כל מה שחשוב ויפה
אסף הירש. צילום: מ״ל

אסף הירש רוצה להיות הגיים־צ׳יינג׳ר של עולם הכנסים

כשאסף הירש מ־Bizzabo חיפש דרכים לשמור על האנגייג׳מנט של משתתפים בכנסים וירטואליים, הוא בדק איך נטפליקס ובוקינג.קום שומרים את היוזר בתוך הפלטפורמה. ״אתה גומר לראות פרק בסדרה והם מיד מציגים לך את הפרק הבא. זה גם האתגר שלנו״

בתחילת חודש מרץ, רגע לפני שהעולם כולו נכנס לסגר, חברת ביזבו (Bizzabo) עמדה בפני שלושה כנסים ענקיים, אחד מהם בבוסטון עם 80 אלף משתתפים. ״עד הרגע האחרון המשכנו לפתח את המוצר, הכנסנו עוד פיצ׳רים, עוד יכולות, הכל כדי לענות על כל הצרכים של המארגנים״, מספר אסף הירש, מעצב מוצר בכיר בחברה, שפיתחה טכנולוגיה לניהול כנסים ואירועים גדולים.

ואז, ״כמו אבני דומינו״ כל האירועים נפלו אחד אחרי השני. למרבה המזל הצלחנו לפתח יחסית מהר פיתרון וירטואלי לכנסים אונליין. וזו הצלחה מטורפת, החברה כיום בתקופה הכי טובה שלה; אנחנו בגל גיוס גדול״.

ומה הלאה?

״עולם הכנסים השתנה, כנראה לתמיד, והעתיד שלו הוא כנראה היברידי: מתישהו הקורונה תיגמר אבל עולם הכנסים לא יחזור להיות מה שהיה פעם. הכיוון הוא אירועים היברידים: איך לשלב את הווירטואלי עם הביחד.

למה הכוונה?

״עד הקורונה היה אירוע פיזי: צריך היה להתעסק עם הצ׳ק־אין באתר הפיזי, דוכני מידע, עמדות קפה, אולמות, אוכל. ברמה הטכנולוגית לא היה הרבה אתגר. היום הכל במסכים, וחשוב שזה יהיה ברמה הכי גבוהה. האתגר הוא להשאיר את הקהל אינגייג׳ד. אתה היית יושב 4-5 שעות בכנס מול המחשב?״.

לא.

״גם אני כנראה לא. חברות מטיסות אנשים באלפי דולרים לכנס בניו יורק בשביל כל ההמולה מסביב, שעכשיו לא קיימת והאתגרים ברורים: איך אנשים שמשתתפים בכנס אונליין, ירגישו שהם באותו אירוע, שהם חלק מאותו אירוע שמתקיים גם בצורה פיזית. איך מחברים אותם לדבר הזה. הכל השתנה: זה לא רק איך לארגן את האירוע: איך אתה גורם למשתתפים ברשת להיות אנגייג׳ד?״.

איך באמת?

״זה פתח אותנו לעולמות של גיימינג, לחקור עולמות של סטרימינג כמו יוטיוב ונטפליקס: כמו שאתה גומר לראות פרק בסדרה והם מיד מציגים לך את הפרק הבא. לשמור על חוויה המשכית: לשמור על היוזר בתוך הפלטפורמה. או כמו שאתה מחפש מלון בבוקינג.קום ומהבהבת לך הודעה שיש עוד שני מקומות פנויים במלון, ככה גם לגבי ההרצאה הבאה בכנס״.

״מעבר לכך, בגדול הכיוון הוא סושיאל, לחבר את האירוע והפלטפורמה לעולם הסושיאל־מדיה: מכניסים לייב־פיד, אזור של דיסקברי. ליצור אזור במוצר של אורינטציה, שהיוזר יבין איפה נמצאים רוב האנשים, מה הסשן הכי פופולרי. המשמעות היא שמהיום עמוד הבית של האירוע חייב להיות הרבה יותר דינמי, לגרום ליוזרים להיות יותר פעילים מסתם לבוא לצפות בהרצאה.

״הסתכלנו גם על ווייז, איך לתת למשתתפים אוריינטציה. אפשר לדמות את האירוע למקום פיזי, עם מפה, כשבכל חדר יש חוויה אחרת. לדוגמה, חדר בתלת־ממד, שאפשר לשחק בו ולראות אנשים. אנחנו מתעסקים הרבה בווירטואלי, אבל ברור כשיגיע האירוע ההברידי נצטרך לתת פתרונות נכונים לכל מי שמגיע לאירוע, לא משנה מה הביא אותו לשם״. 

תעשו ככה, תסמכו עלינו

הירש, בן 37, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל (2010), החל לעבוד אחר הלימודים בסטודיו פלטפורמה שהתמחה במיתוג. אחרי גיחה לברצלונה חזר לארץ ונחת בסטודיו שירה שכטר, שם במשך שנתיים ״עשיתי את רוב ההתפתחות ברמה המקצועית שלי, עד השלב שבו נשחקתי והבנתי לאן הדברים הולכים. הבנתי שאני אוהב מיתוג אבל שצריך להתמקד בעולם הדיגיטלי״.

הוא עזב את העבודה כשכיר והחל לעבוד כפרילאנס. אחד הלקוחות המשמעותיים שלו היה 888, חברה המפתחת ומפעילה משחקי הימורים באינטרנט. ״שם נחשפתי לעולם ה־UX/UI: לעבוד על מוצר, אפיון, אפליקציות, מובייל, חווית משתמש. הבנתי שזה מה שאני אוהב לעשות: אני עדין אוהב מיתוג, אבל לא בהכרח לעשות אותו כל יום״.

ב־2016 עבר להיות שכיר ב־888, ״תקופה מדהימה, שם ׳שימנתי׳ את גלגלי המאפיין שלי, למדתי הרבה. אחרי שנתיים החלטתי ללכת על משהו קטן יותר, לחפש סאטרט־אפ עם יותר משמעות, חברה עם מוצר אמיתי, ומצאתי את ביזאבו.

״הגעתי בדיוק אחרי אחד מסבבי הגיוס הגדולים. במשרד בישראל היינו משהו כמו 23 עובדים, בניו יורק עוד איזה 40. מאז הכפלנו את עצמנו. הגעתי על תקן מעצב כחלק ממחלקת המוצר, היום אני מעצב מוצר בכיר״.

Bizzabo, שהוקמה ב־2011, חווה בתקופה האחרונה גדילה בעקבות פיתוח הפלטרפומה המקוונת לעולם הכנסים והאירועים. בין לקוחותיה הגדולים נמנים פורבס, אובר, אמזון, סימנס, סיילספורס ועוד.

הפלטרפומה מאפשרת למארגני הכנס לקבל תובנות מקיומו, לצד יצירת אתר, ניהול האתר וההכנסות לכנס. בחברהhttps://www.bizzabo.com מגייסים בימים אלה למעלה מ־50 עובדים לתפקידים שונים בפיתוח ומחקר, עיצוב וחווית משתמש, שיווק, מוצר, אופרציה, מכירות ועוד.

״בתחילת הדרך החברה החלה כאפליקציית מובייל שמאפשרת נטוורקינג בכנסים: אתה מוצא אנשים שמעניינים אותך, אתם נפגשים, מדברים ביזנס. אבל לאט לאט המייסדים הבינו את הפוטנציאל של המוצר, שהשוק הזה הרבה יותר גדול ושהם לא פונים לקהל יעד הנכון.

״הפיתרון היה לבנות פלטפורמה שמיועדת למארגני כנסים, בעיקר בשוק האמריקאי, המאפשרת לנהל את כל האירוע דרך המוצר שלנו. במקביל לא זנחנו את האפליקציה וב־2017 השקנו את האפליקציה אבל ליום האירוע עצמו״.

מה ההבדל בינכם לבין המתחרים? הפיתרון של חדרים וירטואליים הוא לא חדש.

״יש המון מתחרים, המון פתרונות וירטואליים, אבל אין להם את התשתית של אירוע שקיימת לנו. לנו יש מוצר קיים מעבר לפיתרון הווירטואלי, עם כל אבני היסוד שאירוע צריך בפלטפורמה אחת, ואנחנו רוצים להיות הגיים־צ׳יינג׳ר.

״ברמה הכי בסיסית, הלקוחות שלנו אומרים לנו ׳אנחנו רוצים שתגידו לנו מה לעשות׳. מהאירוע במלון, דרך איזו רשת וויי־פיי צריך, ועד לאירוע וירטואלי או היברידי. הם לא יודעים; אף אחד לא יודע. כולנו נזרקנו לעולם חדש ואנחנו רוצים להיות במצב שבו אנחנו נדע להגיד להם מה לעשות; שנוכל להגיד תעשו ככה, תסמכו עלינו״.

מה הכי חשוב ללקוחות שלכם?

״עם הזמן הבנו שלמארגני הכנסים הכי חשוב זה הקסטומיזציה: שזה יהיה שלך, בכל הרמות. לכן, כשאנחנו מעצבים, מפתחים, מאפיינים, מה שאנחנו שואלים את עצמנו הוא איך אנחנו נותנים למארגנים או ליוזר את הכלים הכי טובים להתאים את האירוע למה שהם צריכים. כמובן שהאסתטיקה צריכה להיות ברמה הכי גבוהה, החוויה צריכה להיות חלקה, עם חווית משתמש מהירה ופשוטה, כמה שפחות תקלות״.

מה נשאר איתך מתחילת הקריירה במיתוג?

״כל דבר שעשיתי מלווה אותי. אני אולי כבר לא עובד במיתוג אבל בתוך תוכי העקרונות של מיתוג טוב דומים ללעשות דיזיין־סיסטם. החוויה של היוזר צריכה להיות אחידה, מאתר האירוע ועד לאימייל ולאפליקציה: בשני המקרים היוזר צריך חוויה הוליסטית אחידה – בצבעים, בפונטים, בכל האלמנטים העיצוביים״.

birds

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden