כל מה שחשוב ויפה

כיצד ניתן להשפיע ולהוביל שינוי דרך מחקר בעיצוב? סדנה בינלאומית בשנקר

פורטפוליו News: כיצד ניתן להשפיע ולהוביל שינוי דרך מחקר בעיצוב? Education-Research-Impact, סדנה בינלאומית בהנחיית פרופ׳ אן בודינגטון (אוניברסיטת ברייטון, אנגליה), תתקיים בשנקר בימים ראשון-שני 26-27 באפריל 2015, בין השעות 10:00-16:00 (אודיטוריום גד אלון, בניין פרניק, קומה 2). הסדנה פתוחה לאנשי אקדמיה, אמנים ומעצבים העסקים במחקר ללא תשלום, אך נדרשת הרשמה מראש במייל.

97

תוכנית הסדנה:

יום 1: מה זה מחקר?
דיאלוג בין מחקר והקונטקסט שבו הוא מתקיים

חלק 1 – דיון מונחה:
שיח בין-תחומי בעיצוב על תפיסות של מחקר אקדמי ושל ההשכלה הגבוהה והדיאלוג שהם מקיימים עם הסביבה החברתית-תרבותית-כלכלית שבה הם מתקיימים כבסיס לפיתוח קריירה יצירתית.

חלק 2: דיון בקבוצות קטנות (עד 15 משתתפים בקבוצה).
בקבוצות הדיון נבחן ונחלוק נקודות מבט שונות על מחקר רב-תחומי בעיצוב, ואת האתגרים העומדים בפני המעצב החוקר בנושאים של:

  • הגדרת מחקר
  • פיתוח שפה משותפת, הבנה  ויכולת לקיים שיח רב-תחומי
  • זיהוי מודלים ושיטות עבודה

יום 2: אימפקט דרך מחקר
כיצד ניתן להשפיע ולהוביל שינוי דרך מחקר בעיצוב?

סדנת חשיבה וחקירה על הדרכים השונות שבהן מחקר יכול לייצר שינוי מעבר לגבולות השיח האקדמי. כיצד ניתן לפתח תכנית מחקר באופן שיתרום וייסע, לקומוניקציה וליצירת שותפויות עם סקטורים שונים ופעילויות נוספות:

  • פיתוח קיניין רוחני, יצירת מודלים עסקיים ודרכים חדשות לשיתוף פעולה בין האקדמיה, הקהילה, התעשייה והעולם העסקי
  • זיהוי פערים – הפער בין מה שאנחנו יודעים ומה שאנחנו לא יודעים
  • השפעה על סילבוסים וקורסים

סיכום: אתגרים והזדמנויות

הסדנא מתקיימת במסגרת תוכנית טמפוס IDEA במימון האיחוד האירופי.

2014-08-14-17.24.20

מנחי הסדנה:

Anne Boddington

Anne Boddington is Professor of Design Innovation and Dean of the College of Arts & Humanities at the University of Brighton (UK). She has extensive international experience of academic and research leadership, management and quality assurance in Higher Education, with particular reference to design, innovation and knowledge exchange across the Creative and Cultural Industries. From 2005-10, she was also Director of the Centre for Excellence in Teaching and Learning through Design (CETLD) and associate Director for the Higher Education Academy (HEA) Subject Centre in Art, Design and Media hosted at the University

A Fellow of the Royal Society of Arts (RSA) and an affiliate member of the Royal Institute of British Architects (RIBA), she has been a leading member of the executive for the Council for Higher Education in Art & Design (CHEAD), the Design Educators Association (DEED) executive and the Standing Conference of Heads of School of Architecture (SCHOSA) in the UK. She is currently a member of the Arts & Humanities Research Council (AHRC) Advisory Board.  Her research interests include Design Innovation and Design Education, the cultural geography and social role of the university and the contingent development of digital and physical learning spaces

Ross Clark

A fellow of the Royal Society of Arts, Ross Clark is a researcher and teacher in the College of Arts and Humanities at the University of Brighton. His background and research expertise is in continental Philosophy, literature and Modern European thought and with particular interests in Phenomenology, Structuralism, Post Structuralism, Semiotics and Psychoanalysis and the work of Heidegger, Merleau-Ponty, Foucault and Bernard Stiegler with particular reference to the challenges and potential of digital technologies

With considerable expertise in communications and marketing he also has a strategic knowledge of the articulation, presentation and impact of Arts and Humanities research and its potential for impact, and how users, beneficiaries and audiences can be effectively presented and communicated

Tom Ainsworth 

Dr Ainsworth is Lecturer and Researcher in the College of Arts at the University of Brighton (UK). He completed his first degree in Design and Craft in 2005, a Post Graduate Certificate in Further and Higher Education Teaching (PGCE) in 2007, and an AHRC funded PhD at the University of Brighton titled: ‘The Development of Persuasive Design Theory to Improve Patient Engagement with Therapeutic Exercises in People with Rheumatoid Arthritis’ in 2013

A fellow of the Royal Society for the encouragement of Arts, Manufactures and Commerce (FRSA), Ainsworth’s research and teaching activities continue to evolve. He contributes to research activities across a range of design specialisms including: behaviour design, design for health, interdisciplinarity and design innovation

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden