כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

ליהי שני, ״אם ובנה״ במוזיאון ינקו דאדא. צילומים: ליהי שני

עבודה בעיניים // ליהי שני

ליהי שני מנהלת יחסי משיכה־רתיעה עם תרבות האינסטנט שופינג, משתמשת בצעצועים ובובות מתנפחות (למבוגרים) במחווה לתולדות האמנות, כהערה על העכשווי. תציג בתערוכה 3D שתיפתח בסוף השבוע במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד

הפרטים הטכניים

״אם ובנה״, 125X85X10 ס״מ, טכניקה מעורבת, 2019. מוצגת במוזיאון ינקו דאדא, עין הוד, במסגרת אשכול תערוכות פיסול ״3D״, שיפתח ביום שישי 22.2 (עד 15.6), אוצרת: ניצן שובל אבירי. במקביל שני מציגה בתערוכה זוגית עם מיכל קליסקי ״סטופיד קופיד״ (אוצרת מאיה זהבי) בגלריה בנימין בתל אביב (עד 2.3).

מי אני

ליהי שני (28), חיה ועובדת בהרצליה. בוגרת תואר ראשון באמנות והוראה, הפקולטה לאמנות המדרשה בית ברל.

העבודה

העבודה ״אם ובנה״ מורכבת מבובות מתנפחות בגודל אדם, גלגלי ים ומזרוני ים מתנפחים, כל אותם מוצרים שמשוייכים לעולם הבילוי חסר הדאגה, כאן הם מפונצ׳רים, מרוקנים מאוויר ומתוכן. העבודה מאזכרת דימויים קלאסיים מתולדות האמנות, העוסקים בדרך כלל במריה, האם הקדושה, המערסלת את ישו הפצוע. אולם כאן גם האם וגם הבן פגועים או פגומים, והחומרים עומדים בניגוד לכל ערכי הקדושה.

"אני יוצרת מתוך אובססיית השיטוט בשבילי הרשת האינסופיים ומתענגת על חוויית הקניות שתרבות האינטרנט מציעה – על שלל אופני התצוגה, המגוון והצבעים, כמו גם על אקט הצריכה וההתמכרות ללחיצה על כפתור ה־BUY IT NOW שמביאה עמה סיפוק מיידי תוצרת סין. אני יוצרת אמנות מתוך החומרים הקיימים בשוק הצרכנות, כהערה על יצירת הזהות העצמית ומושגי היופי העכשוויים באמצעות תרבות הצריכה. אני מרבה להשתמש בחומרים מן המוכן (רדי מייד), פועלת מתוך הקיים וביחס אליו, ומחפשת את ׳המוצר החם הבא׳ – במקרים רבים אלה מוצרים חסרי שימוש, שלא ברורה תכליתם או ייעודם בעולם (כמו הבובות הללו). דרך שימוש בחוש הומור ובאמצעות החפצים, אני מנסה להאיר ולבחון תבניות וסוגיות חברתיות.

"רוב חומרי הגלם המשמשים ליצירותיי מגיעים אלי בדואר אקספרס באריזות קרטון ובשלל צבעים. מערימות המוצרים וגם מעטיפות המוצרים אני מייצרת אובייקטים שמהדהדים ומפגישים תרבויות שונות. אני מערבבת גבוה ונמוך בפלטת צבעים עזה, מייצרת אובייקטים מתריסים, מרוקנת וממלאה מחדש. בעבודות שלי דימויים מתולדות האמנות מתמזגים עם מוצרי צריכה זולים, יומיומיים וכך הם חוגגים את תחייתם המחודשת".

תעבירו את זה הלאה

"הייתי רוצה שהעבודה תוצג בחו״ל במטרה שיחשפו אליה אנשים מתרבויות שונות ומגוונות".

ליהי שני, חמוצים. צילום: מאיה זהבי

ליהי שני, הריקוד (בעקבות מאטיס). צילום: מוזיאון חיפה

פלוס אחד

"עבודה נוספת משמעותית עבורי היא  ׳הריקוד׳, מחווה לעבודתו המפורסמת של אנרי מאטיס. בעבודה זו, שהצגתי לראשונה ביריד צבע טרי לפני כשנתיים ולאחרונה בתערוכה ׳שופ איט׳ במוזיאון חיפה, מופיעות הבובות המתנפחות החביבות עליי במיוחד. השימוש בבובות גומי במימדי אדם – המנופחות להתפקע או מפונצ׳רות מאוויר – כמחוות לעבודות עבר איקוניות, יוצר מערך של הקשרים המַגְחִיךְ, מנמיך ומבקר את הרצינות התהומית שבה נתפשו במקור, ומעלה לדיון ולמחשבה את הדת החדשה, מעוז הסגידה העכשווית – הצריכה און־ליין".


רוצים להשתתף במדור? שלחו לנו מייל לכתובת hi@prtfl.co.il
לקריאת כל המדורים לחצו כאן

ליהי שני, מדוזה ורודה. צילום: מאיה זהבי

תגובה אחת

  1. אנה

    ליהי שני – איזה מוכשרת !!! ראיתי עבודות שלה בצבע טרי וגם במוזיאון חיפה . תותחית

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden