כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

קלאודיו לוטי, נשיא סלון דל מובילה. צילום: פרנצסקו בריגידה

מילאנו 2019: חידושים ב־Salone del Mobile

בשנתה ה־58 התערוכה המרכזית בשבוע העיצוב של מילאנו, סלון דל מובילה במרכז הירידים, מחדשת את פורמט התצוגה וחוגגת את כושר ההמצאה במחווה ללאונרדו דה וינצ׳י

שבוע העיצוב של מילאנו 2019 יחגוג השנה 58 עם התערוכה המרכזית Salone del Mobile, שתתקיים במרכז הירידים Rho Fiera Milano בתאריכים 9.4־14.4, ועם מאות אירועים ותערוכות ברחבי העיר. הצהרת הכוונות של סלון דל מובילה מדגישה את המרכזיות של מילאנו כבירת העיצוב העולמית, לצד הרוח היצירתית והמצויינות הגלובלית, שבאה לידי ביטוי ביריד. לאלה מצטרפת השנה תשומת לב מיוחדת לכושר המצאה וחדשנות – כמחווה לאיש הרנסנס לאונרדו דה וינצ׳י, שהשנה מציינים באיטליה וברחבי העולם 500 שנה למותו.

״היכולת ליצור ולחשוב באופן שמגלה דרכים חדשות לראות את העולם ולהמציא פתרונות מקוריים, היא חלק מתרומתו של העיצוב לאיכות החיים של בני האדם ושל החברה״, אמר קלאודיו לוטי, נשיא סלון דל מובילה. ״בתקופה זו של שגשוג במילאנו, חשוב לנו להשתמש בכוח המשיכה של היריד ולהציע למבקרים לא רק מגוון רחב של מוצרים, אלא, במיוחד, את ההזדמנות למפגשים בינלאומיים בין יצירתיות לעסקים״.

לקריאה נוספת

בעקבות ליאונרדו דה וינצ׳י, היריד חורת על דגלו השנה את המילה ingenuity (כושר המצאה), שלדברי לוטי חובקת משמעות שמתארת היטב את החברות והמעצבים המציגים בסלון: ״כשרון, יצירתיות פורצת דרך, חשיבה מקורית, כל אותן יכולות ידועות שנמצאות בשורשי העבודה של החברות והמעצבים שלנו; ויחד עם זאת, הדחף להסתכל תמיד קדימה, לא לנוח על זרי הדפנה, ולהאמין שלכל דבר בעולם יש מקום לגילוי מחדש ולהמצאה מחדש בעיניים ׳טריות׳ שמכוונות את המבט לעתיד״.

הדמיית המיצב האינטראקטיבי AQUA בעקבות לאונרדו (באדיבות (Salone del Mobile

לאונרדו דה וינצ׳י יצא מפירנצה, ערש הרנסנס, והשתקע במילאנו ב־1482. הוא המשיך לפעול בעיר במשך 20 שנה ורבות מהמצאותיו ועבודותיו נולדו במילאנו. את שנת ה־500 מציינת הנהלת היריד בשני מיצבים האחד בלב התערוכה והשני במרכז העיר, AQUA – מיצב גדול מידות בעקבות מחקריו של לאונרדו בתחום המים, שיוצג בתעלת Conca dell'Incoronata. פרויקט נוסף במרכז העיר יציג שיתוף פעולה בין היריד לבית האופרה לה סקאלה.

חברת הניהול של סלון דל מובילה השיקה את ההכנות ליריד במסיבת עיתונאים שהתקיימה ביום חמישי האחרון במילאנו, בהשתתפות ראש עיריית מילאנו ושחקנים בכירים בתעשיית הרהיטים והעיצוב. בהצהרת הכוונות של החברה מודגש גם ההיבט הרגשי והאינטלקטואלי של עיצוב, לצד האסתטיקה והאיכות בייצור, שמהווים חלק מה״מתכון להצלחה״ שהפך את מילאנו לזירה המרכזית של תעשיות העיצוב בעולם.

בניסיון להתחדש בעצמה, בהתאם למגמות ולשינויים בעולם, בתחום המגורים והעבודה בשנים האחרונות, הנהלת היריד הודיעה על שני שינויים מרכזיים בפורמט התערוכה: בתערוכת התאורה והמשרד – Euroluce and Workplace3.0 – יושם דגש על חללים ״היברידיים״ רב תכליתיים, מרחבים שיתופיים, רהיטים ומוצרים מגווני שימושים. אלה באים לענות על הצרכים והמאפיינים של האבולוציה בעולם העבודה, שכיום נוטה יותר לשלב אזורי ביזנס ופלז׳ר, ״בעידן בו המקצועי והפרטי הולכים יד ביד. החברות המציגות יתפרסו ברחבי מרכז הירידים בתצוגה נזילה וגמישה״, כדברי המארגנים, ויפגשו את הקהל בחוויה בלתי אמצעית.

קלאודיו לוטי, נשיא סלון דל מובילה. צילום: פרנצסקו בריגידה

חידוש נוסף ימצאו מבקרי היריד בתצוגה רב תחומית של מוצרי עיצוב, טכנולוגיה ודקורציה המיועדים לעיצוב פנים, תחת הכותרת S.Project. חלל התערוכה ידגים ורסטיליות וישים דגש על סינרגיה, איכות ורב־תכליתיות.

בסלון הלוויין יציגו השנה 550 מעצבים צעירים מכל העולם, והתמה המרכזית לתערוכה ״מזון כאובייקט לעיצוב״, אמורה להציג חידושים וחשיבה מקורית בתחום האינסופי של מוצרי מזון, כלים ופעילות סביב האכילה.

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden