כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

Holyland Civilians. צילום: תום מרשק

צווארון כחול־לבן: Holyland Civilians

ענת משולם ודור חן קיבלו מענק ממפעל הפיס לפני שהקימו את המותג, החולצות שלהם מתחילות שיחות עם זרים בחו״ל, ולאחרונה הגיעה הזמנה גם מערב הסעודית. הזוג שמאחורי מותג אופנת הרחוב המדובר Holyland Civilians רק מתחיל לחמם מנועים

Holyland Civilians: ענת משולם ודור חן התחילו לצאת אחת עם השני לאחר שסיימו ללמוד בשנת 2010 במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, והשיקו את Holyland Civilians בתצוגת אופנה בשבוע האופנה 2017, לאחר שזכו שנה קודם לכן במענק של מפעל הפיס. הפריטים נמכרים בחנות האונליין, ברזילי, בקום איל פו ובסטודיו היפואי בתיאום מראש.

ענת משולם ודור חן. צילום: אביב חופי, מגזין את

GRIEF TEE

דור: בחולצת GRIEF אין כלום, אבל יש בה הכל. היא מבוססת על הנוהג של קריעת הדש באבל ביהדות: יש בו משהו מלא ברגש, שנכון גם כפרט בבגד שלנו וגם בהקשר של מה שקורה בעולם האופנה היום.

ענת: אני תמיד תוהה אם לספר מה עומד מאחורי החולצה, כי יש אנשים שלא ירצו ללבוש אותה אחרי שישמעו, אבל בעיני זה מקסים ואני מספרת את הסיפור למי שמתעניין.

דור: היא מושלמת, הכל בה יצא טוב. יש לי חבילה שלה בארון.

ענת: חבילה בכל צבע, כן?

GRIEF TEE. צילום: אסף עיני

בראשית

ענת: אחרי שנקר, כשהתחלנו לצאת אחד עם השני, נסענו לעבוד בסין אצל יוסי גביזון שמנהל את ״הודי׳ס״, יחד עם עוד כמה חברים. כעבור חצי שנה העבודה די מיצתה את עצמה, והתגלגלנו למותג הנעליים ההולנדי United Nude דרך חבר. זה התחיל בשבוע נסיון שהפך לחודש, שהפך לשלושת חודשי התמחות שבסופם הפכנו לשני המעצבים הראשיים. השילוב בינינו, שבאנו מאופנה, לבין המותג שמגיע מעולם עיצוב המוצר, היה מעניין: למדנו לעבוד עם זהות מותגית ברורה, כלי שמשמש אותנו עד היום גם בהולילנד – אם זה המיתוג, השקיות או ניירות הגלגול.

דור: אחרי ארבע שנים הגענו לצומת שבה שאלנו את עצמנו מה עוד אפשר לעשות. העבודה כיפית ומתגמלת אבל אנחנו עדיין צעירים וחדורי מוטיבציה, ובסופו של דבר, גם בגלל ההריון, החלטנו לחזור לארץ. לא ראינו את עצמנו מתפתחים במקום אחר והרגשנו שאם אנחנו רוצים לעשות משהו משלנו צריך לחזור ולעשות את זה מכאן.

View this post on Instagram

NEW: WE KEEP THE EVIDENCE OF ALL YOUR SINS 🔎🤐

A post shared by HOLYLAND CIVILIANS (@holyland_civilians) on

ענת: כשחזרנו עבדנו על הקמת מותגי הבית של Story במשך שנה וחצי. ממש ביום שסיימנו קיבלנו מייל על קול קורא למענק של מפעל הפיס. לקח לנו שבועיים להחליט שאין לנו מה להפסיד. הרעיון של Holyland, או ה־Promised Land בזמנו, כבר היה לנו בראש ועבר כל מני גלגולים. בשלב הזה כל אחד הוציא מהארון את הפריטים שהוא הכי אוהב והרכבנו רשימה של אלו שאנחנו רוצים בקולקציה: טי־שירט לבנה, ג׳ינס, סווטשירט – וככה זה התחיל.

דור: מעבר למענק הכספי, החיבור עם מוטי רייף ודורין פרנקפורט הוא מה שגרם לנו לעשות את זה. הם ראו את החזון למותג שעוד אין לו כלום על סמך כמה סקיצות שהראינו להם, נתנו פידבקים חשובים וגם נלחמו עלינו, כי היה חשש לתת את המענק למעצבים שעדיין אין להם מותג. לא היינו יכולים לעשות את זה אחרת.

ענת: אחרי התצוגה יעל שנברגר (המעצבת הראשית של אתא), הציעה לנו ליצור קולקציה משותפת עם אתא, והסכמנו בשמחה. דור קיבוצניק ואני מושבניקית, ויש הרבה במשותף בתוך עולם ההשראות שלנו ושל יעל. היתה לנו יד חופשית בתהליך, מה שאיפשר לנו לבחון את המותג מזווית קצת שונה ולחדד אותו, והתוצאה היתה מאד מוצלחת לשני הצדדים.

הארץ הקדושה

ענת: לקח לנו זמן להיסגר על המילה שתתווסף ל־Holyland ועל השם בכלל, בגלל שיש לנו טריידמארק עליו ולא רצינו להיתקע עם משהו סתמי. בחרנו ב־Civilians, אזרחים, מתוך רצון ליצור קהילה ותחושה של ״להיות חלק״ מהמקום ומהחלום של הארץ הקדושה.

דור: גם הניגודיות בין השם המיסטי לאופנת הרחוב יוצרת התנגשות שמרגישה לנו נכון.

צילום: דודי חסון

ענת: לא היינו יכולים לעשות משהו אחר מאופנת רחוב – זה מה שאנחנו רוצים, לובשים ומתחברים אליו. אמנם קשה להוציא את זה לפועל בארץ בנפח קטן – את הסריגים והניילונים אנחנו מייצרים בטורקיה מאפס, והקהל הישראלי עוד לא ״מחונך״ לשלם עליהם מחירי פרימיום, אבל אני בכל זאת מופתעת שאין יותר מותגים ישראלים שעושים אופנת רחוב.

לוח השראה

ענת: המשפט הראשון בטקסט המותג הוא Holyland is Home: אנחנו עובדים בבית ומתרגמים תהליכים שעוברים עלינו בתהליך די אינטימי, מוציאים פריטים מהארון שלנו, מעצבים בגדים בעבורנו ומלבישים את הילדים שלנו. אנחנו מתחילים את העבודה מתחושה משותפת שגוררת סוג של מאבק יצירתי, עד שמבינים מה הכיוון, וברגע אחד כל הפאזל מתחבר ומתחיל לתפוס צורה. בקולקציה הזו זה היה המדבר. גם הקולקציה הבאה מונעת מאיזושהי תחושה של שנינו, והיא סוג של המשך.

צילום: תום מרשק

דור: בנוסף, אנחנו עובדים בקביעות עם מעצבים צעירים, סטודנטים ועצמאיים שמעצבים לנו חלק מההדפסים. אלו אנשים שנמצאים סביבנו או שעוברים בסטודיו כלקוחות והופכים לחברים. לתצוגה הראשונה שירלי איציק (Ruby Star) יצרה תכשיטים מיוחדים בהשראת אלמנטים משלושת הדתות, והיו גם הסנדלים שיצרנו מסוגי עץ שגדלים בארץ יחד עם אמן עץ מירושלים וסנדלר מיפו. את התכשיטים לתצוגה השניה יצר עמרי שהכרנו דרך הילי וארי (HILI ARI).

Holyland is Home

ענת: כל אחד מאיתנו עובד נורא שונה. דור אמוציונלי יותר ואני לוגית וצריכה שדברים יתחברו לי. אני יכולה להכין סקיצה רק אחרי שיש לי את הבד ואת הגזרה.

דור: היא צריכה את המחברת ואני צריך דפים.

צילום: דודי חסון

דור: את בניית הקונספט וקבלת ההחלטות העיצוביות אנחנו עושים ביחד. בנוסף, ענת אחראית על התקשורת מול המפעלים, החנויות, היצרנים וכל הארגון הלוגיסטי, ואני אחראי גם על ״קשרי החוץ״, האנשים שמגיעים כלקוחות וממשיכים יחד איתנו לכל מני תהליכים מעניינים.

ענת: למרות שרוב הפריטים הם יוניסקס ושנינו מודדים את רובם, יוצא שדור מתחיל את העיצוב מבגדי הגברים, ואני מבגדי הנשים.

ללא הבדל דת, גזע, מין ועונה

דור: הרבה לקוחות מספרים שהבגדים שלנו מעוררים שיח ושלא מפסיקים להגיד להם ״הללויה״ ברחוב, במיוחד עם פריטים כמו חולצת BROTHER, או ה־HOLY MAN. זה מצחיק, זה משמח, זה עושה משהו לכולם. אנחנו שמים את שם המותג בצורה פתוחה וזה יכול להיות נוקב, מצחיק, סרקסטי; התרגום הסופי הוא בידי הלקוחות והאנשים שלובשים את הבגדים שלנו מכל הצדדים הפוליטיים של המפה.

צילום: דניאל ז׳קונט

צילום: דניאל ז׳קונט

ענת: יחד עם זאת, אי אפשר להתכחש לכך שיש תוהו ובוהו בעולם, גם פה וגם במקומות אחרים, ואנחנו מתייחסים לזה בצורה מודעת, אבל הנושאים שאנחנו מתמקדים בהם קשורים גם לתהליכים שאנחנו עוברים ברמה האישית, כמו המותג שנולד יומיים לפני התינוק. זו היתה תקופה של תוהו ובוהו בחיים שלנו.

לא מזמן היתה לנו הזמנה מפתיעה מערב הסעודית, שהדגישה בפנינו שהבגדים מתקשרים עם מגוון של אנשים באופן שחוצה גבולות, פיזיים ותרבותיים. שלחנו אותה דרך לונדון. גם כאן ביפו אנחנו רואים קבוצות של תיירים סינים פאשניסטיים שלובשים את הבגדים שלנו, ובעבור מישהי שגרה בסין זה גם מצחיק וגם מרגש לראות אותם לובשים את זה.

דור: התבנית של קיץ וחורף לא כל־כך רלוונטית בעבורנו, ונכון לעכשיו אנחנו עובדים על קולקציה שנתית, מייצרים מלאי, ובכל כמה שבועות יש פריטים חדשים. בחו״ל ההתנהלות עדיין מסורתית ועונתית וצריך להציג חצי שנה מראש את הקולקציה של העונה הבאה, ובמקומות האלה זה מתנגש לנו ואנחנו עדיין מנסים להבין איך להתנהל.

עתידות

דור: שנת 2019 תוקדש לגדילה של נקודות מכירה בארץ ובחו״ל, באונליין ובאופליין. בארץ יש לנו כבר מקום להחליט מה יותר מתאים למותג, אז אנחנו מחפשים עוד נקודות פופ־אפ שבהן נוכל להעביר את המסר, החוויה והסיפור של המותג, כמו החנות־בתוך־חנות שפתחנו במתחם של קום איל פו בנמל תל אביב, או חנות הפופ־אפ שתיפתח באמצע נובמבר ברח׳ שבזי 63 בתל אביב.

צילום: ליה שורץ

ענת: חוץ מזה אנחנו מוכרים ברזילי את קולקציית הנשים ויש עוד שתיים־שלוש נקודות שאנחנו בודקים. אנחנו מתכננים לפתוח משהו יותר קבוע ומאורגן ב־2019, וגם לפתח עוד את קולקציית הגברים. למרות שאנחנו נשמעים גדולים אנחנו עדיין מאוד קטנים וצעירים, ויש עוד הרבה אנשים בארץ שלא מכירים אותנו. אנחנו רוצים שהרבה אנשים ילבשו אותנו, נשמח להסתובב בבירת אופנה עולמית ולהתקל בבגדים שלנו ברחוב.

דור: מבחינת בגדים, הדבר הבא שאנחנו עושים מנוגד ומפתיע ביחס למה שעשינו, וגם טווח הפריטים הקיים שלנו מכיל קצוות שונים. אנחנו לא מפחדים להתעסק גם עם זה וגם עם זה, ולא חושבים שדבר מסוים ראוי יותר ליחס מדבר אחר.

ענת: אתה עושה ספוילרים.

דור: ספוילרים זה כיף.

צילום: תום מרשק

צילום: דניאל ז׳קונט

צילום: דודי חסון

צילום: ליה שורץ

צילום: תום מרשק

x סגירה

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden