כל מה שחשוב ויפה
Hue Minimal. צילומים מ״ל

HUE MINIMAL: ״אסתטי, שימושי, מרגש ומפתיע״

עופר דהאן ואיתן גיגי - שביום־יום מספקים שירותי עיצוב ופיתוח לתעשייה ולחברות הזנק - הקימו מותג עיצוב מקומי חדש, HUE MINIMAL, בשאיפה להפוך את הסביבה הביתית למעניינת, מפתיעה ומרגשת יותר

שנת 2008, השנה שבה הקימו המעצבים עופר דהאן ואיתן גיגי את סטודיו למה לעיצוב, הייתה שנה שמרבית החברות ברחבי העולם מעדיפות לשכוח. משבר כלכלי שהחל בארצות הברית הפך לדרמה בינלאומית שלא פסחה על אף מדינה, ובכלל זה על ישראל. 12 שנים אחרי, בתעתוע זמנים מהסוג שרק החיים יכולים לייצר, כשהעולם שוב חווה משבר דרמטי, מסמנים דהאן וגיגי עוד התחלה חדשה.

בימים אלה ממש, במקביל לפעילות השוטפת של הסטודיו שבבעלותם, המספק שירותי עיצוב ופיתוח לתעשייה ובעיקר לחברות הזנק (מכשור רפואי, מוצרים אלקטרוניים, מוצרי צריכה ועוד), הם השיקו את HUE MINIMAL, מותג לעיצוב מוצרים לבית. כמי שכבר חוו התחלה בעיתוי בעייתי, ימי הקורונה הטרופים לא הרתיעו אותם ולא שיבשו את תוכניתם להפוך חלום ישן ״שדגדג״ להם למציאות – לעצב מוצרים לסביבה הביתית – כדי להפוך אותה למעניינת, מפתיעה ומרגשת יותר. 

דהאן וגיגי, בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, באים מאהבה לעיצוב, ליצירה ולחדשנות, ומונעים מתשוקה שניתבה אותם לכיוון העשייה הנוסף; לשלוש שנות עבודה אינטנסיבית שהניבו את ״הפרויקט הכי גדול והכי מספק מבחינתנו, כמו ילד שנולד״, כפי שמגדיר זאת דהאן. להבדיל מהפעילות של למה, שבמסגרתה הם מספקים מענה לבריפים של לקוחות, בפעילות המותג החדש הם הפכו להיות הלקוחות של עצמם, עם בונוס של מי שמכירים היטב ״ומבפנים״ את כל מרכיבי המשוואה הנדרשים להצלחת התהליך, ובכלל זה הבטי יצירתיות, ייצור ועלות.

״במהות התהליך אינו שונה, וכולל את כל שלבי הפיתוח והעיצוב שאנחנו חיים יום־יום בעבודת הסטודיו. הכלים הם אותם כלים של ניהול פרויקט; המיומנויות הנדרשות לכך כמו הכרת החומרים והטכנולוגיות השונות, הן אותן מיומנויות; והניסיון שיש לנו בייצור, שהוא שלב בעל חשיבות קריטית בתהליך עיצוב, מסייע בכך שהוא מאפשר לנו למזער פחת ולחסוך הוצאות וזמן. מה ששונה ומרגש זה סוג המוצרים, שאת הבריף אנחנו יוצרים בעצמנו ו׳נותנים׳ אותו לעצמנו, ושהתהליך אינו כפוף ללוח זמנים מוכתב ולחוץ, למרות שבדיוק מאותה סיבה קשה לפעמים ׳לחתוך׳ ולהחליט שזהו, שהגענו לתוצאה שרצינו״.

טוויסט שתופס את העין

קולקציית הביכורים של המותג, שאת שמו מסביר דהאן כ״מגלם בהקשריו את עולמות התוכן והוויזואליה שלנו״, עונה על החלום הישן שעמד בבסיס הולדתה. היא מאופיינת באסתטיקה נקייה, ״קריאה״ ונעימה למראה, שבה בעת משולבת עם טוויסט כלשהו שתופס את העין. חלק נכבד מהמוצרים עשוי ממתכת בשיטות עיבוד שונות, ולצדם יש כאלה שמשולבים עם עץ או עשויים מקרמיקה בעבודת יד.

״המנעד גם היה חלק מהרעיון: ליצור אוביקטים תוך שימוש בטכנולוגיות שונות ובחומרים מגוונים, ולגבש אותם לקולקציה מגוונת שבה בעת ׳מרגישה׳ הומוגנית. רצינו ׳לבוא חכמים׳ ולצורך העניין ירינו לכל הכיוונים וביצענו סקר שוק מקיף כדי לדייק את בחירת סוגי האוביקטים שייכללו בה.

״את מרבית המוצרים עיצבנו בעצמנו, כשבמקביל, כדי לקבל ׳מבט רוחבי׳, גייסנו מוחות יצירתיים של כמה חברים מעצבים. מעבר להגדרת סוג האוביקט לא הגדרנו להם חומר רצוי או שימוש בטכנולוגיה מסוימת, כי רצינו שהמגוון יהיה חופשי ונקי לגמרי מהכתבות כאלה או אחרות, ומשם נוכל גם להמשיך ולהרחיב אותו״. 

• רוצה לקבל את הכתבות שלנו לתיבת המייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>

אחד מהמעצבים שאליהם פנו הוא טל מור סיני, חברם הטוב מימי הלימודים בבצלאל, שבהמשך הצטרף אליהם כמנהל מוצר. ״הקולקציה שמה דגש על כל פרט קטן כגדול, וחותרת ליצור חוויית מוצר ומשתמש מיטבית – פרקטית, אסתטית, ורגשית כאחד״.

הפריטים הנכללים בה הם פריטים שימושיים מהסוג שמצוי בכל בית, כמו מדפים ומערכות מידוף, מגשים, מתלים ועוד. לצד הפונקציה שהם ממלאים הם נושאים איתם ערכים נוספים כמו קריצת הומור, ממד מפתיע, עניין חדשני, דו־תכליתיות וכדומה. ״גם האריזות, שהן לשיטתנו חלק בלתי נפרד מחוויית מוצר ומשתמש, מעוצבות במלוא תשומת הלב, כשהאופן שבו המוצרים ׳יושבים׳ בתוכן מייצר מופע מעניין בפני עצמו״.

כך, בין פריטי הקולקציה אפשר לציין סדרת מראות לתלייה שבה המתלה מהווה חלק בלתי נפרד מהעיצוב, סדרת מתלים בעיצוב חרוטי מחויך, שולחן צד מודרניסטי שמשולב עם תא אחסון לחפצים קטנים, או את סדרת LEAF, ששמה נגזר מהצורניות הקעורה שמזכירה תצורת עלה, והיא כוללת מגשים/קערות ומדפים עשויים ממתכת.

מור סיני: ״מדפי הסדרה פורצים את גבולות המוכר של מדפים כמשטחי הנחה פונקציונליים גרידא; אם זה בשפתם הצורנית־מקורית ובאופן שבו האוביקט שמונח על המדף ׳מתקשר׳ איתו תוך יצירת אסתטיקה ייחודית, ואם זה באפשרות להתקין אותם על הקיר גם ללא פריטים שמונחים עליהם, ולשוות לו עניין דקורטיבי לכל דבר ועניין״.

מקבץ של המתלים המהדהדים תצורת חרוט יכול לתפקד כאלמנט דקורטיבי על הקיר, וסדרה מעניינת נוספת היא PLY, הכוללת מערכות מידוף מודולריות וקלות להרכבה, שמאפשרות ליצור באמצעותן קומפוזיציות מגוונות ולהתאים אותן לחללים שונים ולצרכים משתנים.

המערכות השימושיות מבוססות על מדפי אלומיניום מעודנים ורגלי עץ, ולדברי המעצבים ״השילוב בין מדפי המתכת ומוטות עץ האלון מייצר מופע שלם, אלגנטי וקליל, שמדגיש את החפצים שעל המדפים, כמו גם נוכחות עצמאית ומסוגננת של היחידה עצמה״.

קולקציית המותג משווקת אונליין, פונה למעצבים ואדריכלים, וכשיעבור זעם תשווק גם בחנויות נבחרות. בינתיים ממשיכים גיגי ודהאן לטפח ולהזין את מה שהיה חלום וכבר קרם עור וגידים, ולהרחיב את המנעד המעוצב ואת הרעיון שעמד בסיסו, ש״בכל מוצר יהיה איזה טוויסט, ולצד השימושיות ישזור במרחב הביתי עניין נוסף; אסתטי, מפתיע ומרגש״.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

תגובה אחת

  1. יוסי ישי

    העבודות של איתן ודהן בסטודיו למה ממש מהממות

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden