלאס וגאס, דוגמה מייצגת לאופן שבו החברה מתקשרת את שלושת היסודות שעליהן מבוססת ״הגישה של וויז״, כפי שמספר רועי כץ, מנהל המותג (Head of Brand) של החברה: ״קסם, חיוביות ואפקט הוואו (ערכי המותג); קשר לתעשייה; מקוריות ושונות״.

״המטרה בביתנים היא ליצור קונספטים מתחלפים כדי למשוך את הקהל הרחב לבדוק ׳מה וויז עשו הפעם׳״, מסביר כץ. ״כך, בכנס השנה, בחרנו בקונספט של דיינר אמריקאי – Dine above the Cloud – שמגישים בו מנות קלאסיות עם טייק אוף לעולם הקלאוד סקיוריטי. אבל חשוב לזכור שקלאוד סקיוריטי הוא לא המטרה, זה האמצעי. המטרה היא לגרום לחברות טכנולגיה לרוץ מהר בבטחה ובכיף בענן״.

The Wiz Diner, ביתן החברה בכנס בווגאס. צילומים: וויז

The Wiz Diner, ביתן החברה בכנס בווגאס. צילומים: וויז

למה הכוונה?

״דמיין שאנחנו חגורת הבטיחות של החברות האלו. כשאני נוהג ברכב, ואני יודע שיש לי חגורת בטיחות טובה, אני יכול לנסוע בכיף שלי וליהנות מהדרך, אבל אם הייתי נוהג עם חגורה לא טובה, או בלי חגורה בכלל, לא הייתי נהנה והייתי נוסע על 30 קמ״ש. המוצר שלנו סורק את כל הענן של החברה בדקות ספורות, ממפה אותו בצורה חכמה וחדשנית, ומנגיש ללקוחות שלנו איך לפתור את כל הבעיות ואיך להגן על הנכסים שלהן בצורה הכי בטוחה ונגישה שיש״.

ומאיפה הגיעה הצבעוניות הלא שגרתית?

״כשהתחלתי את התפקיד חיפשנו כיוונים לסיפור שעומד מאחורי וויז. נכון, קוראים לנו וויז, אז היה ברור שיש את הדבר הזה של קסם, של עולם קסום, אבל חששנו מפרשנות לא נכונה של אחיזת עיניים, שרלטנות. בסוף אנחנו בעולמות של אבטחה, של ביטחון, רצינו להתרחק כמו מאש מהסיכון הזה. ממש עבדנו על איך אנחנו עושים את זה בצורה הכי נכונה, עד שזה התקבל אצל הלקוחות בצורה חיובית. 

״בסוף ממש היה רגע של ׳אהא מומנט׳ כשהבנו שבמילה אחת השפה היא קסם, שמתחבר להכל, ומבחינה צבעונית זה בא לידי ביטוי בכחול שמשדר תחושת ביטחון, כצבע רגוע, בעוד שהוורוד נותן את הרכות הכל כך נדרשת שקשורה לערכים שאנחנו מנסים להביא. אני אוהב להסתכל על הוורוד כהפך מאדום; קרובים אך רחוקים. אם אדום זה אזהרה אז ורוד זה רוך, אופטימיות, חיוביות״. 

איור מאפשר לי לקחת את העולם של קלאוד סקיוריטי וליצוק לתוכו את העולם של קסם בצורה די מושלמת, כי זה קודם כל גורם לי לדבר על העולמות האלו בשפה חיובית. הוא מאפשר לי לגשר, להנגיש קונספטים מורכבים

אתם גם משתמשים הרבה באיור.

״נכון. איור מאפשר לי לקחת את העולם של קלאוד סקיוריטי וליצוק לתוכו את העולם של קסם בצורה די מושלמת, כי זה קודם כל גורם לי לדבר על העולמות האלו בשפה חיובית. הוא מאפשר לי לגשר, להנגיש קונספטים מורכבים. 

״אנחנו מדברים הרבה על נראות, על להבין את כל הארכיטקטורה של הענן שלך ואת כל הסיכונים שנלווים אליו. אפשר להסתכל על זה דרך כדור בדולח, דרך משקפת, אבל בשוק שהיה איטי ומסורבל, אנחנו מביאים בשורה של מהירות, עם שרביט הקסמים. זה גם עונה לי על הצורך לבלוט. אם תיכנס לראש של הלקוח, בוויז יש משהו כיפי וקסום, עם הצבעים רכים, מעולם האגדות, שמרככים את כל העניין״.

משחק הקלפים Exploited in the wild

משחק הקלפים Exploited in the wild

אתה יכול לתת עוד דוגמאות?

״יש פרויקטים ספציפיים שאנחנו עושים.לדוגמה, צוות שחוקר את הענן ומחפש חולשות. זה עולם טכני ברמות, ובכל פעם שחוקרים דבר כזה ורוצים לפרסם את הממצאים, אנחנו יושבים ביחד והם מספרים לי לאט לאט מה קרה שם, ואז התפקיד שלי הוא לספר שכולם יבינו, גם אמא שלי. 

״בהתחלה חשבנו לייצר סרטוני אקספליינד, אבל הבנתי שאלמנטים של גיימיפיקציה יותר יעזרו לי, וישבנו ויצרנו משחק קלפים, שבו לכל משתתף יש תפקיד. לדוגמה, האקר שצריך להגן על העולם שלו ולתקוף עננים אחרים, ואם תשחק את זה 20 דקות גם אתה תבין מה הסיפור. אנחנו נמנעים מליצור משהו יותר מדי טכני, תמיד ננסה לפשט, לעשות אנימציה, לספר סיפור קל לעיכול, להוריד את תחושת הסטרס״.

ומה עם החיבור לפרודקט?

״המטרה שלנו בנוסף היא גם להכין את הלקוח למפגש עם הפרודקט ברמה הוויזואלית. האלמנט הכי מוכר במוצר הוא הגרף שלנו, שממפה בצורה ויזואלית מה מחובר למה, אם יש פריצה וכן הלאה. אנחנו לוקחים אלמנטים מתוך הגרף, גם ברמה של איך הקווים נראים, גרדיינטים, צבעים של איקונים; לוקחים את עולם התוכן של הקסם שעליו מבוסס המותג ויוצקים לתוכו את כל הקונספטים מתוך המותג.

״לדוגמה, יש שכבה לניהול ענן, והאייקון שלה הוא הגה של ספינה, אז לקחנו את ההגה וחשבנו איך אנחנו מקשרים אותו לעולם קסום של פירטים, מפות אוצר, כבר בשלב הראשוני של המפגש עם הברנד, וכמובן גם מבחינת צבעוניות וכו׳. אנחנו גם מכניסים איורים של הברנד למוצר, והשאיפה שלי היא למצוא את הממשקים האלו כמה שיותר.

״בסוף החיבור למוצר הוא מעבר לוויז׳ואל ויותר ברמה של ערכים. בשיחות מכירה עם לקוחות ראיתי שהתגובה שלהם למוצר זה וואוו אחד גדול ובגלל זה זה עובד. מהבחינה הזו אני ממש מרגיש שאני מכין אותם למפגש עם המוצר, וזה הוכחה שברנד לא יכול לעבוד בוואקום מהמוצר, חייבת להיות הלימה״.

אני פה איתכם ונעשה את זה ביחד

כץ, בן 28, מספר שכבר כילד נמשך לעולמות של אמנות ויצירה, וחלם להיות מעצב תפאורות. ״אמא שלי הכי זרמה איתי בעולם, קנינו בדים בנחלת בנימין, מכונות עשן, ובגיל 12-13 כבר לימדתי את עצמי ביוטיוב פוטושופ וכל התוכנות״. 

אחרי הצבא, וללא לימודים פורמליים בתחום, החל לעבוד כמעצב פרילאנס במקביל לעבודה בוולט במשרה שלא קשורה לעיצוב (״פתחתי וולט בערים חדשות״), אולם גם שם הוא שכנע את המרקטינג לתת לו לעצב. בשנת 2020 קיבל את הפנייה מוויז דרך מכר שעבד בחברה.

״זה היה בימים הראשונים של החברה, הם היו צריכים לפרסם את האתר הראשון שלהם בבוקר שאחרי. עזרתי להם בדברים מינימליים, כמה שעות פה ושם, ואז התחילה מערכת היחסים ביננו. בכל פעם ביקשו משהו אחר, לעובדים, לאירועים, פלייר פה, מסמך שם.

״התאהבתי בחברה מהרגע הראשון, ואחרי משהו כמו חצי שנה קיבלתי הצעה לעבור לעבוד בחברה במשרה מלאה, וכמובן חטפתי אותה בשתי ידיים. לא כל כך ידעו איך לקרוא לזה, הייתי מעצב הברנד הראשון בחברה, קראנו לזה קריאייטיב דיזיינזר״. לפני חצי שנה קודם לעמוד בראש צוות הברנד שכולל מאייר, מעצב מרקטינג, אנימטור ומעצבת נוספת.

״בסוף, זה הכל הצוות, שכולל חמישה מעצבים מהמוכשרים בארץ. כל אחד מהם מביא עולם שלם. לדוגמה, מי שמוביל את האיור אצלנו זה אלון ברייאר, מאייר מוכשר ומוכר ברמה עולמית ומרצה בבצלאל ושנקר. עם כשרון כזה בצוות, הכל אפשרי״.

עיצוב הביתן Wizard of Wiz

עיצוב הביתן Wizard of Wiz

מילון Wizraeli

מילון Wizraeli

birds

״יש שלושה אתגרים מרכזיים בכל הקשור למותג. התפישה הרווחת היא שקלאוד סקיוריטי זה עולם אפור ומשעמם; נורא אדום, אלרטים, אזעקות, הפחדות. כשהתחלתי את התפקיד ונכנסתי לאתרים של חברות אחרות, הכל היה מאוד רציני ומאוד מפחיד. אפשר להבין את זה, אבל האתגר היה לצאת משם. 

״הערכים שלנו זה להיות חיוביים, אופטימיים, להנגיש את הדבר, לעזור ללקוחות. במקום להגיד ׳תקנו אותי כי אתם מפחדים ממה שיש שם בחוץ׳, להגיד ׳אני פה איתכם ונעשה את זה ביחד׳; להוריד את רמת הסטרס ולהגביר תחושת מסוגלות.

״דבר שני, העולם הזה מביא איתו קונספטים טכנולוגיים מאוד מורכבים. זו טכנולוגיה חדשה והאתגר שלי להנגיש אותה: קודם כל את התוכן והמידע, לשתף מחקרים שאנחנו עושים שהם לאו דווקא מכירתיים, שכל התעשייה תלמד על העולם הזה. להנגיש ידע לאדם הממוצע שהוא לא פרופסור לאבטחת מידע; להפך. ואני רוצה להעצים אותו, שלא יפחד מקלאוד סקיוריטי.

״ובסוף, האתגר השלישי, אנחנו חברה סופר צעירה שמתחרה בחברות הכי גדולות בעולם, ובכללי יש בכל התעשייה מלא רעש. אני צריך לבלוט, שיזכרו אותי, שיזכרו מי זה וויז״.

הערכים שלנו זה להיות חיוביים, אופטימיים, להנגיש את הדבר, לעזור ללקוחות. במקום להגיד ״תקנו אותי כי אתם מפחדים ממה שיש שם בחוץ״, להגיד ׳אני פה איתכם ונעשה את זה ביחד׳; להוריד את רמת הסטרס ולהגביר תחושת מסוגלות

מה התפקיד שלך בכל הסיפור?

״בסוף אנחנו צוות סופר קטן, וזה דבר מדהים, כי כל פיתוח הברנד קרה בצורה לא שגרתית. ולכן אנחנו, הצוות, חמישה אנשים שיודעים ׳באמת׳ מה הברנד, מרגישים אותו, והתפקיד שלי זה לשמור על זה, להרחיב את העשייה, וגם למצוא את המקומות החדשים להתפתח בהם. זה הרבה פגישות, הרבה שמירה על הקיים, אבל זה בעיקר הפרויקטים היותר גדולים כמו האירועים שלנו שאנחנו משתתפים בהם, ולוודא שהכל קורה ברמה הכי גבוהה ועונה לערכי המותג״.

מה הבנת או למדת מתחילת העבודה שלך כמעצב בוויז?

״אני לומד פה כל יום, זה אחד הדברים שאני הכי אוהב בעבודה שלי וזה הדבר הכי חשוב במקצוע שלנו. אני מתעסק בדברים שבחיים לא חשבתי שאתעסק בהם: אירועים, סוואג, מרצ׳נדייז, אנימציה, וידאו. ולאורך השנים סיגלתי לעצמי את הידיעה שיש דרך להגשים לכל חלום.

״בתור הד אוף ברנד לצוות קטן בחברה ששמה את הברנד ממש במרכז, היה לי אתגר איך אני עושה את זה בלי לגייס עוד עשרה מעצבים. הללמוד איך לעשות את זה, הסדר וארגון, זה 51% מהעבודה. רק ככה אנחנו מצליחים. זו תחושת מסוגלות שהכל אפשרי.

״בכללי, וזה לא מובן מאליו, יש תחושה בחברה שאם תבוא עם רעיון טוב, תוכיח שהוא טוב, ואם הוא באמת טוב, יתמכו בך ויתנו לך לעשות את זה. הדוגמה הכי טובה זה משחק הקלפים, או המילון שעשינו לוויזרדים האמריקאים שלנו, שמסביר להם את הסלנג הישראלי.

״זה היה רעיון של מישהו מה־hr שרצה לחבר את העובדים האמריקאים. מעולם לא הכנתי ספר, לא עבדתי בדפוס, וזה קרה. או הביתנים שאנחנו עושים בכל האירועים, הם שונים מאוד מאוד בנוף, וזו גם החלטה שאני רוצה לעשות משהו שונה שהוא לא הברור מאליו; שהוא לא הגדרת התפקיד בהכרח״.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

5 תגובות על הכתבה

  1. משה

    תותח! כשרון ברמה עולמית

  2. ישראלי אקראי

    איזה איש מרגש ומרשים!

  3. לי וגיל

    גאים בבוס שלנו המלךךך

  4. יוני

    כתבה מרתקת! תודה

  5. סיגלית כץ

    אני אמא סופר גאה!

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden