כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

חנן קמינסקי. צילום: מ״ל

חנן קמינסקי יעמוד בראש התוכנית לתואר שני בעיצוב משולב במכון טכנולוגי חולון

פורטפוליו News: פרופ׳ חנן קמינסקי מונה לעמוד בראש התוכנית לתואר שני בעיצוב משולב במכון טכנולוגי חולון. יחליף את פרופ׳ דודי ראב״ד שמונה לאחרונה לעמוד בראש הפקולטה לעיצוב במכון

חנן קמינסקי – אנימטור, מאייר ובמאי אנימציה – מונה לעמוד בראש התוכנית לתואר שני בעיצוב משולב במכון טכנולוגי חולון. קמינסקי, שהקים בשנת 1996 את מגמת האנימציה בבצלאל, עמד בראש המסלול לאנימציה במחלקה לאומנויות המסך בבצלאל והוא מלמד בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. הוא יחליף את פרופ׳ דודי ראב״ד, שמונה לאחרונה לעמוד בראש הפקולטה לעיצוב במכון.

קמינסקי נולד בשנת 1950 בבריסל (בלגיה). בגיל 20 עלה לישראל לבדו וסיים את לימודיו במחלקה לעיצוב גרפי בבצלאל ב־1977. לאחר מכן עבד כמעצב גרפי בטלוויזיה הישראלית המתפתחת ויצר סרטי אנימציה קצרים לילדים. הוא המשיך והשלים את לימודיו ב־Rijksakademie באמסטרדם, במחלקה לתקשורת חזותית, ובמהלך שנות ה־80 יצר סרטי אנימציה קצרים לסדרת הילדים רחוב סומסום, בגרסאות האמריקאית והישראלית, ומאוחר יותר, בשנות ה־90, גם לגרסה הפלסטינית.

במהלך השנים 1985-1988 חי בפריז שם יצר את סדרת סרטי האנימציה הראשונה שלו לטלוויזיה, Les Betises (השטויות). בין השנים 1991-1995 ביים את סרט האנימציה באורך מלא הראשון שלו, The Real Shlemiel (חכמי חלם), שהיה מבוסס על סיפורים קצרים מאת יצחק בשביס זינגר. ב־1998 היה לבמאי אנימציה בסרט באורך מלא ובשנים 1999-2008 יצר שלושה סרטי אנימציה נוספים באורך מלא וסדרות טלוויזיה. בשנת 2015 זכה בפרס Pulcinella על מפעל חיים בפסטיבל הבינלאומי לסרטי אנימציה בוונציה. ב־2017 סיים לביים את סרטו האחרון עד כה, אגדת המלך שלמה, הסרט מצויר לילדים הראשון בישראל.

בתגובה למינוי אמר קמינסקי: ״אני מאמין שלמעצב יש אחריות עצומה כלפי האדם, החברה שבה הוא חי והעולם, שהפך להיות יותר ויותר מורכב. עליו לשאוף לפתור בעיות סבוכות ולהשקיע את מירב כשרונו כדי להפוך את העולם לנגיש, צודק ואסתטי יותר. במאה הנוכחית, שבה המהפכה הדיגיטלית מאפשרת לידע, למחשבה, לטכנולוגיה ולאדם לפרוץ גבולות, המעצב אינו אמור להיות מחויב לחוקי השוק אלא רק לחברה, לתרבות ולסביבה שאותה מתפקידו לחדש ולהעשיר.

״מקצועות העיצוב, כמו הטכנולוגיה, התפתחו ללא הכר במאה הנוכחית. גם אם התחומים המסורתיים שבהם עסק המעצב עדיין רלוונטיים, יש לחקור וללמד Design hinking בתחומים הקשורים לעולם הווירטואלי ובדיסציפלינות חדשות כגון AR (מציאות רבודה) או VR (מציאות מדומה). מאחר והגבולות בין מקצועות העיצוב אינם הרמטיים כמו שהיו בעבר, הפתרונות הם מולטי־דיסציפלינריים ודורשים עבודת צוות.

״לכן, העיצוב המשולב הוא התשובה הנכונה לבעיות הסבוכות שעומדות לפתחנו כיום בחברה הפוסט־תעשיתית. הפתרונות דורשים לא רק ידע אלא גם יזמות, אומץ ומקוריות – אקטיביזם עיצובי. וכשפונים אלי עם פרויקט עיצובי חדש אני משתדל להימנע מהמובן מאליו, ונזכר בסיסמה שרוססה על קירות הסורבון בפריז בזמן מרד הסטודנטים במאי 1968: ׳בואו נהיה מציאותיים, נבקש את הבלתי־אפשרי׳״.

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden