כל מה שחשוב ויפה

hook.market

פורטפוליו News: אתר חדש - Hook.market - מציע נקודת מפגש בין מעצבים בתחילת הדרך לבין חובבי אמנות ועיצוב. ״הקניה ממעצב צעיר בתחילת הדרך היא תרומה חברתית גדולה״, אומר איל זומבק, היזם שמאחורי האתר

hook.market היא פלטפורמה אינטרנטית חדשה, המאפשרת לסטודנטים לעיצוב ולבוגרים טריים למכור את העיצובים שלהם לקהל בינלאומי. מאחורי היוזמה עומד איל זומבק, בן 32 מתל אביב, בוגר לימודי MBA שעוסק כבר מספר שנים בשיווק בינלאומי.

Hook.market

״תמיד היתה לי משיכה חזקה לעולם העיצוב אבל עד לפני שנה בערך, כל מה שקשור לעולם הזה היה אצלי לא יותר מתחביב״, הוא מספר. ״במשך לא מעט שנים הרהרתי בליבי האם שגיתי שלא הלכתי לעסוק בתחום בצורה יותר רצינית ומקצועית. לשמחתי, עכשיו עם השקת החנות אני במידה מסוימת סוגר מעגל. מעבר לכך, בת הזוג שלי, סטודנטית לעיצוב שמסיימת השנה את לימודיה, הפכה בחודשים האחרונים את הבית לסטודיו כך שלאחרונה אני ממש חי ונושם עיצוב 24/7״.

ההחלטה לפתוח את hook.market נבעה אחרי שבשנים האחרונות הסתובב זומבק בתערוכות הבוגרים של בתי הספר לעיצוב בישראל. ״ראיתי אינסוף פרויקטים ועבודות מדהימות: תכשיטים, גופי תאורה, משחקים, הלבשה, דברים לבית, כלי מטבח, ריהוט קל ומה לא, והכל כל כך מקורי וייחודי. חקרתי את התחום וגיליתי שבחלק גדול מהמקרים כל האוצרות הללו מגיעים בסופו של יום למחסן הביתי אצל ההורים של הסטודנטים.

״מעבר לכך אני מכיר המון בוגרים שמסיימים את הלימודים ופוגשים במציאות לא פשוטה. אין מספיק עבודה בתחום ומעט מאוד הזדמנויות עסקיות. רציתי לעשות משהו בנושא… לעזור להם לעשות צעד קדימה. כך נולדה החנות hook.market – במה למעצבים צעירים, המקום שבו הם יכולים להציג ולמכור עבודות ופרויקטים מתקופת הלימודים, בין אם זה מוצר בודד או פרויקט שהם רוצים לפתח ומחפשים את הבמה הנכונה. hook.market היא נקודת מפגש בין מעצבים בתחילת הדרך לבין חובבי אמנות ועיצוב שמחפשים אוצרות״.

כיום hook.market מתפקדת כזירת מסחר והקשר בין המוכרים לקונים הוא ישיר. ״אנחנו מספקים ליווי והדרכה בסוגיות הפחות מוכרות למעצבים והקונים בחנות מקבלים הרבה מעבר ל׳עוד׳ מוצר: הם מקבלים משהו מקורי וייחודי. מעבר לכך קניה ממעצב צעיר בתחילת הדרך היא גם תרומה חברתית גדולה.

״בסופו של דבר, כל אותם פרמטרים שהפכו את ישראל למעצמת חדשנות בינלאומית בתחום הטכנולוגי, בחקלאות, במים, בקולינריה, בפורמטים הטלוויזיוניים, קיימים גם בתחום העיצוב. איפה שיש חדשנות, יש גם פוטנציאל כלכלי גדול״, מסכם זומבק. ״בימים אלו אנחנו מסתובבים בכל תערוכות הבוגרים וצדים פרויקטים ועבודות מעניינות. לי חשוב להפנות את הזרקור אל המעצבים הישראלים ולכן האתר פועל בשפה האנגלית ואנחנו מקדמים אותו בעיקר בחו״ל״.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden